• 1
  • 2
2020-02-06, 13:31
Medlem
Det är bra. Jag hade ett onyttjat sparkonto hos dem som jag velat bli av med i flera år, men jag vågade aldrig gå in på kontoret eftersom tanten som jobbade där skrämde mig. För några månader sedan kom ett brev som sade att kontot skulle spärras om jag inte gav dem mina uppgifter, så jag sket i att svara och vips var det skitkontot ur världen.
Citera
2020-02-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det är bra. Jag hade ett onyttjat sparkonto hos dem som jag velat bli av med i flera år, men jag vågade aldrig gå in på kontoret eftersom tanten som jobbade där skrämde mig. För några månader sedan kom ett brev som sade att kontot skulle spärras om jag inte gav dem mina uppgifter, så jag sket i att svara och vips var det skitkontot ur världen.

Bra gjort!

Men det tråkiga är att ditt konto nu räknas som ett lyckat exempel på hur effektiva de är i jakten på penningtvätt.

När du nästa gång läser "vi har stängt ner 4000 konton i jakten på penningtvättare" så vet vi vad de menar.
Citera
2020-02-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage

Fast det är ju inte stängt bara för att det är spärrat. Men väntar du tillräckligt länge kommer de till sist städa bort kontot (oavsett om du hade svarat eller inte)
Citera
2020-02-07, 21:51
Medlem
Haha jag får brev därifrån numera ungefär varannan månad Jag har ett pensionskonto som är inlåst och inte går att sälja som jag ärvt :P

Ringde en kärring därifrån som sa att jag måste svara på deras papper annars stänger de kontot. Jag frågade om de skulle stjäla mina pengar då eller och hon sa att nej det kan de inte göra och att det inte gick att avyttra den kontotypen heller.....

Jag sa att eftersom jag aldrig bett om att bli kund hos Swedbank, inte vill vara det och det tydligen inte är möjligt för mig att inte vara kund där så bränner jag upp deras papper även i framtiden.

Hon la på med en suck
Citera
2020-02-08, 09:24
Medlem
Ringhals3s avatar
Bankerna jagar pensionärer som vill sätta in 800 kr på banken, bankerna jagar pinnar precis som polisen när poliserna stoppar privatpersoner för struntsaker.

När banken trakasserat 100 stycken tant Agda 91år så kan de stolt rapportera att de stoppat 100 misstänkta fall av penningtvätt, sedan kan de glatt släppa in några miljarder från ytterst tvivelaktiga personer utan att någon bryr sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in