• 1
  • 2
2020-02-07, 10:56
Medlem
SvenskFrukosts avatar
Jag tycker personligen det inte r ngot problem att ha gratis matcher. Men samtidigt s fr vi ju nd en gratismatch p lrdagar (SHL). Mste man ha massvis av smturneringar hela tiden. Kan vi inte ha en stor jvla pampig turneringar med de absolut allra bsta precis efter NHL finalen. Jag fattar inte hur svrt det kan vara att fixa till detta. Det har varit ett konstant tjatande i flera r nu att de allra bsta ska spela. Gr s att det sker eller ngot. Ja jag fattar att dessa spelare mste vila osv osv osv. Men ha inte massvis av skit under ssongen!
Citera
2020-02-07, 11:00
Medlem
Beijer och andra turneringar handlar vl om att lyfta fram och testa de oerfarna fr att se vilka som senare platsar i truppen till VM, trnar och ledarstab inkluderade

Sen ska de bsta dels vila, dels kanske inte ens vill stlla upp, dels nhl och deras kontrakt och frskringar och risken fr skador
Citera
2020-02-07, 11:04
Medlem
SvenskFrukosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluelineslapper
Beijer och andra turneringar handlar vl om att lyfta fram och testa de oerfarna fr att se vilka som senare platsar i truppen till VM, trnar och ledarstab inkluderade

Sen ska de bsta dels vila, dels kanske inte ens vill stlla upp, dels nhl och deras kontrakt och frskringar och risken fr skador

Ja men du kan vl se vilka som passar redan i ligan. Det r ju vad de har gjort frn brjan fr att ens komma ditt. Men skulle det inte kunna betala dem p ngot stt. (Skattepengar) Skit som Superbollen finansieras redan av staten i USA.
Citera
2020-02-07, 11:33
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskFrukost
Jag tycker personligen det inte r ngot problem att ha gratis matcher. Men samtidigt s fr vi ju nd en gratismatch p lrdagar (SHL). Mste man ha massvis av smturneringar hela tiden. Kan vi inte ha en stor jvla pampig turneringar med de absolut allra bsta precis efter NHL finalen. Jag fattar inte hur svrt det kan vara att fixa till detta. Det har varit ett konstant tjatande i flera r nu att de allra bsta ska spela. Gr s att det sker eller ngot. Ja jag fattar att dessa spelare mste vila osv osv osv. Men ha inte massvis av skit under ssongen!

Efter NHL-finalen? S typ slutet juni brjan av juli d?
Citera
2020-02-07, 11:36
Medlem
HelmutLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskFrukost
Ja men du kan vl se vilka som passar redan i ligan. Det r ju vad de har gjort frn brjan fr att ens komma ditt. Men skulle det inte kunna betala dem p ngot stt. (Skattepengar) Skit som Superbollen finansieras redan av staten i USA.

Bara fr att spelare r bra individuellt s betyder ju inte det att man kan bygga en bra kedja runt 5 individuellt bra spelare. Drfr vill man vl testa lite och se hur alla spelar nr det r match p riktigt och inte bara p trning.
Citera
2020-02-07, 12:26
Medlem
SvenskFrukosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Efter NHL-finalen? S typ slutet juni brjan av juli d?

The regular season began on October 2, 2019, and will end on April 4, 2020. The 2020 Stanley Cup playoffs will begin a few days afterwards, with the Stanley Cup Finals held in late May and early June. The entire schedule was released on June 25, 2019.
Citera
2020-02-07, 12:29
Medlem
SvenskFrukosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmutLundgren
Bara fr att spelare r bra individuellt s betyder ju inte det att man kan bygga en bra kedja runt 5 individuellt bra spelare. Drfr vill man vl testa lite och se hur alla spelar nr det r match p riktigt och inte bara p trning.

Mm jo det r vad det hela gr ut p, att samla de bsta. De r ju inte som att Elias Petterson har autism och mste spela med vissa spelare. r man bra s gr man alla andra bttre. Jag kan frst om det r ngon som bara tnker p sig sjlv och att gra ml. Men d har man oftast inte tagit sig s lngt.
Citera
2020-02-07, 13:54
Medlem
Slopa hela Euro Hockey Tour och sl p en omgng till i SHL. Alla dessa landslagsuppehll r s tradiga.
Citera
2020-02-07, 15:13
Medlem
Summitclimbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
Slopa hela Euro Hockey Tour och sl p en omgng till i SHL. Alla dessa landslagsuppehll r s tradiga.

h vafan slopa EHT och satsa p Svenska Cupen istllet under uppehllet
Citera
2020-02-07, 22:16
Medlem
brutalares avatar
Dessa turneringar finns vl fr att hockeyfrbunden ska f in lite pengar fr att ha rd att ka till VM och s vidare?
Citera
2020-02-08, 01:24
Medlem
Jag tror EHT r bra. Spelarna kommer frn SHL/KHL/NLA och ven om det inte r den absolut bsta klassen s fr man mta 4 frstakedjor och 3 toppbackarpar av SHL-klass match efter match. Steget till NHL frn SHL/KHL/NLA minskar om man fr vara med p denna nivn lite.
Citera
2020-02-08, 01:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag tror EHT r bra. Spelarna kommer frn SHL/KHL/NLA och ven om det inte r den absolut bsta klassen s fr man mta 4 frstakedjor och 3 toppbackarpar av SHL-klass match efter match. Steget till NHL frn SHL/KHL/NLA minskar om man fr vara med p denna nivn lite.

Ja, det skulle vl vara drfr. Fr inte r det intressant att flja dessa glorifierade C-lagstrningsmatcher i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in