Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2020-01-21, 22:45
  #73
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Jag är inte tillräckligt påläst på Pakistan för kunna vidimera det du påstår har hänt. Däremot har jag och andra rationella män i denna tråden tillräckligt med kunskap för att inse att den destruktiva utveckling som Sverige och många andra västliga länder genomgått aldrig hade kunnat inträffa i mer patriarkala länder eftersom männen hade satt stopp. Mycket av den propagandan som visas t ex i SVT är ofta kraftigt vinklad och där menar jag att männen faktiskt har en större förmåga än kvinnorna till att kunna genomskåda propagandan. Kvinnorna tenderar ofta att bli lurade av Public Service.

Däremot så har jag aldrig påstått att Sverige ska vara exakt som Pakistan. Jag tycker att exemplet med en kvinna som mördats på det sättet du beskriver är irrelevant för diskussionen. Det enda jag säger att samhällen går under och ersätts med helt fruktansvärda samhällen om kvinnor får för mycket makt. Det betyder inte att män ska kunna göra vad de vill med kvinnor.

Nähä, män ska inte kunna göra vad de vill med kvinnor, men män ska bestämma över samhällsutvecklingen på egen hand? Hur har du tänkt dig att förena dessa två, du rationella man? Vem ska hålla männen i sans?
För om vi ska vara riktigt ärliga så går det ju inte särskilt bra på de håll där män bestämmer allting i princip. Och när det var så i Sverige så vet vi att det fanns massor av kvinnor, och män, som for rejält illa och hade ett helvete.

Jag måste säga att jag inte kan följa din tankegång här.
Citera
2020-01-21, 22:48
  #74
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
De flesta ideologierna i världen är ju skapade av män. Feminism är ju t ex skapat av de rikaste mest patriarkala männen i världen. Det är i grunden ingen kvinnorörelsen, snarare en rörelse som är till för att lura kvinnor. Du kan hitta väldigt många trådar om detta på flashback. Sen vet jag ju inte vad du menar med "extremer". Det är ju fler människor i världen som delar Nordiska Motståndsrörelsens värderingar än som är feminister. Överlag är män mer rationellt tänkande och har större förmåga till konsekvensanalys än kvinnor. Hade så inte varit fallet hade inte män dominerat i princip vartenda vetenskap förutom genus. Du är ju själv beroende av vita mäns teknologi, vita mäns infrastruktur, vita mäns vetenskap osv så du förstår ju vad jag pratar om.

Tycker analysen om att dåliga saker är vanliga i patriarkala länder är väldigt dålig. I grunden är exakt alla länder i hela världen patriarkala, både de allra bästa och de sämsta. Sverige var ett föredöme för resten av världen innan feministidioter kom till makten och började förstöra landet. Det finns fortfarande mycket som är väldigt positivt med Sverige som ligger kvar från patriarkatet. Dessvärre tror jag att det främst är ångorna av det svenska patriarkatet som vi nu förbrukar. När dessa ångor har gått ut kommer det bli ett feministiskt mångkulturellt u-land med inbördeskrig och etniska utrensningar och den utvecklingen hade aldrig skett om svenska männen hållit borta kvinnor från makten. Det finns fortfarande ett svenskt patriarkat med Scania, Volvo, som pumpar ut fantastiska manliga produkter som gör att vi håller oss över ytan, män som försöker upprätthålla demokratin, men männen klarar snart inte av att hålla oss över ytan längre när kvinnors makt blir större och större.

Mig veterligen finns det inget framgångsrikt högteknologiskt, demokratiskt, rättssäkert, civiliserat land där kvinnor haft lika mycket makt som män. Däremot finns många exempel på fantastiska samhällen, t ex Sverige för 50 år sedan, där männen haft makten.

Jag skulle inte bedöma att Sverige var högteknologiskt på 50-talet. Jämfört med nu så fanns det inte mycket. Och med internet och människors möjligheter att kommunicera och förflytta sig så kommer givetvis samhällen att utvecklas. Så går det till, evolutionen du vet?

Sen är det inte "vita mäns teknologi", de äger inte utvecklingen.
Citera
2020-01-21, 23:03
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor vill ha makt över sina egna liv, tex jobb, utbildning, val av partner, skaffa barn/inte skaffa barn, rösträtt osv.

Precis som män. Detta behöver du aldrig mer tvivla på.

Det är antifeminister du syftar på. Antifeminism = lika rättigheter. Per Ström var antifeminist.
Citera
2020-01-21, 23:11
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nähä, män ska inte kunna göra vad de vill med kvinnor, men män ska bestämma över samhällsutvecklingen på egen hand? Hur har du tänkt dig att förena dessa två, du rationella man? Vem ska hålla männen i sans?
För om vi ska vara riktigt ärliga så går det ju inte särskilt bra på de håll där män bestämmer allting i princip. Och när det var så i Sverige så vet vi att det fanns massor av kvinnor, och män, som for rejält illa och hade ett helvete.

Jag måste säga att jag inte kan följa din tankegång här.

I fungerande europeiska samhällen har männen mer makt i det offentliga och kvinnor har mer makt i det privata. Männen bryr sig inte så mycket om inredning, resor, mode, smink, sånt som kvinnor bryr sig om. Däremot är män intresserade av nationalekonomi, ITsäkerhet, filosofi, programmering statsvetenskap, alltså sånt som associeras mer med det offentliga. Om du har ett par; en man och en kvinna. Du vet att en av dessa två är väldigt intresserad av privatekonomi och inredning. Den andre är väldigt intresserad av nationalekonomi och är chef på riksbanken, då är det 99% chans att mannen är nationalekonomen och kvinnan är privatekonomen. Det är oftast kvinnor som tycker det är roligt att planera vart familjen ska resa och vilken mat barnen ska få.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback