2021-08-08, 00:47
Medlem
Svens_Lastbils avatar
Riktigt bra grejer! Plöjer igenom avsnitten under semestern.
Citera
2021-08-08, 05:01
Medlem
constants avatar
Har de tagit upp någon tråd från konspirationsforumet?
Citera
2021-08-08, 10:34
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har de tagit upp någon tråd från konspirationsforumet?

Möjligtvis inte vad jag kommer ihåg

Har de någonsin tagit upp någon tråd från filmforumet ?
Citera
2021-08-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBubbla
Har ingen färdig topplista men generellt gillar jag avsnitten före julkalendern bättre än de efter. Men här kommer även några avsnitt utan inbördes ordning.

#14. Vi kommer suga Xoa Li Jo Svenssons långfinger - Mias prata, första gången hon pratar norska - Inas är oxå bra.
#17. Bögrankor och bärande betong - Mias prata
#28. Allmäntjänstgöring på Friskis - Ina & Mias prator (hoppar över Emma i denna)
#35. Ambulerande dödspatrull i Volvo 740 - Emmas prata
#61. Bollemusen Fredriksson - Mias norska

Tar jag ett gammalt avsnitt lyssnar jag oftast på hela, men markerar ändå vad det är som gör att jag vill lyssna på det igen.
Saknar Reaktor-Rikard ”Håll inte på med nitroglycerin på fyllan”
Citera
2021-08-09, 18:37
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Bra säsongsöppning. Inas prata var stark. Hon har en förmåga att ställa upp kontraster som roar åtminstone mig.

En sak jag funderade över var att alla tre tjejerna ser sig som arbetarklassvänster och hyllar sådana ideal. Samtidigt klockar man in på i stort sett alla tacky medelklassmarkörer som räknas upp. Veiron i Ottan har inga fotoböcker på sitt kaffebord. Eller ens ett kaffebord. Han har en termos. I frontlastaren. Fylld med resterna av lågpriskaffe från hela veckan eftersom diskning är för kärringar och stockholmare. Samtidigt klämmer Ina på persiska smågurkor för att hitta några exemplar som är årets primörer. Det känns som att det här är några medelklasstjejer som lajvar journalistvänster och bor på Majorna eftersom det var den subkulturen de råkade hamna i som tonåringar. Andra, som Hoffa Kaos, blev metal-snubbar. Samma behov av tillhörighet men olika vägar valda.

På ett personligt plan är jag särskilt stolt över att jag kände igen enormt mycket av tråden i olika bekanta men vääääldigt lite i mig själv. Det stärkte mig i min uppfattning att jag inte alls springer ur nervös medelklass utan istället står med båda fötterna i white trash-myllan. Min far heter till och med ett Y-namn. Det känns betryggande. Hellre Onkel Kånkel än kaffebordsbok. Hellre en redig Sofiero 7,5-fylla en tisdag än snittar och vitt vin i på Ingarö.
Och vanlig medelklass eller för all del arbetarklass & WT dom sysslar inte med status-uppdaterat leverne alls? tror att det bara rör sig om andra saker då alla människor eftersträvar samma äckliga tillhörig-hets-sökeri, gissar att det bara är dementa människor & jag själv som är helt självgående på marknaden
Senast redigerad av Crapmagic 2021-08-09 kl. 18:41.
Citera
2021-08-09, 19:10
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Bra säsongsöppning. Inas prata var stark. Hon har en förmåga att ställa upp kontraster som roar åtminstone mig.

En sak jag funderade över var att alla tre tjejerna ser sig som arbetarklassvänster och hyllar sådana ideal. Samtidigt klockar man in på i stort sett alla tacky medelklassmarkörer som räknas upp. Veiron i Ottan har inga fotoböcker på sitt kaffebord. Eller ens ett kaffebord. Han har en termos. I frontlastaren. Fylld med resterna av lågpriskaffe från hela veckan eftersom diskning är för kärringar och stockholmare. Samtidigt klämmer Ina på persiska smågurkor för att hitta några exemplar som är årets primörer. Det känns som att det här är några medelklasstjejer som lajvar journalistvänster och bor på Majorna eftersom det var den subkulturen de råkade hamna i som tonåringar. Andra, som Hoffa Kaos, blev metal-snubbar. Samma behov av tillhörighet men olika vägar valda.

På ett personligt plan är jag särskilt stolt över att jag kände igen enormt mycket av tråden i olika bekanta men vääääldigt lite i mig själv. Det stärkte mig i min uppfattning att jag inte alls springer ur nervös medelklass utan istället står med båda fötterna i white trash-myllan. Min far heter till och med ett Y-namn. Det känns betryggande. Hellre Onkel Kånkel än kaffebordsbok. Hellre en redig Sofiero 7,5-fylla en tisdag än snittar och vitt vin i på Ingarö.

Mias föräldrar är lärare som bland annat varit anställda vid Umeå universitet. De är mest troligt vänster men inte vidare arbetarklass.
Citera
2021-08-09, 20:05
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Mias föräldrar är lärare som bland annat varit anställda vid Umeå universitet. De är mest troligt vänster men inte vidare arbetarklass.
Så Rolfstorparn är den ende i trion som har spetsen av ankaret fäst i vanligt folk? Ina gör ju ofta stor sak av att hennes mamma är invandrare men det har också krupit fram att hon är en högutbildad indonesiska som gifte sig med en miljonär. Och Mias föräldrar är alltså akademiker, som Rotebro-Conny säger.

Där ser man. Posers och arbetarklasslajvare.
Citera
2021-08-10, 00:46
Medlem
st33rs avatar
utifrån de korn jag uppfattar om emma knyckares familj i andra poddar så verkar de vara nån sorts Svenssons med white trash-tendenser. Typ väldigt glada i spriten.
Citera
2021-08-10, 12:19
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
utifrån de korn jag uppfattar om emma knyckares familj i andra poddar så verkar de vara nån sorts Svenssons med white trash-tendenser. Typ väldigt glada i spriten.

De verkar ju dricka öl varje gång de kör
Podden. Vad det nu säger
Citera
2021-08-10, 18:09
Medlem
Vem har sagt åt flatan att hon skall ge ljudliga läten ifrån sig varje gång asiaten säger något? Vidrigt beteende som fick mig att stänga av efter bara en kvart.
Citera
2021-08-10, 21:47
Medlem
MagnusBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Saknar Reaktor-Rikard ”Håll inte på med nitroglycerin på fyllan”

Helt sant! En miss från mig. Se listan som några förslag och inget facit. #6 är ”Håll inte på med nitroglycerin på fyllan”
Citera
2021-08-11, 16:56
Moderator
skunkensunes avatar
He he. Försäljardansen eller vad man nu väljer att kalla det för har jag haft som gif-bild i profilen sedan typ 10 år tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in