2020-10-16, 16:52
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Ingen frågar dig.
Det har inte heller rått oklarheter förutom hos vissa som sprider vidare saker som dom inte vet något om.

45 skador varav en del är ifrån fallet, och andra är ifrån den HLR som pappan gjorde.
Alla barn slår sig och du kan inte hitta en enda 4-åring som inte har blåmärken, skråmor etc.
Så då har man minimerar det ganska rejält.
Och konstaterat att självaste åklagaren har fattat fel, och även fosterhemskvinnan som har basunerat ut detta på sociala medier, i tv och allehanda tidningar.

Nu kanske det börjar klarna för vissa att man måste ha på fötter innan man uttalar sig.

Förresten, jag tycker fortfarande att du/ni ska ha i åtanke att andra ungdomar läser vad ni skriver.
Bättre isf att hänvisa till underlaget än att skriva här.
Det finns 5 syskon till flickan
Do not forget!
Även du måste väl tycka att det är bra att vi får klarhet i det här, jag menar nu behöver ju ingen skriva 102 skador något mer, tänk i så många inlägg du fått förklara att det var punkter och inte skador. Nu kan vi ju enas om att av de 102 punkterna var ca 50 stycken skador.

Vad börjar klarna för dig? Vi har ju svart på vitt att Esmeralda var misshandlad.

Eller tänker du att vi ska bortse från hens inlägg för att du inte frågat?

Tänk att åklagaren och polisen och soc har så mycket fel och du hävdar att dessa föräldrar knappast gjort något fel.

Jag har ingenstans läst att Melinda sagt något om Esmeraldas skador. Men du hämtar ju som vanligt din information från något helt annat ställe än oss andra.

För att Esmeralda mamma Melinda gjorde orosanmälningar var ju helt rätt, det måste väl även du hålla med om att det med rätta fanns en oro kring Esmeralda?

Jag tycker att du oxå ska tänka på att ungdommar läser här, vad ska de få för bild av vuxna från ditt sätt att skriva? Att det är helt okey att misshandla och droga barn?

Att det finns 5 andra barn är ju tragiskt på många mera sätt än att det skrivs om dom här. Men jag kan hålla med om att det är synd om dom. De är ju dock inte de ända som blivet uthängda på flachback, det blir alla som råkar ut för en anhörig som drabbas av ond bråd död.

Personligen tycker jag det är mest Rebeckas fel att de blir uthängda här. Hade hon tagit sitt vuxen ansvar och berättat sanningen som den var, hade mycket i den här tråden inte funnits.
Citera
2020-10-16, 16:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Eller så kan man bara helt enkelt sluta skriva om det avlidna barnet, ang. fotografier, på det sättet.
Särskillt med tanke på att det finns 5 syskon som ofrivilligt blir drabbade av dessa kommentarer och trådsanningar i sin vardag.
De barnen har inte bett någon här inne att tolka någonting ang deras syster.
Det kommer inte att hända. Rebecka känner ju dessa barn, hon måste ju ha större ansvar för dom än jag.

Och Esmeralda hade inte bett om att bo hos sina biologiska föräldrar och hon hade inte bett om att bli dödad.

Vi får hoppas att det finns kloka och stabila vuxna kring dess 5 barn. Som lägger sitt fokus på vad de barnen känner och upplever och kanske till och med inte låter de gå in här.
Citera
2020-10-16, 17:02
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Jo hon hamnade i psykos på grund av det.
Fast hon verkar ju skylla allt på psykos.
Tänk selektiv minnesförlust och selektiv psykos, den där Rebecka har allt bra otur hon.
Citera
2020-10-16, 17:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
"En skada hit eller dit spelar väl ingen roll när det finns 100 andra skador"

Men... suck...
102 punkter är inte samma som 102 skador.
Vet du, dryga 50 skador är nästan lika illa.
Citera
2020-10-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Eftersom det verkar råda oklarhet här inne om hur många skador E hade så har jag gått igenom punkterna i FUP:en och sammanställt de punkter som beskriver skador. Och du har rätt, av 102 punkter beskrivs 43 skador. Räknar man sedan med de två som visats i datorskiktröntgen så blir resultatet att flickan bara hade 45 skador.
45 skador FÖR MYCKET om man frågar mig!

Det som är gällande är HUR skadorna uppkom och av vem om det är handhavande av en person. Det är liksom det som gäller om du förstår skillnaden på bevis i domstol och en massa sidosnack på sociala medier. Så du kanske skall ta och spalta upp var skadorna kommer ifrån och av vem då eller hur dom uppstått. Att hon möjligen har ramlat i badkaret indikerar ju på en hel del av skadorna i ansiktet och huvudet . Det är också vad den rättsmedicinska läkaren säger i ljudfilerna från domstolens förhandlingar. Även revorna runt munnen kan då alltså vara P som försöker öppna munnen på E och han själv har långa revor på fingrarna. Sen har vi då livräddningsförsök vilket möjligen också ger skador.

Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Vet du, dryga 50 skador är nästan lika illa.
Det gäller dig också.
Citera
2020-10-16, 17:45
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det som är gällande är HUR skadorna uppkom och av vem om det är handhavande av en person. Det är liksom det som gäller om du förstår skillnaden på bevis i domstol och en massa sidosnack på sociala medier. Så du kanske skall ta och spalta upp var skadorna kommer ifrån och av vem då eller hur dom uppstått. Att hon möjligen har ramlat i badkaret indikerar ju på en hel del av skadorna i ansiktet och huvudet . Det är också vad den rättsmedicinska läkaren säger i ljudfilerna från domstolens förhandlingar. Även revorna runt munnen kan då alltså vara P som försöker öppna munnen på E och han själv har långa revor på fingrarna. Sen har vi då livräddningsförsök vilket möjligen också ger skador.

Det gäller dig också.
Jag har sagt det för, och jag säger det igen. För mig handlar skuld inte om vad som går att bevisa juridiskt.

Rebecka har en moralisk skuld oavsett vad juridiken säger och så är det bara.

För mig är det bevisat att;
•Esmeralda var vanvårdad.Hon var avmagrad och tunnhårig. Även om hälften av de ca 50 skadorna uppkom av att hon snubblade och slog sig, och blev riven av katten. Så blev hon, om man har sina mest snälla glasögon på sig iallafall hårt tagen.
• Hennes föräldrar drogade henne, ett barn
får inte i sig ett flertal narkotiska preparat av misstag.
• Rebecka jagade droger, kallade Esmeralda för öknamn, googlade på tvångströja till barn.
• Båda föräldrarna var tunga missbrukare.
• Båda föräldrarna visste att Esmeralda låg inplastad under en säng, och som grädde på moset så börjar Rebecka googla om att fly utomlands och att låna pengar då.

Så jag skiter fullständigt i vad juridik kan fälla henne för, i mina är hon skyldig till Esmeraldas död.

Och detta är ju inget juridik forum, utan ett yttrandefrihets Fortum. Vilket inte bara ger mig rätt till min åsikt. Jag väljer dessutom att förmedla den på precis rätt ställe.

Du vet att bara för att du hela tiden hävdar att ingen förstår, så ser de som läser här att det är du som inte förstår,
Senast redigerad av MarryBlunt 2020-10-16 kl. 17:50.
Citera
2020-10-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har sagt det för, och jag säger det igen. För mig handlar skuld inte om vad som går att bevisa juridiskt.

Rebecka har en moralisk skuld oavsett vad juridiken säger och så är det bara.

Så jag skiter fullständigt i vad juridik kan fälla henne för, i mina är hon skyldig till Esmeraldas död.

Och detta är ju inget juridik forum, utan ett yttrandefrihets Fortum. Vilket inte bara ger mig rätt till min åsikt. Jag väljer dessutom att förmedla den på precis rätt ställe.

Du vet att bara för att du hela tiden hävdar att ingen förstår, så ser de som läser här att det är du som inte förstår,
Helt riktigt. Och åsikter KAN inte vara fel, eftersom det är just åsikter.

Att Rebecka inte fick en straffpåföljd som speglar brottet känns som ett hån. Patrik gick ju och dog. Jag har läst att man inte kan se tecken på självmord eller mord. Så han självdog kanske av abstinens. Då kan man tänka att han måste knarkat ganska rejält? Jag kan inte sånt där. Hade han levt och kunnat vittna kanske Rebeckas skuld sett helt annorlunda ut? Dvs att hon fått ett hårdare straff. Ingen kunde säga emot hennes berättelse.
Citera
2020-10-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Hmm, ok. Jo, köper det du säger OM det nu hade varit så I just den här familjen. JA, de var medlemmar i Jehovas Vittnen och JA så klart ville de att R skulle dela deras tro. Säkert var det väldigt jobbigt för föräldrarna när de hade ett barn som var "besvärlig" i övriga medlemmars ögon och säkert oroade de sig för hur det skulle gå för henne när Harmageddon inträffar.
Men de älskade henne, stöttade henne och tvingade henne inte. Du kan inte kalla familjen dysfunktionell för att de valde att tro på ett extremt sätt. Att vara annorlunda eller extrem i sitt trosutövande innebär inte pet automatik att familjen är dysfunktionell.

Men det är ju så klart smidigt att skylla på det till personer utan insikt, särskilt för R...
Men med tanke på att du råkar ha väldigt bra koll (eller i alla tror dig ha) på vilka hon umgicks med under uppväxten så borde du också veta hur hennes familj var....
Såvida inte du själv, av någon anledning, drar nytta av att måla upp R som ett traumatiserat offer.

Jag vill bara tacka Dig för den informationen du delgett Oss i denna tråd.

Jag tycker det är högst relevant information, då du känt Rebecka under de år man lättast detekterar personlighetsstörningar inom ”Den mörka Triaden” (se Wikipedia för snabb info). Därefter, i vuxen ålder har personer med dessa personlighetsstörningar, lärt sig att manipulera sin omgivning. Jag påstår ej att Rebecka har en personlighetsstörning. Jag diskuterar en teori, kan så vara fallet?

Vad avser Rebeckas psykos. Det kan hända att hon hade psykos. Det finns tre psykossjukdomar, depression, schizofreni samt bipoläritet. Sedan finns det drogutlösta psykoser.

