2020-01-24, 12:51
Medlem
Ett kort mindre att ha i plånboken då. Samlar poäng på något av mina mastercard elller visa vid framtida besök på Ica.
Citera
2020-01-24, 13:02
Medlem
finns det någon undersökning på hur mycket ica har höjt priserna under 2019?

kanske svårt att jämföra men man kan kanske se hur mycket vinsten för enskilda butiker har ökat i förhållande till kpi eller något?

en sak som jag har undrat över är detta

ica där jag brukar handla har 5% pensionärsrabatt på tisdagar och jag brukar undvika att handla då för att slippa trängas med rullatorer och liknande

jag brukar ibland handla på en onsdag, men det märkliga är att det är många pensionärer även på en onsdag

så då är frågan

bryr sig inte dessa pensionärer om 5% i rabatt eller är flertalet senila?

och hur tänker ica-handlaren när 5% hit eller dit inte spelar roll?
Citera
2020-01-24, 13:02
Medlem
Beethovanias avatar
Bryr mig egentligen inte så mycket. Inte som att man fick några massiva bonuscheckar. Samtidigt kommer jag antagligen känna mig mindre lockad att handla på Ica, innan kändes det bra att småhandla och veta att man ändå kunde få en check då och då, nu försvinner den lilla motivationen helt, då kan man lika gärna sprida sina köp ännu mer. För 2000 i månader kommer jag sällan komma upp i, speciellt inte om jag vill handla varor som inte finns på Ica.
Citera
2020-01-24, 13:13
Medlem
warp10s avatar
Hmm det enda intressanta med Ica är deras 5%are i papper som jag återanvänder tills den går ut så blir jag av med den och 25kr får jag börja gå till kassa Willys för att kompensera och byts apotek.
Citera
2020-01-24, 13:21
Medlem
25 kr är väl egentligen slitsamma. Men jag är lite imponerad över hur mkt badwill poäng Ica lyckades skramla ihop här i förhållande till se få kronor de kan tänkas tjäna. Nån måste haft en tuff dag på jobbet misstänker jag.
Citera
2020-01-24, 13:32
Medlem
NaZdravis avatar
Principiellt är detta kanske märkligt.
Men det bästa med ICA är ju att det generellt är väldigt få babbar och annat pack där.
Willys t ex är ju helt OK men känns trots allt som att man är på ett lager.

/Trogen ICA-kund
Citera
2020-01-24, 13:34
Medlem
Om man inte ens handlar för 2000kr i mån då är man knappast "en stammis".

Och det är knappast någons ekononi som står och faller med att man får en bonuscheck på 25kr då och då.
Citera
2020-01-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Om man inte ens handlar för 2000kr i mån då är man knappast "en stammis".

Och det är knappast någons ekononi som står och faller med att man får en bonuscheck på 25kr då och då.
Eh jo, om en person handlar på Ica 20 gånger på en månad för cirka 90 kr per tillfälle, då är hen mer stammis än en person som handlar för 1050 kr vid två tillfällen.

Näe, ekonomin står kanske inte och faller med en bonuscheck på 25 kr, men om man ska välja att handla på Ica alldeles intill eller den billigare affären lite längre bort, då väljer man kanske Ica för att man får åtminstone en liten bonus som kan väga upp de dyrare priserna. Nu när överskjutande poäng inte sparas och bonus uteblir under 2000 poäng kommer nog många att välja den billigare affären.
Citera
2020-01-24, 13:50
Medlem
NormanRosemonts avatar
Har jag uppfattat det rätt att man får 25 kr i bonus per 2000 kr man handlat för?

Är det något jävla skämt eller? Vem vill offra sin integritet för 25 kr?
Citera
2020-01-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Mitt råd är att handla på Lidl o Willys. Både billigare o bättre.

ICA är sjukt dyrt i en jämförelse. Ofta är det exakt samma fabrik på Lidl som kostar 30 procent mindre. Exakt samma.
Citera
2020-01-24, 13:52
Medlem
Locutus-of-Borgs avatar
Har alltid handlat på Maxi på (om)vägen hem och kommer alltid upp i bonusgrundande belopp = bonuscheck på 25 spänn men om allt över 2000 försvinner vid månadsskiftet blir det allt att handla på Willys istället som dessutom ligger bättre till.
Citera
2020-01-24, 13:53
Medlem
PunkRelles avatar
Jag har sett den tidigare bonusen som ett komplicerat sätt att slippa betala 1% mer för allting. Det enda positiva jag ser med det nya systemet är att jag slipper ha ett extra kort, men det blir till priset att jag får betala lika mycket som någon som inte alltid handlar i samma butik. Och det bara för att jag och mina barn inte äter onormalt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in