• 1
  • 2
2020-01-29, 13:23
Medlem
enligt artikel....
https://www.expressen.se/dinapengar/...unders-konton/
Citera
2020-01-29, 13:25
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
enligt artikel....

Ja? Allt enligt gällande EU-regler och riktlinjer från FI.

Vad vill du diskutera?
Citera
2020-01-29, 13:26
Medlem
Fenjal888s avatar
Vad är konstigt? Att Swedbank måste ställa standardfrågorna regeringen satt som krav, och att kunder som vägrar samarbeta inte kan fortsätta vara kunder? Detta är ett krav hos alla banker.
Citera
2020-01-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
enligt artikel....
Gäller även alla andra svenska banker. Bankerna gör redan detta sedan ett par år tillbaka, så inget nytt direkt.

Vad är anledningen till trådstarten?
Citera
2020-01-29, 14:05
Medlem
beaver_ses avatar
Förstår om TS reagerar på att banken kan kasta ut en om man inte svara på alla frågor de tvingar en till, är man en vanlig arbetare med normal inkomst så finns inget direkt man kan "penningtvätta" allt är ju redovisat via ens lönekonto.

Har själv fått en massa skitfrågor vad jag skall göra med mina egna pengar tex när man skickar ett par tusen till frun när hon är i Thailand, då måste jag redovisa vad dessa tusingar skall användas för? Inte bara att de är till ens legala fru utan vad hon skall göra med dem, man får en hög alternativ att välja på samt att man tvingas berätta hur mycket man kommer att skicka i framtiden? Inte fan vet jag om hon behöver byta däck på bilen eller hittat nått kul hon vill köpa... Det är mina pengar och jag irriteras över att jag måste berätta vad jag skall göra med dem...

Sanningen är ju att penningtvätten pågår mycket högre upp i den socialastegen och inte här nere hos oss arbetare...
Citera
2020-02-02, 01:11
Medlem
Här är ett tips - sluta läsa kvällstidningar.
De överdriver och ljuger för att få dig att klicka (förr: köpa lösnummer). När du startar diskussioner baserade på att du tagit vad de skrivit på allvar framstår du som en fullblodsidiot.
Citera
2020-02-02, 04:39
Medlem
"Roligt" med tanke på att Swedbank är dom största pengatvättarna.
Citera
2020-02-02, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
"Roligt" med tanke på att Swedbank är dom största pengatvättarna.

Nog var det kunder och inte Swedbank själva som tvättade? Men fick oligarken fylla i samma formulär med frågor? Det svarade de inte på när jag frågade. Jag är inte längre kund...
Citera
2020-02-02, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Nog var det kunder och inte Swedbank själva som tvättade? Men fick oligarken fylla i samma formulär med frågor? Det svarade de inte på när jag frågade. Jag är inte längre kund...
nja dom hjälpte väl till vad jag förstod det som då dom blev mutade
Citera
2020-02-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Sanningen är ju att penningtvätten pågår mycket högre upp i den socialastegen och inte här nere hos oss arbetare...
Sanningen är den att penningtvätt pågår precis överallt, i alla samhällsklasser. Dom stora pengarna tvättas kanske inte av Lasses allt-i-allo AB direkt, men det tvättas fortfarande i precis alla led.
Citera
2020-02-02, 20:14
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
nja dom hjälpte väl till vad jag förstod det som då dom blev mutade

Det är enskilda tjänstemän som eventuellt har blivit mutade, inte banken.
Citera
2020-02-06, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det är enskilda tjänstemän som eventuellt har blivit mutade, inte banken.
Med andra ord banken eftersom direktionen ansvarar för att det finns system och processer för att förhindra sådant. Det är liksom dirrarnas jobb att ha koll på vad som händer, inte att säga "-Hoppsan, det hade vi ingen aaaaaaning om" eller "-Vi såg det inte komma".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in