• 1
  • 2
2006-03-23, 17:58
Medlem
Nån som vet hur man extraherar koffein från red bull? Drycken är så god att jag vill dricka den flera gånger om dagen och jag vill ju inte få i mig koffein!
Citera
2006-03-23, 18:04
Medlem
tweek_s avatar
Du skämtar?
Citera
2006-03-23, 18:07
Medlem
nej. men om nån vet om det finns koffein-fritt red bull så säg till, så slipper jag krångla till allt.
Citera
2006-03-23, 18:17
Medlem
West-ens avatar
Ehm...koffein = farligt? Eller!?
Har du tänkt på att det kanske är just koffeinet som gör dej beroende, plus en sak till, TROR DU VERKLIGEN ATT ALLA KAFFEDRICKARE TAR BORT KOFFEINET?!
Citera
2006-03-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Har du tänkt på att det kanske är just koffeinet som gör dej beroende, plus en sak till, TROR DU VERKLIGEN ATT ALLA KAFFEDRICKARE TAR BORT KOFFEINET?!

Om de hade kunnat ta bort de hade de gjort det.
Citera
2006-03-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av West-en

Om man dricker nån kväll kan man inte sova (p.g.a. koffeinet.)
Citera
2006-03-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pihlquist

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahaha
Citera
2006-03-23, 18:37
Medlem
coffein har samma effekt som cocain bara i mindre skala...

Läs om det här: http://home.howstuffworks.com/caffeine.htm

Så JA det är farligt i stora mängder....
Citera
2006-03-23, 19:01
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pihlquist

Kaffe är en drog. Kaffebönans extrakt är en bitter dryck likt många psykoaktiva växtextrakt (ex. tobak, betel, khat och kava) och hade aldrig blivit populär utan dess koffeininnehåll.
Citera
2006-03-23, 19:15
Medlem
Snälla, inte en till oseriös tråd.
Citera
2006-03-23, 20:57
Medlem
Hur du tar bort koffeinet? Hitta något ämne som löser koffein bättre än vatten, som samtidigt är opolärt - skaka om hela skiten tills koffeinet löst sig i den andra fasen. Sug upp din avslagna redbull som förmodligen smakar bajs pga avsaknad på vissa smakämnen och tillförda smakämnen från det opolära lösningsmedlet.

Det är det ENKLASTE jag kan komma på, såvida Du inte vet hur man trollar med knäna.
Citera
2006-03-23, 20:57
Medlem
Hur du tar bort koffeinet? Hitta något ämne som löser koffein bättre än vatten, som samtidigt är opolärt - skaka om hela skiten tills koffeinet löst sig i den andra fasen. Sug upp din avslagna redbull som förmodligen smakar bajs pga avsaknad på vissa smakämnen och tillförda smakämnen från det opolära lösningsmedlet.

Det är det ENKLASTE jag kan komma på, såvida Du inte vet hur man trollar med knäna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in