Citat:
Ursprungligen postat av
Refund
Tror du r ute och cyklar faktiskt. Sjlv har jag ritalin utskrivet vilket kraftigt kar dopaminhalterna i hjrnan och jag blir snarare mer sugen p tobak under pverkan av ritalin n utan. Det kan vara individuellt, MEN - frga vem som helst som r van att ta centralstimulerande droger eller medicin som kar dopaminpslaget, folk kedjerker som aldrig frr.
Din tes r helt felaktig.
Det ligger helt klart ngot i det du skriver men mitt pstende stmmer ven det, s ute och cyklar r jag definitiv inte. Det r egentligen inte nikotinet kroppen vill t, det r fristtningen av dopamin.
Ls p lite om mekanismerna av lkemedel! Sedan beror det kanske p i vilken grad dopaminet kar.
Frskt hitta studier kring mnet med hittar ingenting.
Jag har sjlv anvnt centralstimulerande mnga r, bde tjack och Metamina. Det mrkliga r att p Metamina vill kroppen inte ha speciellt mycket nikotin, blir fr mycket helt enkelt. P tjack dremot drar det igng ett hiskeligt sug efter framfrallt cigaretter.
Det r mrkligt. Kanske beror det p att dexamfetamin pverkar annorlunda n Ritalin och tjack gr. Det mrks ju rtt tydligt vid ptndning dr gatutjack som nstan alltid innehller bde dex och Levo-amfetamin eller en del meta, ger en liknande effekt som Ritalin, en mer pundig knsla och ett annat slags begr n vad rent dexamfetamin ger.