Citat:
Ursprungligen postat av
Citra
FORTSÄTTNING:
Usch det här är så sjukt mörkt. Och jag är jätte besviken på svaren.
Inte på att det inte är dem svar man vill höra utan för att dem innehåller mer "Vet inte, det är svårt att avgöra, det är svårt att veta, vi vet inte exakt"
Dem vet ju ingenting.. Hur kan ett barn få så mycket blåmärken, tappa så mycket hår, tappa så mycket vikt, ha en stukad handled med mer blåmärken, ha ryggen full med blåmärken, få ett slag i huvudet så kraftigt att man avlider utan att man kan avgöra hur. Ingenting kan dem avgöra HUR dem här uppstod
Är det så svårt? Trodde att allting gick att avläsa för allting ger olika märken och utslag...
Citat:
Ursprungligen postat av
Palmlejonet
Håller med! Vilka skevt ”expertutlåtande”.
Det är jättetrist, och emellanåt (ofta i det här fallet) känns det som att man får fler frågor än svar.
Men detta är inte CSI eller något annat fiktivt kriminalprogram, utan det är ofta så här det funkar i verkligheten.
Man önskar att de kunde säga ”detta blåmärke kommer från en knuten högerhand som överensstämmer med storleken på Rebeckas hand. Blåmärket uppstod den 23 januari” etc, men så tydliga kan de inte vara.
Om man tänker tvärtom; att de inte skulle svara ” jag vet inte, det kan bero på det eller det”, utan skulle svara som i mitt exempel ovanför, så skulle de ju ljuga, och då kan vi lika gärna lägga ned rättssystemet helt o hållet.
Så jag förstår känslan, och önskar också att man kunde få mer konkreta svar, men i många fall går det inte.
Tyvärr.