2021-10-06, 17:54
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varför har manliga hashare/jointomaner en plats i kvinnors hjärtan?

Tjejerna har aldrig haft så roligt som åt dessa trådar

Potheads är perfekta karaktärer att göra humor på. De historier man själv hört från polare är ju jävligt roliga. Det sägs knasiga grejer och de tycker sig ha glasklara tankar och snilleblixtar som just i stunden känns geniala men i själva verket är helt obegripliga för utomstående. Så jag är inte förvånad att Emma tog hem guldmedaljen denna veckan med just en sån användare.
Citera
2021-10-06, 18:22
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Däremot sa Ina i en intervju att de inte donerar för de inte är säkra på att deras lyssnare vill stödja Flashback. Även om man inte vill donera så tycker jag just den förklaringen är lite märklig. Det måste ju finnas nån form av grund till uppfattningen att lyssnarna skulle vara anti-Flashback och det har jag mycket svårt att se stämma. Forumet är ju inte politiskt och det är ju inte en hånande podd, så varför skulle så många människor älska att lyssna på en podd om något de inte tycker om?

De som aldrig har besökt FB kan nog ha samma bild av forumet som en 14-åring hade av Hultsfredsfestivalen, det vill säga att det är lite av ett laglöst land (fast med färre punkarsvin och fler nazister). Lyssnar gör de väl i så fall för att de tycker att det är spännande, precis som man kan gilla true crime-poddar fast man hatar att bli mördad. Å andra sidan borde den fördomen ha nötts till spån och flisor efter 79 välsorterade avsnitt.

Märkligare är det att tjejerna själva inte månar om den plattform som deras företagsidé till 100% är beroende av.
Citera
2021-10-07, 13:04
Medlem
ungtkaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg

Märkligare är det att tjejerna själva inte månar om den plattform som deras företagsidé till 100% är beroende av.
Det är typiskt sosse-beteende, låt någon annan göra grovjobbet och snylta på deras framgång utan att credda eller vara tacksam.
Citera
2021-10-07, 14:47
Moderator
Psilosophers avatar
Surt att reklamen ligger inbäddad så man inte ens slipper den om man lyssnar via en premiumtjänst som man betalar för just för att slippa reklam

Läser damerna detta? Ni får redan betalt av spotify när jag lyssnar. Skärp er nu.
Citera
2021-10-08, 08:59
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Jag ifrågasätter moralen hos personer som väljer att bli patreons för denna podd som högläser från FLashback forum. Vi har SVENSKAR som svälter och tigger pengar på Stockholms gator. SVENSKA åldringar som vräks för att göra plats åt den nya adeln. Samtidigt sitter ni och sponsrar ett gäng sliddjur som öppet deklarerar att de röstar på partierna som ligger bakom just detta.
Citera
2021-10-09, 17:32
Medlem
Tycker idén om podd e kul
Men tjejerna är lite väl överdrivet flamsiga o tramsiga i sin pod om Flashback…
Frånsett det väldigt intresant att lyssna
Citera
2021-10-10, 13:04
Medlem
Ezris avatar
Så... en podd där man läser upp saker som andra skrivit på Flashback och gör sig sedan rolig över detta. Och det betalar folk för? Ja, den sista idioten är ännu inte född...
Citera
2021-10-10, 16:46
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezri
Så... en podd där man läser upp saker som andra skrivit på Flashback och gör sig sedan rolig över detta. Och det betalar folk för? Ja, den sista idioten är ännu inte född...

Deras diskussioner är faktiskt rätt underhållande. Även om deras allmänbildningsnivå har en del att önska om jag säger som så.

Exempelvis fattade de inte sambandet mellan Sabuni och GB Glass. (Har man lyckats missa GB-gate med Nogger, 88:an black och ordföranden för afro-svenska förbundet har man fan i mig gjort det bra!)
Citera
2021-10-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Surt att reklamen ligger inbäddad så man inte ens slipper den om man lyssnar via en premiumtjänst som man betalar för just för att slippa reklam

Läser damerna detta? Ni får redan betalt av spotify när jag lyssnar. Skärp er nu.

Jag får ingen reklam alls, förutom under december, då det var adventskalender. Betalar ingen premiumtjänst.

Har det ändrats alldeles nyligen, jag har kanske inte hunnit lyssna igenom det sista avsnittet helt ännu.
Citera
2021-10-10, 22:09
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag får ingen reklam alls, förutom under december, då det var adventskalender. Betalar ingen premiumtjänst.

Har det ändrats alldeles nyligen, jag har kanske inte hunnit lyssna igenom det sista avsnittet helt ännu.
Ja det är implementerat nyss.
Citera
2021-10-12, 16:17
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Bästa avsnittet på länge. Blev rörd av Rihanna-killen. Annars hade Mias prata ett riv i sig som satt som en liten keps!
Citera
2021-10-12, 16:26
Medlem
Idumeas avatar
Jag ska erkänna, innan det här avsnittet hade jag aldrig tänkt på att alla trådstarter av Iwannakissrihanna är gjorda av en och samma person. Vilken jävla aha-upplevelse. Vet inte om jag tycker att just hans rihanna-kärlek är den mest intressanta ingången till användaren, men det kanske är den enklaste. Det finns bara så jävla mycket där. Tror att hans blandade vardagsfunderingar hade kunnat bli ganska roliga genom poddtjejornas berättande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in