2020-01-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Alla bilder på svältande barn och vuxna, är det fejk?

Tyskland pressades hårt från alla fronter och i slutet av kriget gick alla förnödenheter till de tyska soldaterna.
Det var såklart ingen dans på rosor att leva i dessa arbetsläger, där kosten säkert var väldigt sparsamt portionerade. Krig är ohyggligt och svält var ett faktum helt enkelt.
Men det betyder inte att tyska soldater blev crazy zombies och gasade ihjäl, eldade upp och lemlästade 6 miljoner oskyldiga människor. Nu får vi ta o använda oss av lite sunt förnuft här, mmkay?
Senast redigerad av eyecreate 2020-01-28 kl. 19:55.
Citera
2020-01-28, 19:55
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Alla bilder på svältande barn och vuxna, är det fejk?
Bilder på svältande människor är inga gaskammaroffer. Det förekom brist på förnödenheter mot slutet av och efter kriget på grund av att de allierade bombat sönder infrastrukturen, plus att en tyfusepidemi härjade. Sådant skedde dock inte som en del i någon tysk plan.
Citera
2020-01-28, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Bevisbördan är i själva verket den omvända.

Jag har redan bemött de påstådda ögonvittnena till gasningar i startinläggen, men jag uppmuntrar dig att läsa en intressant bok om just de fåtaliga ögonvittnena till massutrotning i Auschwitz, Auschwitz: Eyewitness Reports and Perpetrator Confessions of the Holocaust: https://holocausthandbooks.com/dl/36-aerapcoth.pdf

Boken går igenom alla de historiografiskt värdefulla vittnena till "gasningar" i Auschwitz, men vad till och med en ytlig granskning ger vid handen är att viktiga nyckelpåståenden inte går att upprätthålla ens i sken av andra vittnens påståenden.

I TS tar jag själv upp ett exempel på en SS-man som initialt förnekade de barocka ryktena om "gaskammare" i Auschwitz, Hans Aumeier. Men förfarandet löper som en röd tråd i många "förövares" vittnesmål. För att inte nämna "erkännanden" om massutrotning i läger som idag inte ens anses vara dödsläger.

PS. Det är intressant att du tar upp Gerstein-rapporten, för Gersteins "rapport" är så strösslad med tekniska absurditeter och regelrätta faktafel att den omöjligen kan ha någon som helst historiografisk trovärdighet för "förintelsen". Trots dessa absurditeter har moderna historiker tvångsartat försökt passa in rapporten i "vittnesmål" från andra läger, med blandade resultat. Så pinsam är Gerstein-rapporten för moderna förintelsehistoriker att till och med Christopher Browning erkänner att stora delar av den måste förkastas:
Many aspects of Gerstein's testimony are unquestionably problematic. [In making] statements, such as the height of the piles of shoes and clothing at Belzec and Treblinka, Gerstein himself is clearly the source of exaggeration. Gerstein also added grossly exaggerated claims about matters to which he was not an eyewitness, such as that a total of 25 million Jews and others were gassed.

Jo men problemet är att revisionister avfärdar allt som talar emot dem. Det inkluderar varje ögonvittnesskildring och expertutlåtande och varje historiker. Det är lite magstarkt att kräva ytterligare bevis. Vad för slags bevis vill du ha, om du avfärdar alla bevis?

Du citerade inte resten av uttalandet om Gerstein rapporten. Men den tror du väl ändå inte på:

But in the essential issue, namely that he was in Belzec and witnessed the gassing of a transport of Jews from Lwow, his testimony is fully corroborated by Pfannenstiel. It is also corroborated by other categories of witnesses from Belzec.

Professor Pfannenstiel testified in court several times that while Gerstein's testimony is incorrect on many counts, they did visit Belzec together and witnessed a gassing.

Gerstein even managed to pass the information about the gassing to his contact in the Dutch resistance, J. H. Ubbink. Ubbink relayed information to Cornelis van der Hooft, who wrote it down in 1943.
Det här skulle i så fall motbevisa det vanliga revisionsnacket om att gasning hittades på efter kriget. Men ni tror ju inte på något av det som motbevisar er ändå.

Hur förklarar du alla SS-män som vittnar om gasningen? Vad är orsaken till att de skulle ljuga även 50 år senare när de närmar sig döden? Här är en från 2014:
SPIEGEL: What was going through your mind when you were standing with the surveyors in the gas chamber?

W.: You can imagine it must have been a big room. It was pretty much a concrete bunker. There were pipes on the outside; I don't know any more if there were four or six. Then they threw a can inside.

SPIEGEL: You saw SS troops throwing Zyklon B in from the outside?

W.: Yes, of course. Standing on the tower, you could see them coming. It was always a vehicle with two men inside. And then they drove directly there and did a little operation and then you knew: That is the death squad.
https://www.spiegel.de/international...-a-988127.html
Vad skulle han tjäna på att ljuga?

Här en annan:
What did you think when you found out that Jews were being gassed in Auschwitz?

"That it was a tool of waging war. A war with advanced methods."

What did you feel when the Jews were taken to the gas chamber?

"Nothing, I have to say. Because the horrific wasn't obvious. When you know that killing is going on, you also know that people are dying. The horrors only dawned on me when I heard the screams."
https://www.spiegel.de/international...-a-355188.html
Du hänvisar till Hans Aumeier som avrättades 1948 och knappast hade anledning att vara ärlig med sitt deltagande. Kan du hänvisa till någon annan som levde lite längre och inte hade något självintresse i att förneka vad de såg i Auschwitz?

Det här är ju inga judar utan det var övertygade nazister. Är de också del i den judiska konspiration på nåt sätt?
Citera
2020-01-28, 20:17
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Och där drar du alla som är intresserade av historiska fakta eller lögner över en kam, vi är psykopater eller nazister. Väldrillat men själv skiter jag i vad ni kallar varandra och det är tjusningen med flashback, anonymiteten.

För mig är det fascinerande läsning och jag är varken nazist, psykopat, rasist, antisemit eller kvinnofientlig även om det ibland kan uppfattas så beroende på vilket humör man är på.

Jag tyckte uppgiften om sternligan var intressant, likaså tidningsartiklarna från 1915-1938 om 6,000,000 judar. Även Tanus långa inlägg om ryska revolutionen var spännande fast det kommer att kräva en del kontroll av fakta innan jag sväljer det. Man har hört det förut men denna gång ska jag ta en titt på det hela.

Du sväljer bara det du ska svälja enligt vad dagens historia förtäljer och ifrågarsätter inget även om du vet att det är dom som vunnit krigen som skriver historien. Historien är också berättad av företag inom media och underhållningsbranschen som domineras av just judar här i väst. Att också judar är överepresenterade inom bankväsendet förstärker bilden att något skummt finns i allt detta.

Jag förnekar inte att många judar dog under andra världkriget, jag förnekar inte heller att kroppar eldades upp, kremerades. Gas användes troligen också men knappast i industriell skala för det är bara att låsa in en massa människor så dör dom av allt möjligt, framför allt om "vänner" bombar sönder infrastruktur. Gas användes troligen då utbrott av sjukdommar riskerade tyska soldater liv, men vem vet, kanske för nöjes skull också som en del påstår. Man kan dock ta en funderare över antalet och varför det kallas "förintelsen" då judar fortfarande finns kvar och frodas som aldrig förr. Lidandet och mördandet i Sovjetunionen glöms bort, folkmordet i Rwanda där 800 000 dödades helt utan gas och så många andra folkmord, inklusive judarnas egna då dom erövrade sitt förlovade land en gång i tiden (eller rättare sagt, många gånger). Nu är det palestiniernas tur att landsfördrivas (som tur är ingen utrotning denna gång). 1948 kan det ha bott mellan 700 000 och 900 000 araber i de områden som senare kom att utgöra Israel och efter kriget bara 160 000 kvar, resten i läger eller på flykt. Man kan ju suga på detta en stund och då jämföra med nazisternas första försök att landsförvisa judar från Europa. Ingen ville ha så många och det gick som det gick. Troligen är det detta dåliga samvete från övriga världen som gjort det så lätt att etablera förintelsen som varumärke för judarna.

