Citat:
Även du måste väl tycka att det är bra att vi får klarhet i det här, jag menar nu behöver ju ingen skriva 102 skador något mer, tänk i så många inlägg du fått förklara att det var punkter och inte skador. Nu kan vi ju enas om att av de 102 punkterna var ca 50 stycken skador. Ingen frågar dig.
Det har inte heller rått oklarheter förutom hos vissa som sprider vidare saker som dom inte vet något om.
45 skador varav en del är ifrån fallet, och andra är ifrån den HLR som pappan gjorde.
Alla barn slår sig och du kan inte hitta en enda 4-åring som inte har blåmärken, skråmor etc.
Så då har man minimerar det ganska rejält.
Och konstaterat att självaste åklagaren har fattat fel, och även fosterhemskvinnan som har basunerat ut detta på sociala medier, i tv och allehanda tidningar.
Nu kanske det börjar klarna för vissa att man måste ha på fötter innan man uttalar sig.
Förresten, jag tycker fortfarande att du/ni ska ha i åtanke att andra ungdomar läser vad ni skriver.
Bättre isf att hänvisa till underlaget än att skriva här.
Det finns 5 syskon till flickan
Do not forget!
Det har inte heller rått oklarheter förutom hos vissa som sprider vidare saker som dom inte vet något om.
45 skador varav en del är ifrån fallet, och andra är ifrån den HLR som pappan gjorde.
Alla barn slår sig och du kan inte hitta en enda 4-åring som inte har blåmärken, skråmor etc.
Så då har man minimerar det ganska rejält.
Och konstaterat att självaste åklagaren har fattat fel, och även fosterhemskvinnan som har basunerat ut detta på sociala medier, i tv och allehanda tidningar.
Nu kanske det börjar klarna för vissa att man måste ha på fötter innan man uttalar sig.
Förresten, jag tycker fortfarande att du/ni ska ha i åtanke att andra ungdomar läser vad ni skriver.
Bättre isf att hänvisa till underlaget än att skriva här.
Det finns 5 syskon till flickan
Do not forget!
Vad börjar klarna för dig? Vi har ju svart på vitt att Esmeralda var misshandlad.
Eller tänker du att vi ska bortse från hens inlägg för att du inte frågat?
Tänk att åklagaren och polisen och soc har så mycket fel och du hävdar att dessa föräldrar knappast gjort något fel.
Jag har ingenstans läst att Melinda sagt något om Esmeraldas skador. Men du hämtar ju som vanligt din information från något helt annat ställe än oss andra.
För att Esmeralda mamma Melinda gjorde orosanmälningar var ju helt rätt, det måste väl även du hålla med om att det med rätta fanns en oro kring Esmeralda?
Jag tycker att du oxå ska tänka på att ungdommar läser här, vad ska de få för bild av vuxna från ditt sätt att skriva? Att det är helt okey att misshandla och droga barn?
Att det finns 5 andra barn är ju tragiskt på många mera sätt än att det skrivs om dom här. Men jag kan hålla med om att det är synd om dom. De är ju dock inte de ända som blivet uthängda på flachback, det blir alla som råkar ut för en anhörig som drabbas av ond bråd död.
Personligen tycker jag det är mest Rebeckas fel att de blir uthängda här. Hade hon tagit sitt vuxen ansvar och berättat sanningen som den var, hade mycket i den här tråden inte funnits.