• 1
  • 2
2020-02-08, 14:23
Medlem
Sertralin ger muntorrhet.
Citera
2020-02-09, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Frmodligen fr att det pverkar terupptaget av dopamin, vilket Sertralin specifikt gr.

Enkelt frklarat.
Nikotin fristter dopamin vilket ger en knsla av vlbehag fr sinnet. Finns det pltsligt mer av denna transmittorsubstans s avtar helt enkelt suget efter nikotin p grund av att dopaminet redan kat med hjlp av Sertralinet. Kroppen behver drmed inte lngre nikotinet fr att fristta Dopamin till en niv som kroppen vant sig vid, vilket resulterar i ett minskat begr efter snus..

Var glad fr det och passa p att klippa snuset.

Sertralin pverkar inte terupptaget utav Dopamin tillrckligt fr att kunna balansera minskningen utav dopamin som sker i samband med SSRI.
Citera
2020-02-09, 13:35
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMackan
Sertralin pverkar inte terupptaget utav Dopamin tillrckligt fr att kunna balansera minskningen utav dopamin som sker i samband med SSRI.

Har du lst ngonting i mnet verhuvudtaget ?
Citera
2020-02-09, 15:48
Medlem
Citat:
Har du lst ngonting i mnet verhuvudtaget ?

Ja det har jag.
Bland annat Stahl's Essential Psychopharmacology: Neuroscientific Basis och Foye's Principles of Medicinal Chemistry.

Sertralins effekt p SERT ver DAT r 86 mot 1.
I Foye's Principles of Medicinal Chemistry r den angiven som en hundradel.

S den lilla, nstan obefintliga effekten p DAT r inte av ngot signifikant vrde.
Citera
2020-02-09, 16:49
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ja det har jag.
Bland annat Stahl's Essential Psychopharmacology: Neuroscientific Basis och Foye's Principles of Medicinal Chemistry.

Sertralins effekt p SERT ver DAT r 86 mot 1.
I Foye's Principles of Medicinal Chemistry r den angiven som en hundradel.

S den lilla, nstan obefintliga effekten p DAT r inte av ngot signifikant vrde.

Okej, det verkar inte s.
Det hnger i vilket fall kvar betydligt lngre i synapsen och pverkar visst dopamin.

Du har frmodligen betydligt strre kunskap om mig kring mediciner, men pverkar gr det. Precis som andra SSRI pverkar fler signalsubstanser n endast Serotonin.
Senast redigerad av Onehandclapping 2020-02-09 kl. 17:04.
Citera
2020-02-09, 18:31
Medlem
Citat:
Okej, det verkar inte s.
Det hnger i vilket fall kvar betydligt lngre i synapsen och pverkar visst dopamin.

Du har frmodligen betydligt strre kunskap om mig kring mediciner, men pverkar gr det. Precis som andra SSRI pverkar fler signalsubstanser n endast Serotonin.

Jag gick ox p den bluffen innan jag lste p.

Visst den pverkar dopamin, men dock s binder den till SERT, hundrafaldigt mer n DAT (dopamin) och serotoninkning motverkar generellt dopamin stimulans s efter ett tag s r pverkan p dopaminet man fr utav Sertralin otillrckligt.
Citera
2020-02-09, 18:55
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Jag gick ox p den bluffen innan jag lste p.

Visst den pverkar dopamin, men dock s binder den till SERT, hundrafaldigt mer n DAT (dopamin) och serotoninkning motverkar generellt dopamin stimulans s efter ett tag s r pverkan p dopaminet man fr utav Sertralin otillrckligt.

Okej, jag r inte den som r den, ska lsa p lite mer, du kan ha rtt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in