Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2020-01-28, 17:18
  #1
Medlem
Tjenare!

tänkte dela med mig och även kolla om det någon som vet vad som hände under en kväll jag rökte lite.

Det var några månader sedan nu men jag och ett par kompisar drog till ett par andra kompisar för att röka lite brunt och ha det allmänt gött, men vad som hände var långt ifrån gött och trodde att jag skulle dö flertal gånger.

Vi tände upp 2st som vi var 4 o delade på, tog ett par bloss och kände ingenting alls faktiskt och fortsatte röka och minns att jag frågade flertal gånger till min andra polare som aldrig hade rökt förut om han kände något.

tiden gick och efter kanske 10-15 minuter började jag känna av mer och mer, till en början kände jag mig lite snurrig som jag aldrig gjort förut när jag rökt "rökt ungefär 14 gånger totalt"
Snurrigheten ökade och vart ganska obehaglig, tillslut så kändes allt som en spiral och jag hann säga "ae fan jag mår inte så bra vi måste ringa någon" och direkt efter small jag i backen helt medvetslös.
Dom andra försökte få kontakt med mig i kanske 5 minuter när jag bara låg där, under den tiden jag var medvetslös minns jag väldigt svagt men kändes ärligt som jag skulle dö hela tiden, allt var svart och såg ljus i olika skepnader. Men efter ett tag så får dom kontakt med mig och jag sitter mot en bil som dom satte upp mig och då säger jag "känns som jag var längst ner i bedrock på minecraft och att någon kom o rädda mig "
Iallfall så satt jag mot bilen och kändes som saker o ting hände fast ingenting hände, t.ex kom en polis och pratade med och jag försökte krypa och gömma mig fast jag var väldigt svag för var helt utmattad, men givetvis hade inte detta hänt.
Tillägger att jag även svettades som en gris, alltså rann verkligen svett om mig när allt detta hände.

Minns tyvär inte så mycket så lite halv svårt att berätta vad jag var med om, men resterande av kvällen var jag väldigt skakig och kunde knappt gå för kändes som mina ben vägde 200 kg per ben så fick hjälp in i bilen och så började vi åka hem igen.
Aldrig känt mig så utmattad som jag var, försökte hålla mig vaken hela resan hem för ville inte va med om det som hände nyss igen.
Men allt gick bra tills vi kom hem och gick in till huset lite svajigt och somnade på momangen.

Detta var sista gången jag rökte, vilket är bra men fyfan vad obehagligt detta var.
Tillägger även att kompisarna fick ett vanligt rus när dom rökte så jag var helt ensam med detta.

Kul om någon läser min halvkassa text jag skrivit! men skriv om ni upplevt eller hört talas om liknande upplevelser på cannabis etc! =)
__________________
Senast redigerad av sickanVolvo 2020-01-28 kl. 17:31.
Citera
2020-01-28, 17:36
  #2
Medlem
Aldrig hört om något likande på cb. Låter mer som spice.
Citera
2020-01-28, 17:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
Aldrig hört om något likande på cb. Låter mer som spice.
inte jag heller xd, funderat på dom banorna ifall det var något annat skit
Citera
2020-01-28, 17:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickanVolvo
inte jag heller xd, funderat på dom banorna ifall det var något annat skit

Jo. Om det skulle varit cb så skulle du vara extremt överkänslig eller något men jag tvivlar på det. Men både känner och har läst om folk som råkat ut för liknande på syntetiska rökmixar.

Beställ nåt schysst strain från Flugsvamp istället om du ska röka, något som har riktigt bra betyg och är grönat. Så slipper du bli lurad och få i dig något potentiellt dödligt skit.
Citera
2020-01-28, 17:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
Jo. Om det skulle varit cb så skulle du vara extremt överkänslig eller något men jag tvivlar på det. Men både känner och har läst om folk som råkat ut för liknande på syntetiska rökmixar.

Beställ nåt schysst strain från Flugsvamp istället om du ska röka, något som har riktigt bra betyg och är grönat. Så slipper du bli lurad och få i dig något potentiellt dödligt skit.
Aah, nae har rökt några gånger innan och varit den som pallat dra i sig mest så det tror jag inte heller.
Aa det låter bättre, detta var värsta upplevelsen jag varit med om liksom
Citera
2020-01-28, 18:01
  #6
Medlem
Tripportreats avatar
Låter som ett kraftigt blodtrycksfall, kan hända om man får i sig för mycket och om man exempelvis ätit eller sovit dåligt.

Har själv råkat ut för liknande incidenter.

Detta ihop med att cannabis är psykoaktivt kan göra det lite otäckt.

Hade det varit(spice, syntetiska cannabinoider) så hade du känt det på smak och lukt, dessutom slår det på snabbt som fan.

Jag gissar på att du blev för påverkad bara. Fjorton röktillfällen är inte så mycket och även om de tidigare gångerna gått bra så kan man fortfarande råka ut för ett för kraftigt rus, mycket handlar om dagsform, tolerans och erfarenhet. Jag kan fortfarande bli "för stekt" men nu har jag rökt i så många år att jag kan tackla det genom att lägga mig bekvämt och ta det lugnt bara - jag vet att det inte är fysiskt farligt.

//Tripportreat
Citera
2020-01-28, 18:04
  #7
Medlem
Amatörer på spice!
Citera
2020-01-28, 18:06
  #8
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickanVolvo
Aah, nae har rökt några gånger innan och varit den som pallat dra i sig mest så det tror jag inte heller.
Aa det låter bättre, detta var värsta upplevelsen jag varit med om liksom
Detta är ett klassiskt nybörjarmisstag, man tror att man kan röka som fan varje gång bara för att det gått bra innan, det gäller att lära känna drogen och ruset så man lär sig att röka lagom mycket vid varje enskilt tillfälle. Vissa gånger kan man och vill man röka mycket, andra gånger räcker det med mindre.

Mycket är inte alltid bättre, man måste veta var ens nivå ligger.

//Tripportreat
Citera
2020-01-28, 18:12
  #9
Medlem
Det där är inte psykos.

Du har förmodligen bara snedtänt eller som någon föreslog tidigare haft ett blodtrycksfall i kombination med för mycket röka.
Citera
2020-01-28, 18:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Låter som ett kraftigt blodtrycksfall, kan hända om man får i sig för mycket och om man exempelvis ätit eller sovit dåligt.

Har själv råkat ut för liknande incidenter.
//Tripportreat

Intressant, hade ingen aning om att detta var möjligt på cb men bra att veta.
Citera
2020-01-28, 18:52
  #11
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
Intressant, hade ingen aning om att detta var möjligt på cb men bra att veta.
THC vidgar blodkärlen i kroppen, det är därför du exempelvis blir rödögd när du röker, är din dagsform dålig pga dåligt med mat eller sömn så blir du extra känslig för detta.

Oavsett vilken drog man väljer att ta så kommer man få ett stabilare rus om dagsformen är bra, droger som ska sväljas kickar bättre på tom mage men då ska man se till att ha ätit ordentligt några timmar tidigare.

Ta det lugnt och känn dig fram.

//Tripportreat

*Edit

Såg nu att du inte var ts, men detta gäller generellt.
Citera
2020-01-28, 19:35
  #12
Medlem
SoCos avatar
Aldrig hört något liknande, spetsad skit eller så har du någon hälsokomplikation som snear i samband med cb?

Undvik det bruna är mitt tips, skiten kan vara späd med vad fan som helst, håll dig till grönt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback