2020-06-05, 20:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novalita
Finns det någon möjlighet att läsa LVU:n gällande A och S någonstans? Skulle även vilja läsa A:s LVU från förra vändan han var omhändertagen. Någon som vet?
I första inlägget i tråden finns de tidigare. Inte sett att S å Am senaste är offentliga.
Citera
2020-06-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Tror det är osäkerheterna som främst rättsläkarna fört fram som är orsaken. Det sunda förnuftet hos en majoritet av befolkningen säger ju att det är väldigt liten sannolikhet att små barn av misstag får i sig flera olika droger samtidigt eller får 50 skador på kroppen bara sådär men man kan ju inte säga med säkerhet. Barnet kan inte vittna, den enda levande som vet nekar och skyller på minnesförlust och det slår domstolen på.

Men INGENTING går ju någonsin att säga med säkerhet, lite sunt förnuft kanske man kan begära, vi är för fan tänkande varelser!
Citera
2020-06-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag vet men moralen och känslorna har vi allihop, men bevisen räcker ju inte. Man kan inte lyncha människor utan rättsapparaten skyddar även dom vi hatar mest.
VI får hoppas åklagaren finner mer vid förhandling i HR.
Brott mot griftefrid - vad måste till för att det ska kunna styrkas?
Citera
2020-06-05, 20:50
Medlem
Kajsakajakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Det här landet är helt sinnessjukt.
Någon får misshandla sitt barn till döds och sen händer ingenting.

Brist på bevis? En kropp med 50 blåmärken? Flera av dem är bevisat komma från våld från annan. Dem har ju sagt att det är bevisat att dem har orsakat flera av blåmärkena. Och att mängden droger hon har fått i sig inte kan ha uppstått utan att någon har gett henne det?!
Att flickan inte fått i sig tillräcklig med mat och gick ner till 10kg som en 1 åring gör...

Hur är det här ens möjligt? Har dem totalt ignonera fakta?

Håller med om allt. Det är så galet och hjärtekrossande.
Citera
2020-06-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toto80
Det är sant, men hade ju inte skadat med både och, framförallt när hon är fullständigt insiktslös i hur sjuk hon är!

Ja och hon kommer nog inte komma till insikt med det heller.
Empatistörda människor saknar den förmågan.

Alla som dödar sina barn är fruktansvärda människor, men att inte ens se sin skuld, eller utrycka den, det bara måste finnas en speciell plats i helvetet för dem.
De flesta mödrar som har ihjäl sina barn brukar ha ihjäl sig själva eller åtminstone påkalla hjälp /erkänna..
Hon har avstått från allt ovanstående.
Citera
2020-06-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toto80
Men INGENTING går ju någonsin att säga med säkerhet, lite sunt förnuft kanske man kan begära, vi är för fan tänkande varelser!

Absolut jag håller med men nu sitter vi här med det rättssystem och de politiker vi har och där är inte sunt förnuft en del tyvärr.
Citera
2020-06-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novalita
Lite off topic kanske,men Bobbys mamma är ju utvecklingsstörd. I det fallet borde tvångssterilisering redan från början vara en självklarhet tycker jag. Att få barn är för fan ingen mänsklig rättighet!!!!

I fallet med R-häxan är tvångssterilisering också en självklarhet enligt mig. Social ingenjörskonst, FTW!!

Att ha intellektuell funktionsnedsättning bör inte vara anledning till tvångssterilisering.
Finns många med t.ex. lindrig till måttlig intellektuell funktionsnedsättning som är bra kärleksfulla föräldrar.

Finns många föräldrar helt utan funktionsnedsättningar och diagnoser som är värdelösa föräldrar.

Så tänk om..

Men ja.. någon som gång på gång mister vårdnad om sitt barn men fortsätter skaffa fler barn.. Men som fortsätter vanvårda.. klart man kan tänka en massa, och nej R borde antagligen aldrig blivit mamma.
Men Nu blev hon det och samhället och alla dessa soc, psyk, bvc borde nätverket bättre iomd alla dessa anmälningar.
När det kommer till barn borde allt vara med transparent för övriga inom vård att kunna ta del av situation och vad som sagts på de andra ställena.
Kanske hade detta kunnat förhindras då.

