• 1
  • 2
2020-02-07, 21:44
Medlem
Det r som att kra upp blomjord i kften .. det hnder INGET lngre nr jag snusar. Varfr blir det s? Jag hade t ill och med pausat snusandet i 3 veckor nu .. La in en fet general ls. INGET ALLS..
Ngon som har en bra frklaring?
Citera
2020-02-07, 22:14
Medlem
DoungAs avatar
Sertralin trubbar tyvrr av vissa delar. Jag slutade konstigt nog rka under min tid p sertralin. Inte fr att jag ville. Utan fr att helt pltsligt mdde jag dligt om nn frskte pracka p mg massa. Dremot minskade cannabis symptomen.
Citera
2020-02-08, 02:17
Medlem
Onehandclappings avatar
Frmodligen fr att det pverkar terupptaget av dopamin, vilket Sertralin specifikt gr.

Enkelt frklarat.
Nikotin fristter dopamin vilket ger en knsla av vlbehag fr sinnet. Finns det pltsligt mer av denna transmittorsubstans s avtar helt enkelt suget efter nikotin p grund av att dopaminet redan kat med hjlp av Sertralinet. Kroppen behver drmed inte lngre nikotinet fr att fristta Dopamin till en niv som kroppen vant sig vid, vilket resulterar i ett minskat begr efter snus..

Var glad fr det och passa p att klippa snuset.
Senast redigerad av Onehandclapping 2020-02-08 kl. 02:34. Anledning: Stavfel
Citera
2020-02-08, 05:41
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Nikotin fristter dopamin vilket ger en knsla av vlbehag fr sinnet. Finns det pltsligt mer av denna transmittorsubstans s avtar helt enkelt suget efter nikotin p grund av att dopaminet redan kat med hjlp av Sertralinet. Kroppen behver drmed inte lngre nikotinet fr att fristta Dopamin till en niv som kroppen vant sig vid, vilket resulterar i ett minskat begr efter snus.

Tror du r ute och cyklar faktiskt. Sjlv har jag ritalin utskrivet vilket kraftigt kar dopaminhalterna i hjrnan och jag blir snarare mer sugen p tobak under pverkan av ritalin n utan. Det kan vara individuellt, MEN - frga vem som helst som r van att ta centralstimulerande droger eller medicin som kar dopaminpslaget, folk kedjerker som aldrig frr.

Din tes r helt felaktig.
Citera
2020-02-08, 05:58
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Tror du r ute och cyklar faktiskt. Sjlv har jag ritalin utskrivet vilket kraftigt kar dopaminhalterna i hjrnan och jag blir snarare mer sugen p tobak under pverkan av ritalin n utan. Det kan vara individuellt, MEN - frga vem som helst som r van att ta centralstimulerande droger eller medicin som kar dopaminpslaget, folk kedjerker som aldrig frr.

Din tes r helt felaktig.

Det ligger helt klart ngot i det du skriver men mitt pstende stmmer ven det, s ute och cyklar r jag definitiv inte. Det r egentligen inte nikotinet kroppen vill t, det r fristtningen av dopamin.
Ls p lite om mekanismerna av lkemedel! Sedan beror det kanske p i vilken grad dopaminet kar.
Frskt hitta studier kring mnet med hittar ingenting.

Jag har sjlv anvnt centralstimulerande mnga r, bde tjack och Metamina. Det mrkliga r att p Metamina vill kroppen inte ha speciellt mycket nikotin, blir fr mycket helt enkelt. P tjack dremot drar det igng ett hiskeligt sug efter framfrallt cigaretter.
Det r mrkligt. Kanske beror det p att dexamfetamin pverkar annorlunda n Ritalin och tjack gr. Det mrks ju rtt tydligt vid ptndning dr gatutjack som nstan alltid innehller bde dex och Levo-amfetamin eller en del meta, ger en liknande effekt som Ritalin, en mer pundig knsla och ett annat slags begr n vad rent dexamfetamin ger.
Senast redigerad av Onehandclapping 2020-02-08 kl. 06:29. Anledning: Tillgg
Citera
2020-02-08, 07:24
Medlem
AceOfHazes avatar
Jag gr p Sertralin och snusar ibland. Funkar fr mig.
Citera
2020-02-08, 08:52
Medlem
Citat:
Frmodligen fr att det pverkar terupptaget av dopamin, vilket Sertralin specifikt gr.

Enkelt frklarat.
Nikotin fristter dopamin vilket ger en knsla av vlbehag fr sinnet. Finns det pltsligt mer av denna transmittorsubstans s avtar helt enkelt suget efter nikotin p grund av att dopaminet redan kat med hjlp av Sertralinet. Kroppen behver drmed inte lngre nikotinet fr att fristta Dopamin till en niv som kroppen vant sig vid, vilket resulterar i ett minskat begr efter snus..

Var glad fr det och passa p att klippa snuset.

SSRI som sertralin pverkar serotonin, inte dopamin.
Citera
2020-02-08, 08:55
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamerror
SSRI som sertralin pverkar serotonin, inte dopamin.

Ls p om Sertralin innan du uttalar dig!
Citera
2020-02-08, 09:14
Medlem
Citat:
Ls p om Sertralin innan du uttalar dig!

du hade rtt.
Kanske var dumt att jag bytte till citalopram, den verkar ha mindre effekt p dopamin.
Citera
2020-02-08, 09:21
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
du hade rtt.
Kanske var dumt att jag bytte till citalopram, den verkar ha mindre effekt p dopamin.

Ibland har man fel

Offropic men blir du mindre produktiv p Citalopram ?
Citera
2020-02-08, 09:31
Medlem
Citat:
Ibland har man fel

Offropic men blir du mindre produktiv p Citalopram ?

Kan jag inte pst.
Skillnaden r att jag blir mer kaxig med citalopram.
Citera
2020-02-08, 09:41
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Kan jag inte pst.
Skillnaden r att jag blir mer kaxig med citalopram.

Hmm okej. Det mrks!

Kunde inte lta bli i sammanhanget
Senast redigerad av Onehandclapping 2020-02-08 kl. 09:46.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in