Citat:
Ursprungligen postat av
CurbinDill
Inga problem
Jag vet inte riktigt vad planen är här. Men oavsett vad som händer så är vi inga fransmän. Det kommer inte bli upplopp på gator och torg.
Har det varit upplop i Frankrike pga av lock down? Har jag helt missat, det var inte gula västarna som körde sista gången i samband med valet, Som måste varit det mest idiotiska någonsin?
Jag ser här i tråden att de tycker att Löven måste göra något men väldigt lite konkret förutom att stönga gränsen. Den delen är ju inte relevant efter som resten av världen har stängt gränsen mot Sverige alt så har flygbolagen i princip slutat flyga
Här är det lugnt, måste vara första gånegn Anarkist kommunister, separatiste, liberaler står tillsamman med katoska kyrkan, högern och fascisterna. Man går inte ut, PUNKT JÄVLA SLUT!
Undatagstillståndet har gett regeringen flexibilitet. I morser körde de metron på 40% men det blev för mucket folk i varje vagn, Imorgon testar de med 80%
Man skickade in militärpolis och förklarde för en fabriksägare att han nu bara levererar till staten och få inte sälja på privata marknaden samt att fabriken börjar köra 3 skift.
Han svarde att han var stolt att kunna hjälpa sitt land. (vill du ha källa så hojta till)
Så hade de som skriker högst varit berädda på att upplösa demokratin tills faran är över?