2023-03-18, 13:28
Medlem
[quote=Insekter1993|83809722]I kvällens avsnitt när det visades bilder på Tobbe, när han var ung, var jag bara tvungen att pausa bilden en stund .
Såg exakt likadan ut när han var ung som nu.
Pelle verkar vara en vän som han iaf inte blir lika sur och trött på.
Bästa vänner kanske?.

Både Tobbes prao och ridningen med Jonte kändes lite väl manusstyrt .
Hela produktion består nog av typ 80% manus .

Linda var som vanligt otroligt glad när det skulle drickas .
Känns lite alkisvarning på henne ibland . Speciellt när det ska drickas rosévin .

Jag förstår förresten inte det där med Linnea , den blinda kvinnan ? Som var med på möhippan.
Hon är alltså lika gammal som Sofia , född 1982 kanske?.
Sofia försöker alltså para ihop henne med Åke
Åke är ju född 1945 och är alltså 37 år äldre än henne! Seriöst ? .

Men vem vet , hon kanske gifter sig med kära Åke ? .
Åke är nog en människa som skulle kunna ta vilken ålder som helst på en kvinna.

Ja va hände där egentligen? de bestämde att de skulle ses på dansgolvet och dansa hela natten lång. Åke hade gjort ordning sig hela kvällen och så dyker hon inte upp? Hitta hon nån annan eller vad hände? nu fanns det säkert många andra lammkött på båten så åke kanske inte behövde sova själv ändå trots allt? De är trots allt kändisar och kan nog välja o vraka på dansgolvet.
Citera
2023-03-19, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag följer programmet, det är något beroendeframkallande över det

Ja självklart blir det löjligt och uppenbart emellanåt, men man får ju inte glömma att den stora tittarskaran utgörs just av utvecklingsstörda.
Därför används t.ex ett förenklat och långsamt språk, påminner mycket om programmet "Nyheter på lätt svenska".

Men jag gillar det, man kan vara i vilket ohälsosamt tillstånd som helst när man kollar, och man hänger ändå med!

Det är kvalificerat skitsnack att tittarskaran utgörs till största delen av ”utvecklingsstörda” Min fru är ifrån Köping och jag Arboga och vi har bott i stan ett antal år! 99,9% av människor jag pratar med som ser programmet är helt normalt fungerande personer! Inte ens Filip H när jag pratat med honom hade sagt något så urbota idiotiskt 🤣 Du vet uppenbareligen inte vad du pratar om då programmet precis som Ullared är en tittarsuccé.
Citera
2023-03-19, 07:45
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Det är kvalificerat skitsnack att tittarskaran utgörs till största delen av ”utvecklingsstörda” Min fru är ifrån Köping och jag Arboga och vi har bott i stan ett antal år! 99,9% av människor jag pratar med som ser programmet är helt normalt fungerande personer! Inte ens Filip H när jag pratat med honom hade sagt något så urbota idiotiskt 🤣 Du vet uppenbareligen inte vad du pratar om då programmet precis som Ullared är en tittarsuccé.

Representerar du och din fru hela Sverige?
Citera
2023-03-19, 13:31
Medlem
Citat:
Representerar du och din fru hela Sverige?
Läsförståelsen ?

Citat:
Ursprungligen postat av Fisosgrisos
Citera
2023-03-19, 17:03
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Läsförståelsen ?

Jag förstår helt att man tittar på serien i större omfattning om man bor i Köping.
Det är en liten håla, och man känner säkert igen en och annan i kulisserna.

Men du måste förstå att alla människor inte bor Köping.
Flertalet av tittare som inte har någon anknytning till Köping, är ju förstås lite.. vad kallar ni er där hemma, funktionsvarierade?

Det finns ju inga andra TV-serier som riktar sig direkt till sådana, så det är ju hur bra som helst.
Den förenklade svenskan, och det långsamma talet gör ju alltihop.

Det finns ju en anledning till att de inte pratar om diagnoser, eller har med någon vårdpersonal som förklarar läget i svårare termer, det hade ju inte du och dina glada vänner förstått ändå.
Senast redigerad av Pungpuckel 2023-03-19 kl. 17:08.
Citera
2023-03-20, 12:46
Medlem
Citat:
Jag förstår helt att man tittar på serien i större omfattning om man bor i Köping.
Det är en liten håla, och man känner säkert igen en och annan i kulisserna.

Men du måste förstå att alla människor inte bor Köping.
Flertalet av tittare som inte har någon anknytning till Köping, är ju förstås lite.. vad kallar ni er där hemma, funktionsvarierade?

Det finns ju inga andra TV-serier som riktar sig direkt till sådana, så det är ju hur bra som helst.
Den förenklade svenskan, och det långsamma talet gör ju alltihop.

Det finns ju en anledning till att de inte pratar om diagnoser, eller har med någon vårdpersonal som förklarar läget i svårare termer, det hade ju inte du och dina glada vänner förstått ändå.

Så du menar att serien även visas utanför Köping? Jaha,det visste jag inte. Tack att du berättar det.

Jag tycker dock inte att programmet är så lätt att hänga med i.
Tycker inte det är förenklad svenska eller långsamt tal.

Tvärtom faktiskt. Många intriger,svåra ord.
Jag pausar ibland och googlar div ord.
Jag ser även om avsnittet flera gånger då jag lätt missar att hänga med i handlingen då det går väldigt fort.
Citera
2023-03-21, 06:43
Medlem
Jontes sång idag på bröllopet. En riktig legend.
Citera
2023-03-21, 06:46
Medlem
Frasse var med i dagens avsnitt, syntes bara i bild. Satt i rullstol.
Citera
2023-03-21, 18:04
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Jontes sång idag på bröllopet. En riktig legend.

Går det åt helvete med bowlingen har han åtminstone sången att falla tillbaka på.
Citera
2023-03-21, 18:52
Medlem
VoktorDodkas avatar
Sorgligt att se Frasse i de glimtar han syns, han verkar ha stängt ner helt.
Citera
2023-03-22, 00:00
Medlem
Amors avatar
Min känsla är att det är mer regisserat nu än tidigare säsonger. Deltagarna säger väldigt mycket "lillgamla" saker. Roligare när man låter dem vara sig själva fullt ut.

Bröllopet och festen såg trevlig ut.
Citera
2023-03-22, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Min känsla är att det är mer regisserat nu än tidigare säsonger. Deltagarna säger väldigt mycket "lillgamla" saker. Roligare när man låter dem vara sig själva fullt ut.

Bröllopet och festen såg trevlig ut.
Ja jag håller med. Känns som att 90% av tiden så går dom efter nåt manus, det hörs liksom när dom pratar, om jag nu inte är helt ute och cyklar. Sofia tex låter så hela tiden, om nu inte hennes diagnoser gör så att det låter så bara, vem vet.
Senast redigerad av blablablubbla 2023-03-22 kl. 07:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in