Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Bra tips där.
Behåll säkerhetsdosan + kod , det kan komma ett nödläge då luren gått upp i rök. För Nischbanker extra viktigt eftersom det kan bli 1-2 dagars väntan på en ny kod/dosa för att få tillgång till ditt internetkonto.
Man kan eventuellt stoppa in lite nödkontanter i kassaskåpet (?) och en halvflaska whiskey för att lugna nerverna
Du har rätt i allt förutom att 1-2dgr lätt kan bli 2-3veckor. Som sagt skickades aviseringar om att min nya dosa kommit till min försvunna mobil och detta var något Ica-banken inte kunde ändra på.
Har inte gärna pengar på kontot kopplat till mitt kort utan brukar föra över en luring eller två vid behov. Det var olidligt att inte komma åt mitt konto och inte ha tillgång till mina pengar den dryga vecka som gick innan jag kom på Swedbank.
Whisky är självklart, har även ett gäng gräddkolor inlåsta vilket min tant reagerade kraftigt emot den dagen jag var tvungen att avslöja koden för henne.
Hade lyckats låsa överlåset till vilket hon saknar nyckel till, reservnycklarna låg självklart i kassaskåpet. Hon köpte min förklaring att hon hade käkat upp kolorna per omgående om de legat framme.