2020-03-17, 11:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckiumbum
Distansundervisning kräver en hel del disciplin av studenten, det finns många som inte kommer klara det.
Då får man ta och vara den vuxne i rummet och motivera dem. Det behöver inte innebära att man piskar dem till att studera.
Det handlar helt enkelt om att samhället visar vad som förväntas av dem, och uppmuntrar dem.
Citera
2020-03-17, 11:25
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
De som byggde vårt land hade ofta 7-årig grundskola.
Löjligt av lärarna att oja sig över hur förment viktiga de anser sig vara..

De är nervösa över PISA-resultaten. Krisinsikt saknas - röd tråd igenom hela samhället.
Citera
2020-03-17, 11:26
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Även om jag smittas skulle jag inte vara ett dugg orolig. EFTERSOM DET BARA ÄR EN SVÅRARE FORM AV INFLUENSA!!!

Era puckade jävla offer.
Va bra då vet vi...jag som varit orolig innan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Nu är internet hackat .
Många som jobbar hemifrån har tagits ifrån denne möjlighet också.
Man hör hästarna med de fyra ryttarna komma närmare...

Vadå "internet hackat"?
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Den var nedplockad - måste ha varit otäck för den var belagd med åldersgräns

Det är förbjudet att filma inne på sjukhus på det sättet, därför är den nedtagen.
Citera
2020-03-17, 11:27
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckiumbum
Distansundervisning kräver en hel del disciplin av studenten, det finns många som inte kommer klara det.

Mycket bra, då kanske de inser i ung ålder att deras plats inte är i skolbänken!
Citera
2020-03-17, 11:28
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Oops, där small det till med 67 fall i Nigeria. Tror sommarhypotesen kan skrotas och att Afrika blir ett svart hål av smitta.

Ja ett svart hål är det ju redan för mycket annat, varför inte ett för smitta oxå?

Enda anledningen att dessa dök upp är att de fått tag på lite teststickor, de har inte intelligens nog att tillverka dem själva eller ens först pengar att köpa in dem. De kan ju knappt knyta skosnörena!

Sommarhypotesen som vissa fortfarande klängt sig fast vid trots att vi redan har smitta i många varma länder som t.ex Spanien har ju redan innan varit skrotad hos alla de som orkar googla medeltemperaturer i smittade regioner, men nu kanske några ytterligare inser detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
De som byggde vårt land hade ofta 7-årig grundskola.
Löjligt av lärarna att oja sig över hur förment viktiga de anser sig vara..

Lärarnas Riksförbund kan inte tala för alla lärare.
Vi som är lärare fattar detta, en månads nedstängning är ingenting och eleverna kommer inte lära sig mindre. Vi som växte upp för några årtionden sedan klarade oss utmärkt med betydligt färre kunskapskrav än vad som finns idag.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Eftersom jag gillar att färglägga och presentera data kunde jag inte låta bli att göra denna kartan. Jag vet att det finns en del liknande. Men jag tycker en hel världskarta där relevanta distrikt dessutom är med (inte bara jättestora land) där allt dessutom presenteras med färg i relation till antal insjuknade per miljon invånare kan ge en ganska intressant illustration av den relativa spridningen.

Kanske i synnerhet hur väl Kina klarade av att begränsa spridningen utanför Hubei-provinsen. Vilket inte kan sägas vara lika vällyckat i Europa och Lombardiet.

Ska uppdatera kartan minst en gång i dygnet tänkte jag. Det är bara skoj att färglägga. Ritat många av regionerna för hand som ni säkert ser

Alla regioner och land ska vara uppdaterade i den grad information finns.

https://i.ibb.co/44sDjB8/covid19-20200317.png
Vilken fin karta den borde läggas in först i tråden när du nu tänker uppdatera dag för dag MODERATOR vad sägs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
17 januari startades tråden. Vad tycker du Sverige borde gjort då? Stängt gränserna och skolorna? Svenska myndigheter har vidtagit rimliga åtgärder. INGA åtgärder hade kunnat förhindra situationen vi nu är i nämnvärt.

Jag tycker att dagens linje är mycket bra. Kanske att man kunde varit lite tydligare och infört vissa åtgärder, exempelvis krävt att skolbarn eller skattebetalare som delar boende med högriskperson stannade hemma.
Senast redigerad av shinker 2020-03-17 kl. 11:32.
Citera
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så här går det om man rapporterar om tiotusen döda i Finland. Jag tycker att alla ska titta på det här klippet faktiskt. Det är inte ens roligt längre när man tänker efter(video):

Chris
@chris_af_VP
SVT-korre råkar släppa en sanningsbomb om att finska regeringen räknar med 10 000 dödsfall i sviterna av corona.

Ni kommer inte tro era ögon när ni ser vad som händer sen:
https://twitter.com/chris_af_VP/status/1239714586015813632?s=20

Den institutionaliserade sociopatin har gett en direkt order till propagandamaskineriet.

LÅT GAMLINGARNA OCH DE SJUKA DÖ

Den

HUMANITÄRA STORMAKTEN BRYR SIG INTE

Däremot har

VI RÅD MED EN OBEGRÄNSAD MASSINVANDRING

För att bevara boprisbubblan och regimlojalisterna som självgott spikar och snickrar på sin potemkinfasad.

När det blir lite tid över från pråligheternas byggnation surfar man in på ytligheternas nexus Facebook och Instagram för att söka en bekräftelse för något man inte är berättigad.

Det är dags att rekvirera

SCHAKTMASKINERNA SOM FÖSER UNDAN LIKEN

Från

FULLBLODSPSYKOPATEN TEGNELLS

Storslagna perversioner.
Citera
2020-03-17, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Gränserna stängs bara åt ett håll så man kan fortfarande resa till Sverige men inte tillbaka. Dock har jag svårt att tänka mig att en enda person skulle vilja komma hit just nu. Ett land som till och med fördöms av WHO för vår nonchalanta hantering av coronakrisen.

Dessutom så är detta med stängning av gränser och flygstopp bara tomt prat. I verkligheten flygs det nästan som vanligt. Det ser man på flight-radar 24. Himmelen över Europa är full av flygplan fortfarande.

https://www.flightradar24.com/52.35,17.09/5
Nonchalansen och arrogansen tar livet av människor i onödan. Grunden är att man inte byggt upp kapacitet för en pandemi, och nu kallar man konsekvensen av detta för en strategi om flockimmunitet. Sverige är ett osäkert land att leva i, viktiga beslut går för sakta, helikopterperspektiv, analysförmåga och handlingskraft saknas helt hos de styrande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in