Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Jag fattar inte vad du vill ha sagt? Vill du föra en debatt om huruvida presstödet påverkar journalistiken? Då föreslår jag att du tar det i lämplig tråd, kanske
(FB) Media - (Presstöd,tryckfrihet)
Nej det är klart att du inte fattar, det förstår ju gemene man här att du spelar Allan och har värdelös allmänbildning!
Det är självklart att presstödet påverar journalistiken! Hur naiv är du egentligen?
Pengar in - åsikt ut
Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Är det bara medier som uppbär presstöd som skrivit om Flashback Forever? GP får 40 miljoner. Är det därför de skrivit om tjejerna alltså. Där ser man. Men AB och DN får inget presstöd. Har det där med judendomen att göra eller hur ser det ut?
Du med din bildning borde väl även veta att presstödet är betydligt större än cirka 500 miljoner?
Är du yrare än vanligt idag?
Nej alla medier som uppfyller kravet får presstöd, det har inte med dina åsikter att göra. Jag har visserligen hög bildning men det är ju fortfarande väsentlig skillnad från dig då
du inte ens visste att presstöd fanns, och nu vill du skryta med att du kan Googla årsbeloppet?
Förstår du inte att podden lyckats så bra ekonomiskt pga sina kontakter med media? Så alla argument om att 'gör en bättre podd sjääälv dååå' är ju helt tillintergjorda! Tror du att du själv hade lyckats
fixa en sån här rikskänd podd med tre mikrofoner och ett ljudkort? Nej exakt.
Citat:
Ursprungligen postat av
huggormenstid
Hur svårt? Blir saker bättre för att de är svåra? Det låter som en konstig hållning. Anledningen till att folk hittade podden så fort beror så klart på nätverk, men att de fortsätter lyssna beror på att de gillar det de hör. Och om det nu är så jävla enkelt, starta en konkurrerande podd! Dom drar in rätt bra med cash, så det är ju gratis pengar! Marknaden klarar nog en till podd om FB.
Nej det är också fel tänk. McDonald's drar också in 'bra med cash' - betyder det att det är gourmet? Blir du imponerad av en cheeseburgare?