Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Ja, det finns ett hat mot Greta som är ganska fånigt. Jag håller inte med henne om mycket men det behöver man inte göra. Det är helt okej att tycka olika.
Samtidigt har jag oerhört mycket mer respekt för Greta än vad jag har för nätets Ukrainaboomers som sitter hemma vid sina tangentbord och gapar om att ”vi” minsann borde bomba Moskva och skicka skvadroner av JAS österut. De har själva alla möjligheter att åka ner och ta frivilligvärvning i någon av främlingslegionerna i Ukraina men det funkar givetvis inte för grå brigaden. Någon annan ska kämpa och dö för deras liberala demokrati. Helst då ukrainare, som varande reservryssar ändå inte är så mycket värda i Lars-Åkes och Görans ögon.
Där resonerar Greta helt annorlunda. Hon åker själv ner. Med fara för sitt eget liv och väl medveten om att skurkstaten Israel inte hade tvekat att ha ihjäl henne om de känt behovet. Hon bröstar det och det är värt respekt oavsett vad man sedan tycker om hennes kall. Hon satsar sitt eget skinn i spelet och därför blir det så fånigt när välmående boomergubbar sitter och hatar henne i sina feta fåtöljer samtidigt som de själva bara krigar på Facebook.
Är ganska oenig med dig i det du skriver om Greta.
Israel skulle aldrig mörda varken henne eller de andra selfiekrigarna.
De skrattar ju bara åt dem.
När du skriver dumheter som att hon åker ner med fara för sitt eget liv o annat dravel så blir det ju bara så fel.
Även om jag inte var enig med henne i hennes Klimathysteri så kunde jag respektera hennes åsikt och aktivism, INTE idag.
Finns självklart ett par som hatar Greta, men merparten av människorna ogillar henne pga av det hon gör och står för idag.
Det har aldrig handlat om barn i Gaza från Gretas sida, det har handlat om att uppvigla hat mot Israel.
Finns gott om bevis att hela den sk flottiljan betalades av Hamas.
Hon är en nyttig idiot åt onda krafter som vill splittra väst, Hon går i Hamas och Iran i förlängningens ledband.
Hon sprider lögner utan några bevis som helst om tortyr som aldrig hänt.
Om hon och de andra torterades varför har inte ett enda bevis publicerats?
Varför granskas eller ifrågasätts inte hennes hatiska påståenden av mainstream media?
Kan vem som helst komma med idiotiska påstenden och det skall accepteras?
Väst har aldrig varit så splittrat som det är idag.
Varför sliter ryssarna i Ukraina? Därför att deras befolkning står enade mot onda krafter.
Kan vi säga samma sak om befolkningen i västeuropa? NEJ det kan vi inte.
Det kan vi tacka Greta och andra nyttiga idioter som konstant sprider falska narrativ.