• 1
  • 2
2020-01-30, 11:08
Medlem
Ankdammsmans avatar
Jag använder text-TV, det är snabbt och bekvämt. Är nog det jag använder SVT mest till.

Citat:
Ursprungligen postat av elgholm
Men i övrigt, märkligt att ett bolag (SVT) som får 5 000 000 000 kr per år inte kan ha en redaktion som själva fixar de sidorna. Borde krävas typ 2 personer.

Dels är de väl inte kända för att välja de billigaste lösningarna, och dels är en stor andel av de fast anställda medarbetarna tekniskt inkompetenta eller helt enkelt ovilliga att jobba med något så futtigt som ekonominotiser.

Utsmugglade vittnesmål inifrån SVT viskar om enorma chefshierarkier, en totalt urspårad mötes-och fikakultur samt massor av medarbetare som i princip pensionerat sig på jobbet. Det är en DDR-koloss på alla sätt.
Citera
2020-01-30, 12:50
Medlem
***s avatar
Citat:
Men i övrigt, märkligt att ett bolag (SVT) som får 5 000 000 000 kr per år inte kan ha en redaktion som själva fixar de sidorna. Borde krävas typ 2 personer.
Det borde inte vara ett oöverstigligt projekt att låta deras publiceringssystem för webben även kunna exportera nyheter till Text-TV kan man tycka. Det är ju inte direkt stora transaktionsmängder det handlar om.
Citera
2020-01-30, 12:53
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman

Dels är de väl inte kända för att välja de billigaste lösningarna, och dels är en stor andel av de fast anställda medarbetarna tekniskt inkompetenta eller helt enkelt ovilliga att jobba med något så futtigt som ekonominotiser.

Utsmugglade vittnesmål inifrån SVT viskar om enorma chefshierarkier, en totalt urspårad mötes-och fikakultur samt massor av medarbetare som i princip pensionerat sig på jobbet. Det är en DDR-koloss på alla sätt.
SVT är ju att anse som offentlig sektor, och eftersom de har "obegränsat" med resurser så är ju incitamenten inte att effektivisera verksamheten utan tvärtom att göra den så dyr och resurskrävande som möjligt. Public service är ju ett stort arbetsmarknadsprojekt för retarderad tokvänster (är fullt medveten om teutologin där...).
Citera
2020-01-31, 16:39
Bannlyst
Det är ju fan vad det strular
Citera
2020-02-03, 11:15
Medlem
Det är bara leverantören av datan som är bytt eftersom SIX helt enkelt stängde ner sin tjänst som automagiskt pumpade ut färdiga sidor i text-tv-format.

SVT passade på att bygga en egen intern tjänst som inte var lika beroende av att en extern leverantör kan leverera information i just text-tv-format, för att framtidssäkra, och det är den som gick live med lite barnsjukdomar 25 Jan. WebFG är sen leverantör av datan som används för att bygga sidorna, men inte själva sidorna.

En av barnsjukdomarna är att pipelinen för att få ut sidorna till just webb-versionen av text-tv inte riktigt fungerade i det formatet. Det har fungerat hela tiden för alla med tillgång till riktig text-tv. +/- lite problem med avrundningar bland PPM-fonderna, som nu är löst. Och vi jobbar på att få allt att rulla asap.

Eller jag menar ”min kompis”. Jag själv jobbar inte alls med det här
Projektet! Hur skulle DET se ut! haha.
Nej, nu blir det fika!
Igen!
Citera
2020-02-03, 11:39
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonblue
Nej, nu blir det fika! Igen!

Härligt, ta en extra bulle och ett exemplar av Marx på oss! Och glöm inte ringa Sarnecki.
Citera
2020-02-03, 11:41
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Jag har att göra med företaget i min yrkesroll som systemutvecklare.
Utan att gå in på detaljer så är jag väl inte direkt sådär överimponerad av det kan man väl säga.
Tidigare leverantör var SIX, men de var också rätt knepiga att ha att göra med - så, ja... same, same.

Förr hade de en egen redaktion men den las förstås ner och så skulle det out-sourcas till oduglingar
Citera
2020-02-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Förr hade de en egen redaktion men den las förstås ner och så skulle det out-sourcas till oduglingar

Det var då det.
Ännu ingen info om skattebetalare får göra avdrag för utebliven tjänst.
Är det mödan värt att dra av en lax eller två ?
Citera
2020-02-08, 19:02
Medlem
Tiden går och problemen kvarstår,hur j-a svårt kan det vara ?!
Någon som sitter på teknik info om detta kan väl droppa ett tips till (S)vt.
Citera
2020-03-26, 16:17
Medlem
-I det tysta förvägrar nu Svt-text medborgarna aktiekurser och fondkurser.
Vad har dom för agenda ?
Citera
2020-04-21, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Det är ju fan vad det strular

-Ja och inte fan blir det bättre. Allvarligt någon borde få sparken
Citera
2020-05-29, 22:27
Medlem
-Nu har dom medvetet lagt av med uppdateringen av räntor på sid.234 varför ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in