Har precis sett på avsnitt 8 och undrar varför de låter Sofie göra voice overn istället för Linda. Inte alls lika bra, men å andra sidan har jag jävligt svårt för henne sen man fick se hur vidrigt hon behandlar sin mamma.
Sen Frasse... det är verkligen som att se en fyraårig pojke i en vuxen karls kropp, förstår inte att de som är lite mera "högfungerande" (typ Mats, Linda, och Sofie) orkar med honom. Blir ledsen och gråter för att han gjorde illa knät när han skulle upp på hästen. Nästan så jag blir slut bara av att titta på honom.
Nystart av denna klassiska serie på kanal5 med nytt namn då, hela gänget är tillbaka!
Säger bara Tobbe
Vad tycker ni om nystarten av programmet?
tror du missat namnbytet det ansågs vara nedsättande och utpekande. finns spalter om detta. älskar detta gäng. blir dock förbannad när de är bjudna på besök på glassfabriker så ha de inte ens skaffat en ramp för hon som sitter i rullstol. förstår att de inte kan handikappanpassa men några brädor och en erfaren snickare skulle lösa problemet.
Mats och Åke bär programmet. Tobbe är fortfarande rolig han med, men nuförtiden blir det nästan bara samma svordomar hela tiden. Linda börjar jag tröttna ordentligt på, och hon har mage att klaga på att Lars-Åke inte rakar sig… Bowling-bröderna samt Sofie tillför inte mycket. Inte heller Frasse.
Väldigt ojämn säsong överlag och såg nyss avsnittet med Carolina Klüft. Ett dåligt sådant och hela friidrottsgrejen kunde de klippt ned ordentligt. Det där tjejlaget var ju också otroligt märkliga kufer.
Nej, de blir bäst när alla inte är samlade. Exempelvis att Mats träffar Åke eller Tobbe. Linda träffar Lars-Åke o.s.v. Bröderna Bowling får alldeles för mycket tid, men det är väl också i brist på annat. Förstår verkligen inte att någon kan tycka att de tillför något till programmet.
Med allt detta så känns det nog som att det troligen blir sista säsongen i TV för gänget. Det är för ojämn nivå på avsnitten för att hålla tittarsiffrorna uppe. En spin-off med Åke kanske? 30 minuter varje söndag.
Har precis sett på avsnitt 8 och undrar varför de låter Sofie göra voice overn istället för Linda. Inte alls lika bra, men å andra sidan har jag jävligt svårt för henne sen man fick se hur vidrigt hon behandlar sin mamma.
Sen Frasse... det är verkligen som att se en fyraårig pojke i en vuxen karls kropp, förstår inte att de som är lite mera "högfungerande" (typ Mats, Linda, och Sofie) orkar med honom. Blir ledsen och gråter för att han gjorde illa knät när han skulle upp på hästen. Nästan så jag blir slut bara av att titta på honom.
Tror att Mats ser Frasse som en lillebror som han ibland tar med, ser efter, visar bilar och snackar med.
Mats satt i bilen som i a-traktorn. Lite som en raggare med helt raka armar. Men jag tycker han kör bra, men nu gick det lite fortare så då måste han tänka snabbare och hinna titta överallt. Det går ju att öva upp med körlektioner så det kan lösa sig.
Teorin måste han fixa och har väl gjort tidigare? Det är väl några frågor extra om just bil än bara trafik. Vet ju dock själv, då jag gjorde ett prov för några år sedan, att de har med några frågor där alla alternativen är lika dåliga. Någon fråga hade dessutom felaktigt svar som rätt alternativ!
Men det blev nog inget bilkörkort innan han var 50 år då han har kvar a-traktorn fortfarande.
Mats och Åke bär programmet. Tobbe är fortfarande rolig han med, men nuförtiden blir det nästan bara samma svordomar hela tiden. Linda börjar jag tröttna ordentligt på, och hon har mage att klaga på att Lars-Åke inte rakar sig… Bowling-bröderna samt Sofie tillför inte mycket. Inte heller Frasse.
Väldigt ojämn säsong överlag och såg nyss avsnittet med Carolina Klüft. Ett dåligt sådant och hela friidrottsgrejen kunde de klippt ned ordentligt. Det där tjejlaget var ju också otroligt märkliga kufer.
Nej, de blir bäst när alla inte är samlade. Exempelvis att Mats träffar Åke eller Tobbe. Linda träffar Lars-Åke o.s.v. Bröderna Bowling får alldeles för mycket tid, men det är väl också i brist på annat. Förstår verkligen inte att någon kan tycka att de tillför något till programmet.
Med allt detta så känns det nog som att det troligen blir sista säsongen i TV för gänget. Det är för ojämn nivå på avsnitten för att hålla tittarsiffrorna uppe. En spin-off med Åke kanske? 30 minuter varje söndag.
Håller med. Känns som att kvaliten sjunkit till stor del pga just all det fokus som läggs på bowlingbröderna och Sofie. Hade hellre sett mer av vissa från förra säsongen, t.ex. Herman och Björn. Med bowlingbröderna och Sofie är det i princip bara samma sak hela tiden känns det som, och det blir tråkigt i längden.
Tycker Bröderna Bowling är jävligt sköna. Speciellt Jonte verkar vara väldigt älskad . Alex la upp ett klipp på tiktok när Jonte slår en straff i bandy, har fått över 600 000 visningar.
Tycker Bröderna Bowling är jävligt sköna. Speciellt Jonte verkar vara väldigt älskad . Alex la upp ett klipp på tiktok när Jonte slår en straff i bandy, har fått över 600 000 visningar.
Det gör ont att slå en straff i bowling, du måste mena strike
Gårdagens avsnitt med trekampen var sämre än Gröna Lund.
Riktigt tragiskt att Mats gått på körskola i 14 år... fast dom tjänar ju bra med pengar på honom
Han har inte gått i körskola i 14 år däremot var det 14 år sen han försökte ta b-körkort men tog
traktor kortet istället för det han tyckte att det var för svårt.