Allt är forfarande grymt men det var inte bara judar som drabbades av alla grymheter under detta andra världskrig och föregående. Straffen för att förneka denna "förintelse" bara ökar med åren och man undrar varför. Människor förnekar eller ignorerar allt möjligt annat som tex. klimatförändringar eller darwinism. Är det inte bäst att gå vidare och låta Tyskarna och andra slippa detta plågsamma ansvar dom inte längre förtjänar. Straffet ska tydligen vara evigt enligt judarna och det är väl inte konstigt att det ser ut som det gör i mellanöstern då förlåtelse inte finns på kartan. Nu pysslar ju judarna och Israel med en hel del man kan ifrågasätta och då passar väl denna förintelsehistoria fortfarande bra. Man ska helt enkelt inte utan påföljd kritisera Israel. Att fortfarande hålla på med detta gråtande och utan att gräva i fakta är märkligt. Nu är väl det för sent i många fall då vittnen för och emot redan är döda, framför allt dom som hade en annan historia att berätta. Folkmord kommer tyvärr att ske i framtiden med och nu finns det många fler metoder. Judarna försöker förhindra att dom drabbas igen men bryr sig lite om andra och att skapa en bättre värld där hat inte frodas.

Börja med att offra en timme på en intervju med juden Lasse Wilhelmsson.
https://www.bitchute.com/video/OpiPbC8F5HGc/

Sedan offrar du tolv timmar på " Two hundred years together" av Aleksander Solzjenitsyn.
Den är inte helt lätt att få tag på, du måste hitta encrypted version för att kunna läsa samtliga kapitel.

Avsluta därefter din research med en bok av Schlomo Sand. Schlomo är professor emeritus i historia vid universitetet i Tel Aviv. Boken du bör läsa heter "The invention of the jewish people"
Citera
2020-01-28, 20:21
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Tyskland pressades hårt från alla fronter och i slutet av kriget gick alla förnödenheter till de tyska soldaterna.
Det var såklart ingen dans på rosor att leva i dessa arbetsläger, där kosten säkert var väldigt sparsamt portionerade. Krig är ohyggligt och svält var ett faktum helt enkelt.
Men det betyder inte att tyska soldater blev crazy zombies och gasade ihjäl, eldade upp och lemlästade 6 miljoner oskyldiga människor. Nu får vi ta o använda oss av lite sunt förnuft här, mmkay?
Visst, men dagis, simbassänger o teater. För slavarbetskraft.

Har du läst Hitlers uppfattning om judar och vad man borde göra med dem.
Filmen "der ewige jude", tror du Hitler kostar på dagis åt judars avkomma?
Citera
2020-01-28, 20:41
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Bilder på svältande människor är inga gaskammaroffer. Det förekom brist på förnödenheter mot slutet av och efter kriget på grund av att de allierade bombat sönder infrastrukturen, plus att en tyfusepidemi härjade. Sådant skedde dock inte som en del i någon tysk plan.
Din logik i början är helt oantastlig

De hade dock energi att sommaren 1944 sända 440000 ungerska judar till Auschwitz, trots bristen på mat.
Men det spelade ingen roll för alla var döda någon dag senare.
Som tur var hade deras krematorium kapacitet att bränna 4700 kroppar om dygnet.

De ungerska judarna behövde inget dagis.
Citera
2020-01-28, 20:53
Medlem
Om alla ni "skribenter" i denna tråd hämtar andan en sekund och slutar dregla över era gemensamma fablernas-värld-fakta så vill jag bara ställa en intressant fråga: Jag undrar, om det nu är så att det inte mördades ens i närheten så många judar som de officiella siffrorna påstå, var har då alla mina släktingar tagit vägen? Var har alla mina vänners familj och släkt försvunnit bort? Har de rest till Mars eller har de gröna rymdgubbarna tagit dem? Bara detta faktum påvisar att 6 miljoner är en kraftigt konservativ siffra.
Citera
2020-01-28, 20:58
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Inte som en del av en tysk plan!!!!!’
Har du läst Mein Kampf?har du sett någon propagandafilm från krigstiden eller dessförinnan?
Att de allierade bombade sönder infrastrukturen var ett direkt svar på invasioner eller försök till invasion (slaget om Storbritannien)! Strålande arbete om du frågar mig!
Vet du vad tyfus är och hur det smittar? Den sprids genom kraftigt ohygieniska förhållanden, undernäring, loppor, råttor och trångboddhet.
Tyfus var vanligt pågrund av att judar med flera behandlades värre än boskap i lägren
Citera
2020-01-28, 21:29
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkasso
Om alla ni "skribenter" i denna tråd hämtar andan en sekund och slutar dregla över era gemensamma fablernas-värld-fakta så vill jag bara ställa en intressant fråga: Jag undrar, om det nu är så att det inte mördades ens i närheten så många judar som de officiella siffrorna påstå, var har då alla mina släktingar tagit vägen? Var har alla mina vänners familj och släkt försvunnit bort? Har de rest till Mars eller har de gröna rymdgubbarna tagit dem? Bara detta faktum påvisar att 6 miljoner är en kraftigt konservativ siffra.

Ja bra fråga. Förintelseförnekares oförmåga att på ett enkelt förklarat och övertygande sätt bemöta dessa resonemang visar på omöjligheten i deras uppgift, att bevisa att förintelsen inte ägde rum. Den har inträffat.

Känns skönt att veta dock att de faktiskt är en kraftig outlier från den övriga populationen. De påminner omm en mygga som då och då kommer lite för nära ens öra och man tvingas till att vifta bort dem, lite lätt irriterad.
Citera
2020-01-28, 22:03
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jo men problemet är att revisionister avfärdar allt som talar emot dem. Det inkluderar varje ögonvittnesskildring och expertutlåtande och varje historiker. Det är lite magstarkt att kräva ytterligare bevis. Vad för slags bevis vill du ha, om du avfärdar alla bevis?

Du citerade inte resten av uttalandet om Gerstein rapporten. Men den tror du väl ändå inte på:

But in the essential issue, namely that he was in Belzec and witnessed the gassing of a transport of Jews from Lwow, his testimony is fully corroborated by Pfannenstiel. It is also corroborated by other categories of witnesses from Belzec.

Professor Pfannenstiel testified in court several times that while Gerstein's testimony is incorrect on many counts, they did visit Belzec together and witnessed a gassing.

Gerstein even managed to pass the information about the gassing to his contact in the Dutch resistance, J. H. Ubbink. Ubbink relayed information to Cornelis van der Hooft, who wrote it down in 1943.
Det här skulle i så fall motbevisa det vanliga revisionsnacket om att gasning hittades på efter kriget. Men ni tror ju inte på något av det som motbevisar er ändå.

Hur förklarar du alla SS-män som vittnar om gasningen? Vad är orsaken till att de skulle ljuga även 50 år senare när de närmar sig döden? Här är en från 2014:
SPIEGEL: What was going through your mind when you were standing with the surveyors in the gas chamber?

W.: You can imagine it must have been a big room. It was pretty much a concrete bunker. There were pipes on the outside; I don't know any more if there were four or six. Then they threw a can inside.

SPIEGEL: You saw SS troops throwing Zyklon B in from the outside?

W.: Yes, of course. Standing on the tower, you could see them coming. It was always a vehicle with two men inside. And then they drove directly there and did a little operation and then you knew: That is the death squad.
https://www.spiegel.de/international...-a-988127.html
Vad skulle han tjäna på att ljuga?

Här en annan:
What did you think when you found out that Jews were being gassed in Auschwitz?

"That it was a tool of waging war. A war with advanced methods."

What did you feel when the Jews were taken to the gas chamber?

"Nothing, I have to say. Because the horrific wasn't obvious. When you know that killing is going on, you also know that people are dying. The horrors only dawned on me when I heard the screams."
https://www.spiegel.de/international...-a-355188.html
Du hänvisar till Hans Aumeier som avrättades 1948 och knappast hade anledning att vara ärlig med sitt deltagande. Kan du hänvisa till någon annan som levde lite längre och inte hade något självintresse i att förneka vad de såg i Auschwitz?

Det här är ju inga judar utan det var övertygade nazister. Är de också del i den judiska konspiration på nåt sätt?

Du förstår alltså inte att dessa SS-män ljög för att rädda sina familjer? Någon jävla måtta får det väl ändå vara? Tänker ni förintelsetroende bara ett steg av tio eller?

När man har förlorat och stod på förlorarnas sida (den goda sidan i detta fall) så gäller det att göra allt för att skydda sin familj. Oavsett om man säger det 1 år efter kriget eller 50 år efter kriget.
Citera
2020-01-28, 22:07
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Visst, men dagis, simbassänger o teater. För slavarbetskraft.

Har du läst Hitlers uppfattning om judar och vad man borde göra med dem.
Filmen "der ewige jude", tror du Hitler kostar på dagis åt judars avkomma?

Anser du att dessa judar ljuger?

https://www.dailymotion.com/video/x2umq0r

En av judarna säger att de spelade fotboll med SS-män 1944, och allting kändes bättre och bättre. Den här juden ljuger alltså?
Citera
2020-01-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkasso

Antyder du att du och dina vänner hade runt 6 miljoner släktingar som försvann under kriget? Ingen förnekar att många judar, och väldigt många européer dog under andra världskriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in