2020-02-17, 23:17
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Kul att Liverfoolfans klagar på detta när Crystal Palace fick ett ännu klarare mål bortdömt för knuff mot just Liverpool. Den knuffen påverkade inte ens målsituationen.

Dom klagade säkert högljutt då också.
Citera
2020-02-17, 23:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Så Chelseas första mål ska vara bortdömt trots freds knuff på Azpi som knuffar en annan röding?

Båda knuffar men jag tycker att Azpls är lite tydligare och därför blåser domaren. De Gea filmar inte efter sitt möte med stolpen. Han förstärker lite grann men enligt Goitom så får "hjälpa" domaren ibland.
Citera
2020-02-17, 23:22
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Kul att Liverfoolfans klagar på detta när Crystal Palace fick ett ännu klarare mål bortdömt för knuff mot just Liverpool. Den knuffen påverkade inte ens målsituationen.

Vi har rätten till detta såsom mästare! 38 poäng fler än Scums, hehe! Underbara siffror!

YNWA
Citera
2020-02-17, 23:22
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Båda knuffar men jag tycker att Azpls är lite tydligare och därför blåser domaren. De Gea filmar inte efter sitt möte med stolpen. Han förstärker lite grann men enligt Goitom så får "hjälpa" domaren ibland.

Domaren blåser väl inte, det är väl VAR som tar beslutet?
Citera
2020-02-18, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vi har rätten till detta såsom mästare! 38 poäng fler än Scums, hehe! Underbara siffror!

YNWA

Man får gratulera till att ni nu är på samma nivå som Blackburn och Leicester.
Citera
2020-02-18, 07:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag vet inte hur det funkar, om VAR kan döma straff när det är ett mål dom granskar, men det är det enda Chelsea kan få med sig där. Målet kan omöjlgit stå kvar.

VAR ska användas vid mål (alla granskas), straffar, röda kort och felaktig identitet (fel spelare varnas/utvisas).

Mot den bakgrunden tycker jag VAR-domarna igår kunde låtit udda varit jämnt. Freds knuff på Azpi är av den sorten som är solklar straff under "open play" men som normalt ignoreras på fasta situationer. Azpi i sin tur knuffar Williams men det är lika mycket Azpi som tar emot sig.

Kollar man på Azpis knuff enbart - ja, det är frispark. Ser man på vad som föregår den så spela på. Eller rent krasst - ge Chelsea straffen. Det känns synnerligen orättvist att endast Chelsea straffas när United i form av Fred var den värsta syndaren.

Men det var Uniteds VAR-dag igår. Willian kunde fått den där frisparken med sig för Fernandes krokben men istället gult på Willian för att han kastar sig så teatraliskt. Kunde fått rött på Maguire (som Son fick mot Chelsea), samma sorts "ge igen för tacklingen"-reflex hos Maguire. Ingenting. Borde fått 1-1 emot sig - bortdömt. Hårfin offside på Giroud (korrekt).

Bara tänk om Liverpool hade fått de där sortens marginalbeslut med sig mot United, we'd never hear the end of it
Citera
2020-02-18, 07:36
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Hänvisar dig bara till inlägget ovanför ditt. Enligt din logik hade Fred kunnat svinga runt Azpi så att denne flög in i Williams, men så länge Azpi har händerna uppe så ska han få frispark dömd emot sig. Det löjligaste jag hört

Läs:

Citat:
Varför överdriver folk?

1. Fred's knuff är minimal och Azpi gör sin knuff ännu mer tydlig. Williams hade kunnat nicka bort den om han inte knuffa. Trots Azpi fick knuff så var det inte så att han försökte låta bli och knuffa utan tvärtom han gjorde mycket mer tydligare knuff än Fred's.

Glöm inte Jorginho målet mot Arsenal chelsea fans..

