2020-10-09, 22:00
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjokesokelok
Ja han har varit hemma i Norrköping och då träffat R (säger XXXX vänner iaf)

Det var väll även något dokument/artikel om att hon blev nekad umgänge med ett av barnen. Borde vara den lilla då den inte kan yttra sig själv.
Att han får vara hemma på umgänge trycker jag är att ta i.Även om det är bra att han får träffa sina vänner. Jag tror det är viktigt för honom att få träffa Rebecka. Och hans känslor och behov måste styra.

Rebecka har inga rättigheter däremot. Men om det är viktigt för killen att träffa henne. Så är det bara att acceptera även om känslan är att hon aldrig skulle få gå nära något barn igen.
Citera
2020-10-09, 22:05
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
JA! Gud vilket uttömmande o vist svar.
Jag bockar & bugar.
Ja nu var ju inte det svaret till dig. Svaret till dig gav jag ju i inlägget över.

Det var heller inte meningen att vara ett uttömmande svar. Det var mer ett konstaterande på att då är omöjlig att nå fram till.
Senast redigerad av MarryBlunt 2020-10-09 kl. 22:32.
Citera
2020-10-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Att han får vara hemma på umgänge trycker jag är att ta i.Även om det är bra att han får träffa sina vänner. Jag tror det är viktigt för honom att få träffa Rebecka. Och hans känslor och behov måste styra.

Rebecka har inga rättigheter däremot. Men om det är viktigt för killen att träffa henne. Så är det bara att acceptera även om känslan är att hon aldrig skulle få gå nära något barn igen.

Men precis, det är upp till barnet att bestämma. Och de skulle knappast få träffas om inte barnet önskade det.
Citera
2020-10-09, 22:45
Medlem
På bilden upplagd för två dagar sedan på tillminneavesmeralda instagrammen så klappar E en katt. La märke till att hon typ inte har något hår på sidan av huvudet. Håret är uppsatt, men pippilotten har vikt över sig till andra sidan huvudet. Där ser man att håret som är tillräckligt långt för att hållas fast i snodden slutar typ 10 cm upp i håret. Ser ut som att hon har en sidecut på sidan.
Citera
2020-10-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ingen annan verkar ha haft svårt att ta mig på allvar.
Driver du nu eller? Vem tar dig på allvar? Du kanske har några fan här på fb som sitter och tutar i sig rödtjut och lyckopiller men mer än så är det nog inte. Har följt den här tråden till och från och du är ju en av dom minst trovärdiga.
Citera
2020-10-10, 00:04
Medlem
Citat:
Vänta lite här nu, hörde du inte vad den polisen, som vittnade i TR, sa som satt i en polisbil med R direkt efter att dom hade arresterats? Att hon grät och var helt förstörd hela den timmen hon satt där.
Du kan ju inte jämföra P’s reaktion direkt när de blev tagna, med R avsevärd tid efteråt?
Hon gråter under hela det första förhöret. Sedan var det inga förhör på typ 14 dagar.
Hon var också väldigt ledsen under rättegången vid flera tillfällen.

Mig veterligen har inte R någonstans sagt någonting om skadestånd?
Jag tror att det är det sista hon tänker på med tanke på att hela familjen är borta.
I sin IVO-anmälan om P’s död, om det är det du tänker på, så handlar inte det om skadestånd. Det handlar om rättvisa.
IVO ger inte ut skadestånd.

Ni kan ju inte förutsätta att det är hon som basar över allting som skrivs. Jag tror att många också skriver saker för att få en reaktion.

Sen var det väldigt löjligt av dig att påstå att advokaten drar linor. Blir svårt att ta dig på allvar när du skriver sånt trams.

Att gråta behöver inte utesluta kyla och känslokallhet också.

- samma mamma sms:ar sin svärfar en bild på Esmeralda utklädd till prinsessa och beskriver hur barnen är förkylda, precis samtidigt som att Esmeralda kämpar för sitt liv/redan precis har dött kvällen hon förolyckades/fick sin överdos.

- samma mamma googladede på att ta kreditlån, inom ett dygn att dottern dött.

- samma mamma satt och käkade lite maxmat när dottern låg död, invirad i plast och filtar under sin säng.

Jag skulle säga att den här mamman är ganska beräknande och gråter när det gynnar henne.

Hade hon haft äkta känslor för Esmeralda hade hon direkt sökt hjälp för att rädda henne.

Som det tidigare skrivits i gruppen förutspåddes det att alla skulle kunna förstå detta resonemang - utom en person. Det verkar vara du?
Citera
2020-10-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Att gråta behöver inte utesluta kyla och känslokallhet också.

- samma mamma sms:ar sin svärfar en bild på Esmeralda utklädd till prinsessa och beskriver hur barnen är förkylda, precis samtidigt som att Esmeralda kämpar för sitt liv/redan precis har dött kvällen hon förolyckades/fick sin överdos.

- samma mamma googladede på att ta kreditlån, inom ett dygn att dottern dött.

- samma mamma satt och käkade lite maxmat när dottern låg död, invirad i plast och filtar under sin säng.

Jag skulle säga att den här mamman är ganska beräknande och gråter när det gynnar henne.

Hade hon haft äkta känslor för Esmeralda hade hon direkt sökt hjälp för att rädda henne.

Som det tidigare skrivits i gruppen förutspåddes det att alla skulle kunna förstå detta resonemang - utom en person. Det verkar vara du?

Ok, men vi säger så.
Mamman är ett monster och har hela tiden kämpat för att få tillbaka E i flera år för att hon inte kunde BÄRGA sig att få tortera henne.
Vi har tillsammans löst gåtan! Hallelujah!
Citera
2020-10-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ok, men vi säger så.
Mamman är ett monster och har hela tiden kämpat för att få tillbaka E i flera år för att hon inte kunde BÄRGA sig att få tortera henne.

Jag tror inte att det var hennes plan.

Jag tror att hon älskade Esmeralda, men att de obefintliga förutsättningarna till att ge Esmeralda trygghet (läs: knark) var orsaken till att det inte var hållbart.

Om allt hade gått rätt till så hade det ställts höga krav på de biologiska föräldrarna att bevisa sig drogfria. Därefter hade man infört rutiner som skulle kontrollera att Esmeralda var ok.

Kanske krav på att gå på förskola? För att få insyn i hennes dagliga mående.

Hade detta skett kanske föräldrarna hade behövt ställa om sitt liv till att leva FÖR sina barn. Drogfria.

Föräldrarna hade kanske klarat vardagen bättre med Esmeralda och på sikt även S på förskolan.

Så nej. Gåtan är inte löst tyvärr...vi kan förevigt sia om var det brast och hur detta kunde hända.
Senast redigerad av Teevee 2020-10-10 kl. 00:21. Anledning: Tillägg
Citera
2020-10-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ok, men vi säger så.

Det var nog inte mammans avsikt. Däremot hade hala grejen blivit en principsak. Jag vill inte egentligen ha tillbaka min dotter - men jag vill ha RÄTT. Spelar ingen roll om jag klarar ut det sen...
Sorgligt.

Jobbar med barn och kämpar med att få dem att våga stå för det de gör. Förstår att det är nästan omöjligt för vissa av dem om de har föräldrar (som ska vara förebilder) som inte klarar det...
Känns också sorgligt...
Citera
2020-10-10, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majelden
Det var nog inte mammans avsikt. Däremot hade hala grejen blivit en principsak. Jag vill inte egentligen ha tillbaka min dotter - men jag vill ha RÄTT. Spelar ingen roll om jag klarar ut det sen...
Sorgligt.

Jobbar med barn och kämpar med att få dem att våga stå för det de gör. Förstår att det är nästan omöjligt för vissa av dem om de har föräldrar (som ska vara förebilder) som inte klarar det...
Känns också sorgligt...

Så du tror, på riktigt, att mamman gick o träffade sin dotter varje vecka för att hon ville få rätt??
Citera
2020-10-10, 00:47
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Så du tror, på riktigt, att mamman gick o träffade sin dotter varje vecka för att hon ville få rätt??
Det gjorde hon ju i och för sig inte. Var inte deras umgänge 90 minuter var tredje vecka största delen av den tiden Esmeralda bodde med sin riktiga familj i Vadstena?
Citera
2020-10-10, 00:55
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt det, på riktigt, för jag tror faktiskt, på riktigt, att det är så den här mamman fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in