2020-01-29, 08:36
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Youtubekanalen är extremt konspiratorisk

Citat:
den där killen gör är också för att göra ned människor.

Citat:
Jag vill inte gå så långt som att kalla kanalen för fascistisk, men den stora massa gör ju det.

Citat:
den där "reportern" redan hetsjagat Greta redan i Kannada.

Gäsp. Det gamla vanliga. "Hat","konspiratorisk", "göra ned människor", "hets", "fascistisk". Det är ju bara subjektiva epitet och inga sakliga argument. Du har missförstått, det är DU som inte har några argument.

Det hade ju varit väldigt enkelt för henne och hennes entourage som har byggt upp henne att lugnt och sansat besvara Rebel News frågor och debunka det då. Ville man inte diskutera med honom hade man enkelt bara kunna lägga upp ett klipp online där man bemötte kritiken som finns. Det har man inte gjort, istället har man börjat hota reportrar som ställer kritiska frågor med våld.

Citat:
Att inte någon jävel nitar honom fattar jag inte.

Nej, jag förstår det. Knappast så att grönvänstern någonsin gjort sig kända för att gilla yttrandefrihet.

Idag finns en intelligent ung man vid namn Boyan Slat som uppfunnit ett system för att plocka upp plast ur haven och har grundat organisationen The Ocean Cleanups som utvecklar olika teknologier för att förbättra miljön.

Han har ju och försöker åstadkomma faktiska resultat och försöker varken läxa upp andra, hämma ekonomin, godhetssignalera, tala om saker han inte begriper sig på och han är betydligt mer utbildad, intressantare, vältaligare och intelligentare än Greta. Men mainstream-media är inte ett dugg intresserade eftersom man består av massa vänsterhjon med IQ fiskmås och det passar inte narrativet.
Senast redigerad av BrunoC-2.0 2020-01-29 kl. 08:38.
Citera
2020-01-29, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Det är väl dags för en tråd om hatet mot Greta Thunberg. För mig verkar hatet mot henne vara helt irrationellt. Det liknar mest demoniseringen av SD och deras väljare som etablissemanget sysslar med.
Varifrån kommer hatet mot Greta? Det kan väl knappast ha med hennes budskap att göra? Jag tänkte att vi kunde göra en psykologisk djupdykning i hatet mot henne, dess orsaker och utveckling och så vidare.

Samma här. Det är verkligen helt befängt vilken mängd kritik hon får och vilka störda saker som sägs om henne. Är det inte rent hatiska så brukar det vara under falsk omtänksamhet. Få vill diskutera sakfrågan men hennes utseende, aspbergers och hennes mamma kan man prata om in absurdum.

Varför är väl troligtvis för att forskningen är rätt tydlig och att det är jobbigt för en hel värld att ändra ett beteende. Nu tycker jag iofs att Gresus har varit rätt bra på att påpeka att den förändring som behöver ske i första hand måste komma ifrån storföretagen och politikernas sida, inte ifrån Kal och Ada som inte orkar skölja ur mjölkpaketet och sortera det rätt, men det tycks många av hennes kritiker missa.
Citera
2020-01-29, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0

Idag finns en intelligent ung man vid namn Boyan Slat som uppfunnit ett system för att plocka upp plast ur haven och har grundat organisationen The Ocean Cleanups som utvecklar olika teknologier för att förbättra miljön.

Han har ju och försöker åstadkomma faktiska resultat och försöker varken läxa upp andra, hämma ekonomin, godhetssignalera, tala om saker han inte begriper sig på och han är betydligt mer utbildad, intressantare, vältaligare och intelligentare än Greta. Men mainstream-media är inte ett dugg intresserade eftersom man består av massa vänsterhjon med IQ fiskmås och det passar inte narrativet.

Varför ställa de två emot varandra? För det första så är Greta aktivist och Boyan Slat uppfinnare och entreprenör. För det andra så är miljö och klimat olika saker. Det är väl toppen att bägge finns och syns? För det gör Boyan Slat med. Det finns en anledning till att han gång på gång kommer upp i dessa diskussionerna och det är inte för att ingen känner till honom. Sen håller jag med om att han borde få mer stöd och uppmärksamhet, helt klart!

Vad räknar du som mainstream-media? Inte Times Magazinne, BBC, Illustrerad Vetenskap, Expressen The Guardian, Telegraph osv antar jag då?
Senast redigerad av enhalvboj 2020-01-29 kl. 09:07.
Citera
2020-01-29, 09:47
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Varför ställa de två emot varandra? För det första så är Greta aktivist och Boyan Slat uppfinnare och entreprenör. För det andra så är miljö och klimat olika saker. Det är väl toppen att bägge finns och syns? För det gör Boyan Slat med. Det finns en anledning till att han gång på gång kommer upp i dessa diskussionerna och det är inte för att ingen känner till honom. Sen håller jag med om att han borde få mer stöd och uppmärksamhet, helt klart!

Sant. Förvisso har ju den där Boyan Slat åstadkommit någon reellt men det är egentligen irrelevant.
Du har faktiskt helt rätt här. Jag skäms för att behöva erkänna att jag brukade vara den största av klimatskeptiker. Men sen har jag lyssnat mer på den här lilla 16-åriga aspergerflickan från Stockholm och insett att det är 100% legit.

Som du säger, hon är ju aktivist och det behövs fler våghalsar som henne. Jag finner det enormt modigt och extremt inspirerande att få see hennes månformade ansikte dyka upp precis överallt.
Bokstavligen överallt.
Eliten måste ju verkligen hata Greta och göra allt de kan för att döda hennes budskap.

Om du ser det här Greta, kör på din jäkla rebell!!11
Citera
2020-01-29, 10:57
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Högermuppar a.k.a. pojkrumshögern och annat WT med uppmärksamhetsbehov som vill vara tvärtemot. Nån slags missriktad och förvirrad protest mot ”etablissemanget” och ”kulturmarxisterna från vänster”.

Oavsett vad man tycker och tror om ”klimathotet” och om det är en del i typ cykliska och ocykliska förändringar eller påverkat av människan, så sker det förändringar.
Och det är förändringarna man måste ha en beredskap för!

Eller kommer man att köra med ”Vi var naiva och såg det inte komma.”?

Go Greta, go!
Citera
2020-01-29, 11:26
Medlem
Buleberrys avatar
Citat:
Det är väl dags för en tråd om hatet mot Greta Thunberg. För mig verkar hatet mot henne vara helt irrationellt.

Till viss del är det en reflexartad skyddsmekanism hos personer med nedsatt empatisk och logisk förmåga, som får sin världsbild hotad av en 17-årig flicka som (helt korrekt) påpekar att vårt sätt att leva inte är hållbart, och att vår existens är hotad om vi fortsätter.

Citat:
Det liknar mest demoniseringen av SD och deras väljare som etablissemanget sysslar med.

Separat diskussion - dock är det olika underliggande anledningar, även om mekanismen (rädsla) är densamma:

* Rädslan för någon (som Greta) som försöker rädda planeten bygger på okunskap, själviskhet och faktaförnekelse.
* Rädslan för en auktoritär högerpopulistisk rörelse bygger på att man värnar om den liberala demokratin. Det är ju även i sådana rörelser man ofta finner dessa hatfyllda individer - då denna "empatisk-logiska dysfunktion" är kraftigt överrepresenterad bland högerpopulister vore det underligt om de inte gav sig på Greta.

Citat:
Varifrån kommer hatet mot Greta? Det kan väl knappast ha med hennes budskap att göra?

När man känner att man kan bete sig hur man vill utan hänsyn till andra, blir ens livsstil hotad av ett budskap som uppmanar en att göra en uppoffring för andras skull.

I vissa fall är det lättare att vägra acceptera dåliga nyheter. Hatet mot Greta kan då vara ett exempel på att skjuta budbäraren.

Citat:
Jag tänkte att vi kunde göra en psykologisk djupdykning i hatet mot henne, dess orsaker och utveckling och så vidare.

Då hatet mot Greta blir "ännu en naturlig fasett" på ytan av den empatiskt-logiska dysfunktionella högerpopulismen, vore det en bra början att ställa sig frågan:

Vilka förutom högerpopulister hatar Greta?
Citera
2020-01-29, 11:51
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vovloman
Häng för faan inte upp dej på den där kanadensaren! Faktum är ju att inte EN ENDASTE sakkunnig/ riktig forskare eller vetenskapsman har vid något tillfälle givits möjlighet att direkt fråga ut ungen personligen....!!
Svaret vet ju vi,med åteminstånde en halv hjärna kvar, vad d beror på. Hon har inte en jävla aning om någonting förutom det ”manus” hon tvingas lära sej utan och innan...alla andra frågor kommer få skallen på henne att gapa som det avlopp d faktiskt är! Och att ”avslöja bluffen” måste ju till varje pris undvikas, därför tillåts inga vanliga människor ens i närheten av ”messias”....bara såna som du där ni står med halvöppna munnar å tårfyllda ögon vid blotta åsynen av er ”frälsare”.....utan den absolut minsta tanke på att ifrågasätta något av bedrägeriet och hyckleriet.

Det finns många som har noll koll på fakta men som gör sig bra i debatter. Och de som är mycket bra pålästa som inte kan få fram detta om den som de ska debattera med är någon som inte är intresserad av fakta, bara av att vinna debatten. Om Greta vet att hon inte är proffs på debatteknik och därför inte vill debattera hindrar inte att hon kan var kunnig när det gäller växthuseffekt.
Citera
2020-01-29, 11:52
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Personligen har jag aldrig hört henne prata och läst högst en enskild artikel om hennes budskap men det har varit uppenbart att media försökt trycka upp henne nylle i mitt ansikte varje dag i säkert ett halvår. Det fenomenet är rätt störande och jag kopplar ihop det med Gretas ansikte. Min negativa reaktion har egentligen ingenting med henne att göra som person.
Citera
2020-01-29, 11:57
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Nej, du borde vara tyst. Tyst.

Jaha. Tråden handlar inte om hennes utseende. Det är bra om du förstår det.
Citera
2020-01-29, 11:57
Medlem
Jag tror snarare folk stör sig på cirkusen runt Greta. Det blev snabbt helt uppenbart att den primära motivationen för allas plötsliga "miljöengagemang" var att positionera sig socialt som en god och fin människa med rätt åsikter. Att visa att man är en som hänger med snarare än att göra något konkret. Folk började skryta om att dom inte kunde sova om nätterna för att dom hade en sån miljöångest, som om det var en dygd i sig att ha ångest. Jag äcklas något så inihelvete av sådant poserande.
Citera
2020-01-29, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag tror snarare folk stör sig på cirkusen runt Greta. Det blev snabbt helt uppenbart att den primära motivationen för allas plötsliga "miljöengagemang" var att positionera sig socialt som en god och fin människa med rätt åsikter. Att visa att man är en som hänger med snarare än att göra något konkret. Folk började skryta om att dom inte kunde sova om nätterna för att dom hade en sån miljöångest, som om det var en dygd i sig att ha ångest. Jag äcklas något så inihelvete av sådant poserande.

Godhetsknarkare gör mer skada för de svaga i Sverige än heroinisterna. Fakta
Citera
2020-01-29, 12:29
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag vänder mig mot att man utnyttjar en utvecklingsstörd flicka som inte förstår vad hon pratar om. Ena dagen gör hon reklam för AFA för att nästa dag be om ursäkt. Hon svamlar om kolonial historia utan att veta att Sverige inte har någon kolonial historia.

Jag är kritisk mot hennes föräldrar. Jag är kritisk mot de ekonomiska krafterna som stöttar henne enbart i syfte att skada samhället. Varför står lazzie-faire kapitalister i kö för att sponsra en kommunist som vill störta samhället? Fundera på det du.

Hon saknar meriter för att komma med de påståenden hon gör.
SMHI kan inte förutspå vädret i en vecka (pga allt för många variabler)...men Greta vet hur vädret blir om 25 år???

Hatar jag henne? Nej, jag tycker synd om henne...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in