2024-03-31, 08:27
Medlem
Lyssnade på något avsnitt där det lät som om någon av tanterna var på väg att eller redan hade köpt villa. Vem av de tre handlade det om?
Citera
2024-03-31, 10:28
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Lyssnade på något avsnitt där det lät som om någon av tanterna var på väg att eller redan hade köpt villa. Vem av de tre handlade det om?

Känns som att det borde vara Emma, hon bor väl på landet medans dom andra två känns väldigt mycket lägenhetsboende.
Citera
2024-03-31, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Känns som att det borde vara Emma, hon bor väl på landet medans dom andra två känns väldigt mycket lägenhetsboende.

Emma har eller hade en bostadsrätt i Majorna medan de andra två bor i hyresrätt. Så kanske ligger närmare till hands att den som redan äger sitt boende flyttar till villa. Å andra sidan fick jag lite grand intryck av att det handlade om Mia.
Citera
2024-03-31, 10:53
Medlem
Crapmagics avatar
"Avsnitt Magnum Opus och Strawberry Family"

Svordoms-Mia lyckas igen hitta en ursäkt att få gnugga in det tunga ordet "min tjej" & "tjejens"
precis som Christoffer Garplind på oss lyssnare, istället för att kalle tjejen för Jacob eller Petter

Frågan är vad det hade med Flashback att göra att hon går igenom sin frysbox som overtyr
till tråden om var par bråkar om, och hon håller på i 5 minuter och går igenom frysen och tycker att det är ironiskt content och kronologin för att hitta flashbacktrådar har börjat genom att hon navelskådat sin relation med "tjejen"

I nästa avsnitt fick vi en till reaktion hemifrån ! den här gången för att hon kränkt en Katt Middleton

Hon verkar lite mer självfixerad & gått på myten om sig själv än dom andra "tjejerna" i podden! och det är ju föredömligt, ifall man är någon annan
Jag var bara tvungen att skriva detta för att kunna gå vidare och lyssna igenom det där segmenten
Senast redigerad av Crapmagic 2024-03-31 kl. 11:10.
Citera
2024-03-31, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Emma har eller hade en bostadsrätt i Majorna medan de andra två bor i hyresrätt. Så kanske ligger närmare till hands att den som redan äger sitt boende flyttar till villa. Å andra sidan fick jag lite grand intryck av att det handlade om Mia.

I flera avsnitt har det väll nämnts att Emma har ett hus i Rolfstorp. Det stoppar henne inte från att skaffa ett hus till iofs, men det känns mindre troligt.
Citera
2024-03-31, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Mia är inte rolig när hon spelar över.
Nej verkligen inte! Blir bara pinsamt.
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
...
Det hon absolut inte ska pyssla med är att sjunga och låtsas vara nån pånyttfödd Anna Mannheimer/P3 Rally-personlighet. Det fungerar verkligen inte!
Jag förstår inte varför de ska envisas med dessa outhärdliga sångnummer. Känns som att Emma vill vara en blandning av Anna Mannheimer och Annika Lantz.
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
...
Svordoms-Mia lyckas igen hitta en ursäkt att få gnugga in det tunga ordet "min tjej" & "tjejens"
Hela tiden! Mia (Mika) måste i varenda avsnitt påminna om att hon är flata! Det kanske är nån form av psykiatrisk åkomma?

Fattas bara att Ina lägger av en saftig brakskit också så är podden komplett!
Citera
2024-04-02, 15:54
Medlem
Läskigs avatar
Herregud, halva avsnittet gick ut på att prata fotboll och ifk göteborg, nytt lågvattenmärke av ointressanta ämnen från Ina...
Citera
2024-04-03, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Herregud, halva avsnittet gick ut på att prata fotboll och ifk göteborg, nytt lågvattenmärke av ointressanta ämnen från Ina...
Fotboll Forever? Jag har slutat lyssna på hororna. Det är ju solklart att de gör det enbart för pengarna och har noll intresse för Flashback. Ibland pratar de i 10 min om Familjeliv.se!
Citera
2024-04-03, 20:03
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig

Jag kan inte bedöma Inas insats alls. För första gången spolade jag förbi en hel prata. Inte för att hon var dålig men för att fotboll för mig är dödligt ointressant. Jag är inte intresserad av sopnedkast heller, men där kan man ju relatera på något sätt.

Mia reste sig verkligen i veckans avsnitt och tog tillbaka guldmedaljen.
Citera
2024-04-03, 22:24
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag kan inte bedöma Inas insats alls. För första gången spolade jag förbi en hel prata. Inte för att hon var dålig men för att fotboll för mig är dödligt ointressant. Jag är inte intresserad av sopnedkast heller, men där kan man ju relatera på något sätt.

Mia reste sig verkligen i veckans avsnitt och tog tillbaka guldmedaljen.
Skojar du eller? Inas tårfyllda försvar av allsvenskan var fan det finaste jag hört sedan jag konfirmerades. Fick mig att vilja gå på fler matcher med mina döttrar trots att det var länge sedan det var kul att hålla på blåvitt. Fick till och med en liten tår i ögat själv när jag tänkte tillbaka på hur de när de var 6-7 år och sjöng med i Joel Almes ”Snart skiner Poseidon” vid inmarschen.

Jag fattar att man kanske inte gillar sport i allmänhet och fotboll i synnerhet men man blir ju automatiskt intresserad om någon är passionerad. Jag är inte jätteintresserad av ljus eller städning men blir fortfarande intresserat av Mias och Emmas specialintressen.
Senast redigerad av Memnok 2024-04-03 kl. 22:30.
Citera
2024-04-04, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Fotboll Forever? Jag har slutat lyssna på hororna. Det är ju solklart att de gör det enbart för pengarna och har noll intresse för Flashback. Ibland pratar de i 10 min om Familjeliv.se!

Ina har naturligtvis inte tid läsa inlägg på flashback nu när hon är på turne. Men hon vill ändå ha betalt av sina Patreons för avsnittet. Alltså kör hon ett ämne hon kan utantill. Nästa vecka pratar hon förmodligen om konserverad mat.
Citera
2024-04-04, 21:13
Medlem
Nihennas avatar
Haha, började lyssna på detta för ett tag sen och kom plötsligt till avsnitt 6 där ett bekant inlägg om mjölk drogs upp. Mitt inlägg Vet inte om jag ska känna mig hedrad eller mobbad.

Men nej, jag jobbar inte på Arla. Jag gillar bara mjölk jättemycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in