Citat:
Ursprungligen postat av
Cocojalapeno
Denna smärtan känns nog djupare än träningsvärk. Och det känns fortfarande något halvt avdomnat i vänster arm (smärtan sitter på vänstersidan). Subtilt men känner en skillnad mellan vänster och höger arm.
Kan tillägga att där hon satte nålen i bröstryggen på vänster sida gjorde avsevärt mycket ondare än de andra nålarna. Gjorde riktigt ont faktiskt. Kan hon ha satt den fel?
Undersökningen tog ingen längre tid. Inte mer än nån minut innan hon började trycka och knäcka.
Tänker ivf inte gå tillbaka till henne och troligen inte till någon annan kiropraktor heller. Isf får en läkare kolla på det.
Kolla med en sjukgymnast som jobbar med idrottsskador. De brukar vara snäppet bättre då de oftast jobbar med elitsatsande. De brukar veta vilka kiropraktorer som vet vad de gör.
Om du har ett fel som du aldrig blivit utredd för kan det vara en bra början att göra det först så ingen sjukdomsbild ligger bakom.
Beroende på Region så var beredd på att bemötas med skepsis och kilovis med Alvedon eller Diklofenak med vila som ordination.
Jag har alltid fått det bemötandet oavsett vart jag än vänder mig. Gått akut med ambulans och fått skelettröntgen, MR, skiktröntgen, ultraljud utan anmärkning. Du är frisk sa läkarvården, trots att jag knappt kunde röra mig och hade kraftiga spasmer.
Till slut blev jag skickad till en sjukgymnast där jag, under ett år, fick TENS, stretchövningar, rehabövningar m.m som letades fram genom Google (så proffsig är läkarvetenskapen).
Jag tröttnade och gick till en Kiropraktor som jobbar med idrottsutövare. Efter en grundlig undersökning på 25 min så börjades behandlingen.
Huvudorsaken var revbensled som hoppat ur och orsakade spamerna då de irriterade musklerna som påverkade rotkanalen med nerverna.
Det i sin tur orsakade en felaktig hållning som musklerna i mellanryggen försökte kompensera vilket orsakade irritation där med låsning i bäckenbenet som följd. Det i sin tur ledde till att jag även spände min nacke och käke som fastnade.
Efter korrigeringen (som var mjuk och varsam) fick jag svår träningsvärk som gick över efter 3 dagar.
Nu är problemen borta och jag kan träna på som vanligt.
Efter 1,5 år i läkarvetenskapens namn blev jag utdömd som "ryggsvag" med smärtstillande trots aktiv tyngdlyftning.
Efter 2 behandlingar hos min Kiropraktor och 2 veckors vila har jag åter full rörlighet utan värk eller smärtor.
Läkarvetenskap...ha!