• 1
  • 2
2020-01-28, 20:05
Medlem
-Sedan den 24/1-20 så har det utländska företaget https://www.webfinancialgroup.com/ tagit över driften av ekonomisidorna.

-Vad vet vi om företaget ?
-Är du som skattebetalare nöjd med att INGET fungerar sedan dom fick uppdraget?

https://www.svt.se/svttext/tv/pages/173.html
Citera
2020-01-28, 20:08
Medlem
RyanBroslings avatar
ännu ett bevis på hur man använder sig av out-source för pissa bort skattepengar.

EDIT: vänta lite här stämmer detta? ja jag vet du har källa. men på riktigt finansierar SVT ett företag med skattemedel som svenska konsumenter inte kan läsa på om? helt sjukt.
Senast redigerad av RyanBrosling 2020-01-28 kl. 20:12.
Citera
2020-01-28, 20:11
Bannlyst
Utbudet blir sämre och priset högre, man tackar
Citera
2020-01-28, 20:11
Medlem
Kämpendahls avatar
Vem tusan använder sig av text-tv nuförtiden? Jag använde det flitigt i början av 90-talet.
Citera
2020-01-28, 20:15
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vem tusan använder sig av text-tv nuförtiden? Jag använde det flitigt i början av 90-talet.

inte många, men att vänster- kriminella hos SVT anlitar utländska företag för publicerar nyheter är det intressanta inte hur få eller många som använder text TV?
Citera
2020-01-28, 20:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Jag. Har även texttv-appen i mobilnallen.
Citera
2020-01-28, 22:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag och säkert många andra; som ett sätt att få en snabb överblick över nyhetsflödet utan att påtvingas reklam och click-bait.

Är det verkligen så förvånande?
Citera
2020-01-28, 22:45
Medlem
elgholms avatar
Jag har att göra med företaget i min yrkesroll som systemutvecklare.
Utan att gå in på detaljer så är jag väl inte direkt sådär överimponerad av det kan man väl säga.
Tidigare leverantör var SIX, men de var också rätt knepiga att ha att göra med - så, ja... same, same.

Men i övrigt, märkligt att ett bolag (SVT) som får 5 000 000 000 kr per år inte kan ha en redaktion som själva fixar de sidorna. Borde krävas typ 2 personer.
Citera
2020-01-29, 01:50
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Jagk kollar alltid när jag vaknar Vad som har hänt
Citera
2020-01-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Utbudet blir sämre och priset högre, man tackar

Idag ger SVT infon att ekonomisidorna ligger nere,
Vem på SVT är polare med den nya leverantören och hur många miljoner
har försvunnit den här gången ?
Är det ett ärende för ekobrottspolisen ?
Citera
2020-01-29, 18:22
Medlem
Kollade på företgets hemsida. - Bara män (spanska eldiga män) anställda allihopa utom en sexig kvinna för "kundrelationer". Hur går det ihop med den kulturmraxistiska läran på SVT/SR?

Helt otroligt att en direkt bakåtsträvande Samhallkoncern helt utan krav med 8 miljarder i pungen "tvingas" köpa in sådana tjänster utomlands. - Det handlar om att googla börskurser och några enkla script.
Citera
2020-01-30, 05:14
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Kollade på företgets hemsida. - Bara män (spanska eldiga män) anställda allihopa utom en sexig kvinna för "kundrelationer". Hur går det ihop med den kulturmraxistiska läran på SVT/SR?

Helt otroligt att en direkt bakåtsträvande Samhallkoncern helt utan krav med 8 miljarder i pungen "tvingas" köpa in sådana tjänster utomlands. - Det handlar om att googla börskurser och några enkla script.

Är det medvetet att det är just ekonomisidorna som stängs ner ?
Det var väl dom mest besökta där svensken kunde se värdet på sina ppm-fonder.
Men även kronans fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in