2020-02-07, 10:56
Medlem
SvenskFrukosts avatar
Jag tycker personligen det inte är något problem att ha gratis matcher. Men samtidigt så får vi ju ändå en gratismatch på lördagar (SHL). Måste man ha massvis av småturneringar hela tiden. Kan vi inte ha en stor jävla pampig turneringar med de absolut allra bästa precis efter NHL finalen. Jag fattar inte hur svårt det kan vara att fixa till detta. Det har varit ett konstant tjatande i flera år nu att de allra bästa ska spela. Gör så att det sker eller något. Ja jag fattar att dessa spelare måste vila osv osv osv. Men ha inte massvis av skit under säsongen!
Citera
2020-02-07, 11:00
Medlem
Beijer och andra turneringar handlar väl om att lyfta fram och testa de oerfarna för att se vilka som senare platsar i truppen till VM, tränar och ledarstab inkluderade

Sen ska de bästa dels vila, dels kanske inte ens vill ställa upp, dels nhl och deras kontrakt och försäkringar och risken för skador
Citera
2020-02-07, 11:04
Medlem
SvenskFrukosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluelineslapper
Beijer och andra turneringar handlar väl om att lyfta fram och testa de oerfarna för att se vilka som senare platsar i truppen till VM, tränar och ledarstab inkluderade

Sen ska de bästa dels vila, dels kanske inte ens vill ställa upp, dels nhl och deras kontrakt och försäkringar och risken för skador

Ja men du kan väl se vilka som passar redan i ligan. Det är ju vad de har gjort från början för att ens komma ditt. Men skulle det inte kunna betala dem på något sätt. (Skattepengar) Skit som Superbollen finansieras redan av staten i USA.
Citera
2020-02-07, 11:33
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskFrukost
Jag tycker personligen det inte är något problem att ha gratis matcher. Men samtidigt så får vi ju ändå en gratismatch på lördagar (SHL). Måste man ha massvis av småturneringar hela tiden. Kan vi inte ha en stor jävla pampig turneringar med de absolut allra bästa precis efter NHL finalen. Jag fattar inte hur svårt det kan vara att fixa till detta. Det har varit ett konstant tjatande i flera år nu att de allra bästa ska spela. Gör så att det sker eller något. Ja jag fattar att dessa spelare måste vila osv osv osv. Men ha inte massvis av skit under säsongen!

Efter NHL-finalen? Så typ slutet juni början av juli då?
Citera
2020-02-07, 11:36
Medlem
HelmutLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskFrukost
Ja men du kan väl se vilka som passar redan i ligan. Det är ju vad de har gjort från början för att ens komma ditt. Men skulle det inte kunna betala dem på något sätt. (Skattepengar) Skit som Superbollen finansieras redan av staten i USA.

Bara för att spelare är bra individuellt så betyder ju inte det att man kan bygga en bra kedja runt 5 individuellt bra spelare. Därför vill man väl testa lite och se hur alla spelar när det är match på riktigt och inte bara på träning.
Citera
2020-02-07, 12:26
Medlem
SvenskFrukosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Efter NHL-finalen? Så typ slutet juni början av juli då?

The regular season began on October 2, 2019, and will end on April 4, 2020. The 2020 Stanley Cup playoffs will begin a few days afterwards, with the Stanley Cup Finals held in late May and early June. The entire schedule was released on June 25, 2019.
Citera
2020-02-07, 12:29
Medlem
SvenskFrukosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmutLundgren
Bara för att spelare är bra individuellt så betyder ju inte det att man kan bygga en bra kedja runt 5 individuellt bra spelare. Därför vill man väl testa lite och se hur alla spelar när det är match på riktigt och inte bara på träning.

Mm jo det är vad det hela går ut på, att samla de bästa. De är ju inte som att Elias Petterson har autism och måste spela med vissa spelare. Är man bra så gör man alla andra bättre. Jag kan förstå om det är någon som bara tänker på sig själv och att göra mål. Men då har man oftast inte tagit sig så långt.
Citera
2020-02-07, 13:54
Medlem
Slopa hela Euro Hockey Tour och slå på en omgång till i SHL. Alla dessa landslagsuppehåll är så tradiga.
Citera
2020-02-07, 15:13
Medlem
Summitclimbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
Slopa hela Euro Hockey Tour och slå på en omgång till i SHL. Alla dessa landslagsuppehåll är så tradiga.

Äh vafan slopa EHT och satsa på Svenska Cupen istället under uppehållet
Citera
2020-02-07, 22:16
Medlem
brutalares avatar
Dessa turneringar finns väl för att hockeyförbunden ska få in lite pengar för att ha råd att åka till VM och så vidare?
Citera
2020-02-08, 01:24
Avstängd
Jag tror EHT är bra. Spelarna kommer från SHL/KHL/NLA och även om det inte är den absolut bästa klassen så får man möta 4 förstakedjor och 3 toppbackarpar av SHL-klass match efter match. Steget till NHL från SHL/KHL/NLA minskar om man får vara med på denna nivån lite.
Citera
2020-02-08, 01:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag tror EHT är bra. Spelarna kommer från SHL/KHL/NLA och även om det inte är den absolut bästa klassen så får man möta 4 förstakedjor och 3 toppbackarpar av SHL-klass match efter match. Steget till NHL från SHL/KHL/NLA minskar om man får vara med på denna nivån lite.

Ja, det skulle väl vara därför. För inte är det intressant att följa dessa glorifierade C-lagsträningsmatcher i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in