Förlåt om det är snurrigt skrivet.
Väldigt trött mamma här
Citera
2020-06-05, 21:05
Medlem
Kajsakajakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emot87
Att det skulle bli något annat än vållande och grov misshandel förvånar mig inte.
Jag kan inte heller se vad själva strafftiden i sig gör för skillnad i detta fall.
P är död, R kommer inte komma i närheten av sina andra barn igen (om än åtminstone inte obevakat)
Men förhoppningsvis aldrig någonsin!

Hon är ingen" samhällsfara", utan en mycket olämplig mor och emaptistörd människa.
Hennes verkliga straff börjar snarare på utsidan, det är då hon får möta omvärldens hat och ilska, det är där hon kommer till insikt med hur ensam hon blivit.
Självklart ska hon ha ett kännbart straff rent rättsligt, men jag tror det hårdaste straffet står att vänta utanför murarna.

Den rättvisa som vi önskar för lilla E det är där vi borde lägga kraft och fokus, för att ändra lagar och systemet som det fungerar i dag
Aldrig någonsin ska det behöva upprepas att ett oskyldigt barn skickas till helvetet och döden på detta vis
Det händer tyvärr oftare än vad vi har vetskap om, frågan är vad vi kan göra för att förebygga detta. Läste om lex esmeralda? Finns det en manifestation på gång? Jag vill bidra på något sätt. Vad var det som brast i detta fallet? Försvarare utan kunskap om barn? Jag håller på att utbilda mig inom rättsväsendet men vill bidra till samhället nu.
Citera
2020-06-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Absolut jag håller med men nu sitter vi här med det rättssystem och de politiker vi har och där är inte sunt förnuft en del tyvärr.

Nä men bara det i sig är ju skandal! Tänk om vårt rättssystem istället kunde utgå mer ifrån ett offerperspektiv än ett förövarperspektiv...
Citera
2020-06-05, 21:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emot87
Ja och hon kommer nog inte komma till insikt med det heller.
Empatistörda människor saknar den förmågan.

Alla som dödar sina barn är fruktansvärda människor, men att inte ens se sin skuld, eller utrycka den, det bara måste finnas en speciell plats i helvetet för dem.
De flesta mödrar som har ihjäl sina barn brukar ha ihjäl sig själva eller åtminstone påkalla hjälp /erkänna..
Hon har avstått från allt ovanstående.

Undra hur stor del P hade i detta? Det blir lite enkelspårigt när all skuld läggs på R.
Jag menar inte att hon är oskyldig men i det här fallet tror jag inte att någon var bättre än den andre.
Tillsammans drev de familjen i fördärvet. Tror jag.
Senast redigerad av MeggieCleary 2020-06-05 kl. 21:38.
Citera
2020-06-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Ja. Det är dags för det! Ska se vad jag kan koka ihop med sociala medier under kvällen

Vet någon när E begravs? Och vart? Där och då borde vi sluta upp med ljus och ballonger 🎈 Inte för att närvara på själva begravningen, men för att visa att E aldrig ska glömmas och att vi kommer stödja hennes upprättelse i rättegången till Hovrätten, till HD om så krävs.
Citera
2020-06-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Undra hur stor del P hade i detta? Det blir lite enkelspårigt när all skuld läggs på R.
Jag menar inte att hon är oskyldig men i det här fallet tror jag inte att någon var bättre än den andre.
Tillsamman drev de familjen i fördärvet. Tror jag.

Vi kommer aldrig få veta vem som gjorde vad.
R kommer ALDRIG tala sanning och erkänna sitt.

Hur som..
De är båda skyldiga oavsett vem som var fysisk för den andre agerade inte för att förhindra, skydda eller larma.
De utsatte E och antagligen bröderna med psykisk misshandel på sina olika sätt - båda skyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in