Psykoser medicineras med bla. Olanzapine. Rebecka fick 5 mg per dygn. Det står i fup att det var mot sömnen. Jag har träffat personer som fått 15mg tre gånger om dagen mot tankestörningar efter de haft en långvarig psykos. Så ja, visst kan Rebecka ha fått en psykos. Vad den berodde på får de lärda tvista om.

Utefter vad som framkommit från offentligt material tyder ej Rebeckas sökningar på google, vittnesmål från omgivningen, på förhör med Esmeraldas far samt skrivna sms (Rebeckas telefon), under den tid Esmeralda låg död under sin säng, på en person med tankestörningar.

Snarare en klartänkt person som in i det sista försökte låtsas som ingenting hänt samt frenetiskt försöka få tag på pengar. Och tro mig #teamRebecka. Jag har stor erfarenhet av psykotiska personer.

Så ja, baserat på mina förkunskaper inom vissa områden, samt information från alla offentliga handlingar, hoppas jag att Rebeckas dom skärps väsentligt.

Det glädjer mig att Norrköpings socialtjänst fick skarp kritik vad avser detta ärende.
Citera
2020-10-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggan77
Jag vill bara tacka Dig för den informationen du delgett Oss i denna tråd.

Jag tycker det är högst relevant information, då du känt Rebecka under de år man lättast detekterar personlighetsstörningar inom ”Den mörka Triaden” (se Wikipedia för snabb info). Därefter, i vuxen ålder har personer med dessa personlighetsstörningar, lärt sig att manipulera sin omgivning. Jag påstår ej att Rebecka har en personlighetsstörning. Jag diskuterar en teori, kan så vara fallet?

Vad avser Rebeckas psykos. Det kan hända att hon hade psykos. Det finns tre psykossjukdomar, depression, schizofreni samt bipoläritet. Sedan finns det drogutlösta psykoser.

Psykoser medicineras med bla. Olanzapine. Rebecka fick 5 mg per dygn. Det står i fup att det var mot sömnen. Jag har träffat personer som fått 15mg tre gånger om dagen mot tankestörningar efter de haft en långvarig psykos. Så ja, visst kan Rebecka ha fått en psykos. Vad den berodde på får de lärda tvista om.

Utefter vad som framkommit från offentligt material tyder ej Rebeckas sökningar på google, vittnesmål från omgivningen, på förhör med Esmeraldas far samt skrivna sms (Rebeckas telefon), under den tid Esmeralda låg död under sin säng, på en person med tankestörningar.

Snarare en klartänkt person som in i det sista försökte låtsas som ingenting hänt samt frenetiskt försöka få tag på pengar. Och tro mig #teamRebecka. Jag har stor erfarenhet av psykotiska personer.

Så ja, baserat på mina förkunskaper inom vissa områden, samt information från alla offentliga handlingar, hoppas jag att Rebeckas dom skärps väsentligt.

Det glädjer mig att Norrköpings socialtjänst fick skarp kritik vad avser detta ärende.

Nej du har helt fel.
Citera
2020-10-16, 18:39
Medlem
Denna tråden är helt absurd. En treårig liten flicka som just påbörjat livet, som borde få känna och uppleva ren och skär kärlek och trygghet, inte behöva gå igenom ett uns av vad hon fick gå igenom såsom missbruk, misshandel och bara ett miserabelt helvete till liv...iaf den sista tiden av hennes oförlåtligt korta liv. Det finns inte på kartan att ett litet barn ska ha ett sådant liv, att det ska ”göra sig illa” gång gång och till slut så illa att det dör....
Det går inte...det går bara inte till så. Då skulle fler barn gå och dö bara sådär av självförvållade skador.

Sedan en mamma som kämpar för att få rätt och ett lindrigare straff genom att förminska detta helvete denna lilla oskyldiga lilla flicka har fått uppleva...
Det är helt jävla absurt.
Varje inlägg här som skrivs för att försvara denna vidriga människa...hur har du/ni mage?!
Citera
2020-10-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Helt riktigt. Och åsikter KAN inte vara fel, eftersom det är just åsikter.

Att Rebecka inte fick en straffpåföljd som speglar brottet känns som ett hån. Patrik gick ju och dog. Jag har läst att man inte kan se tecken på självmord eller mord. Så han självdog kanske av abstinens. Då kan man tänka att han måste knarkat ganska rejält? Jag kan inte sånt där. Hade han levt och kunnat vittna kanske Rebeckas skuld sett helt annorlunda ut? Dvs att hon fått ett hårdare straff. Ingen kunde säga emot hennes berättelse.

Om man ska fortsätta att spekulera så kan det också vara så att mamman hade fått ett lindrigare straff om han hade funnits kvar i livet
Citera
2020-10-16, 18:46
Medlem
Citat:
Om man ska fortsätta att spekulera så kan det också vara så att mamman hade fått ett lindrigare straff om han hade funnits kvar i livet
Tror jag absolut inte. Hon har garantansvar. Lägre straff än så här tvivlar jag på. Men det är bara min åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in