2. Röda kortet, för det första så är det frispark INNAN situationen. Kolla repris så är Maguire före Batsui och får en knuff i ryggen. Döm frispark så slipper detta hända och på det hela så går Batsui mot Maguire för typ "förnedra" eller varför går han ens mot honom när han ligger ner?
Kunde vart röttkort, ja. Glöm inte heller att han går in i försvarsinstinkt när Batsui försöker gå över honom?

3.
Azpi går mot Martial för o be han ställa sig upp. Fred får gultkort för han går över och skyddar Martial som ligger ner. Jätte normalt, alla spelare går o skyddar sina spelare, helt felaktigt gult.

Däremot Rudiger ska inte vara kvar på plan. Det finns en repris där han kastar under Fred och går aggressivt mot domaren, vanliga fall hade han inte suttit på ett gult så hade han fått sitt första gula kort. Hans reaktion var mycket värre än Fred som försöker gå och skydda sin spelare.
Citera
2020-02-18, 07:59
Bannlyst
Bailey var fantstisk igår!!! Ska gå före Victor nilsson lindelöf enligt mig.
Citera
2020-02-18, 21:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
VAR ska användas vid mål (alla granskas), straffar, röda kort och felaktig identitet (fel spelare varnas/utvisas).

Mot den bakgrunden tycker jag VAR-domarna igår kunde låtit udda varit jämnt. Freds knuff på Azpi är av den sorten som är solklar straff under "open play" men som normalt ignoreras på fasta situationer. Azpi i sin tur knuffar Williams men det är lika mycket Azpi som tar emot sig.

Kollar man på Azpis knuff enbart - ja, det är frispark. Ser man på vad som föregår den så spela på. Eller rent krasst - ge Chelsea straffen. Det känns synnerligen orättvist att endast Chelsea straffas när United i form av Fred var den värsta syndaren.

Men det var Uniteds VAR-dag igår. Willian kunde fått den där frisparken med sig för Fernandes krokben men istället gult på Willian för att han kastar sig så teatraliskt. Kunde fått rött på Maguire (som Son fick mot Chelsea), samma sorts "ge igen för tacklingen"-reflex hos Maguire. Ingenting. Borde fått 1-1 emot sig - bortdömt. Hårfin offside på Giroud (korrekt).

Bara tänk om Liverpool hade fått de där sortens marginalbeslut med sig mot United, we'd never hear the end of it

Nej, man kan inte gott någonting. Det är solkart att målet ska dömas bort. Jag vill se en bra repris innan jag säger med säkerhet om det bör vara straff, men mål är det då inte.

Willian däremot, ja, det var verkligen inte en filmning. Han skulle ha beslutet med sig där. Men om det var utanför straffis är det inte en VAR-situation, så då har det inte med VAR att göra.

Och Maguire ska såklart åka ut. Mitt intryck när jag såg dom första repriserna var dock inte att det var någon avsikt från honom, så jag kan förstå att domarna missar det.
Citera
2020-02-20, 11:43
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Jag skiter i om LFCs motståndare och topplagen blivit "sämre", har underpresterat, PL är skit, lider utav VAR, har grus på hemmaplan, dobbarna för korta, har domarna emot sig, LFC har 14 spelare på plan, motståndarna hela tiden har 9 man på plan, vattnet varit förgiftat, LFC mest flyt och tur, ALLA andra oflyt och otur, ALLA andra fler skador än LFC och på bättre spelare, domarna är LFC-supportrar, VAR är kalibrerat efter LFCs behov och mot ALLA andra, LFC har spelat med medvind och nedförsbacke hela säsongen och ALLA andra i motvind/uppförsbacke och då menar jag bokstavligt talat, bollen är pumpad efter LFCs önskemål, bollpojkarna emot ALLA andra lag, för långa och oknutna skosnören, målen större hos ALLA andra och mindre hos LFC - jag skiter totalt i detta, då det i historieböckerna endast kommer stå att Liverpool FC slaktat ALLA andra soplag och vunnit med xx antal poäng!

ALLA ni dåliga förlorare - LEV MED DET!!!

YNWA
Citera
2020-02-22, 13:38
Medlem
varför buas det mot alonso och rudiger???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in