2020-03-17, 11:11
Medlem
arbetets avatar
Så här går det om man rapporterar om tiotusen döda i Finland. Jag tycker att alla ska titta på det här klippet faktiskt. Det är inte ens roligt längre när man tänker efter(video):

Chris
@chris_af_VP
SVT-korre råkar släppa en sanningsbomb om att finska regeringen räknar med 10 000 dödsfall i sviterna av corona.

Ni kommer inte tro era ögon när ni ser vad som händer sen:
https://twitter.com/chris_af_VP/status/1239714586015813632?s=20
Citera
2020-03-17, 11:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Självklart! Utan invandrare hade vi inte ens haft någon pandemi. Faktum är att vi inte ens skulle haft virus. Jävla as de där invandrarna asså.
Bra att du äntligen förstått!
Citera
2020-03-17, 11:12
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Det konstiga är att Rumänien inta drabbats hårdare än vad de gjort.

Det rör sig flera miljoner rumäner i Italien som jobbar eller har flyttat dit. Rumänien har dessutom många äldre, samt en tvivelaktig sjukvård.

Rumänien befinner sig redan i en lockdown, med knappt några fall alls i landet. De kör den kortsiktiga lösningen, istället för att planera för ett långdraget scenario.
Citera
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Katastrof. Precis som deras hantering av alla kriser. Myndigheterna och regeringen genomsyras av ett helt irrationellt tänkande, och som vi nu ser är vi de enda i världen med den problematiken.

Den svenska institutionaliserade sociopatin talar sitt tydliga språk med bilder av fullblodspsykopaten Tegnell runkande framför den pandemiska porrfilmen som nu utspelar sig för honom i IRL.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Herregud:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8120501/Draconian-shutdown-measures-18-MONTHS-coronavirus-report-warns.html

Herregud ja.. Det vore extraordinärt jävla korkat att stänga ner landet så lång tid. Stäng in/isolera de äldre och sjuka istället, det är de som inte ska jönsa runt i samhället när Corona går.
Igår var jag inne i stan, på en plats med mycket folk, då rände det runt 80 åringar som skulle köpa glass från ett glasstånd.
Citera
Avslutad
Regeringens strategi innebär att de kommer offra ett antal gamlingar som annars kunde ha fått ytterligare några år med barn och barnbarn. Hade man aktivt smittbekämpat istället för låta Corona rulla ut i princip utan åtgärd i befolkningen hade ett antal dödsfall undvikits. Dessa gamlingar ska alltså offra livet för att inte kapacitet att effektivt hantera en större pandemi har byggts upp i tid.

Macron talade om krig igår. I krigstid skickar man ut soldater för att ta en kula för fosterlandet. De är åtminstone medvetna om vilket offer de gör, och hyllas för det. I det här kriget är det gamlingarna som skickas ut. Men de som berövas sitt liv i förtid i Corona får inget val och inga hyllningar. De dör obemärkta men likafullt som ett offer för statsmakten i Sverige.
Citera
2020-03-17, 11:13
Medlem
Nu är internet hackat .
Många som jobbar hemifrån har tagits ifrån denne möjlighet också.
Man hör hästarna med de fyra ryttarna komma närmare...
Citera
2020-03-17, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja alla länder är ju vettigare än Sverige men de hade också den grundläggande idén att de inte helt kunde stoppa det som Sverige, USA och Storbritannien, utan de skulle bromsa viruset. Men det förvånar mig inte att Tegnell nu är helt världsunik i sin teori.

Eftersom alla andra länder stänger sina gränser - så slipper vi. Samma som med flyktingvågen..

Men uppriktigt sagt vill jag inte skjuta Tegnell. Han gissar precis som alla andra. Han har trott på engelsmännen - som kanske har rätt - men nu har politikerna fått kalla fötter.

Om gamlingarna håller sig hemma så kanske de blir sjuka först då när vi har lyckats öka vårdkapaciteten ngt. Just nu är den obefintlig. Typ fullt på IV innan Corona ens har börjat.
Citera
2020-03-17, 11:14
Medlem
Hej

Jag skulle bara vilja lyfta fram en grupp som jag tycker glömts bort..

Jag tycker självklart att det är vidrigt när man hör diverse myndighetspersoner. Tona ner allvaret i situationen genom att påpeka att det är bara "äldre som dör" eller när media trycker på att de som dog minsann var "äldre", vad nu det betyder?

Den gruppen är yngre med allvarliga sjukdomar. Min son har leukemi och behandlas med kraftfulla cytostatika. Detta leder till att han är obefintligt immunförsvar.
Vi med cancersjuka barn är fullständigt livrädda, bristen på direkt och information är total..
Självklart sitter alla(Jag pratat med) i karantän, förtvivlade och vet varken in eller ut. Tegnell tycker ju att det här är "jätte skojjigt" det är direkt skrämmande hur detta sköts , från dag 1 egentligen.

Tack för mig
Citera
2020-03-17, 11:15
Medlem
Totalt har 7 588 bekräftats smittade i Tyskland. 17 personer har dött.

Detta lär vara ungefär hur det kommer att se ut i Sverige.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Och ersatt honom med en lydig politruk som Mona Sahlin. På vilket sätt hade det varit bättre?

Allt hade varit bättre än Doktor Tengele. Vill inte ha någon självgod byråkrat som bara kör sitt eget race och lyder minsta vink som kommer från Boris Johnson, UK, !! Vad har han öht för auktoritet?

mona sahlin hade i all fall lytt SIN ledare, lyssnat in honom - inte någon annans, någon irrelevant typ i UK.
Det minsta man folket kan begära av en sådan ansvarsposition är att den tas över av en NORMAL person, men NORMALA åsikter, men det är tydligen för mycket begärt det också.
Senast redigerad av itsen 2020-03-17 kl. 11:18.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
här har du en https://youtu.be/U6yeSQr1VGk
Den var nedplockad - måste ha varit otäck för den var belagd med åldersgräns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto