2020-03-16, 14:11
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Kanske har de olika definition för vad "Frisk" innebär? Jag vet inte säkert, spekulerar bara. Annars kanske det helt enkelt är så att finnarna är av hårdare virke.
Viruset ska väl dö i hög värme, så de kan ju bero på allt bastubadande
Citera
2020-03-16, 14:11
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Därför att de vet att 30-40-åringar kommer att bli svårt sjuka i vissa fall och de vet också att barn och ungdomar smittar, ändå om de inte själva blir sjuka.
Det är inte sant, ca 40% är under 50 år som kommer att behöva sjukhusvård. Dock med vård blir de allra flesta friska, men utan vård är det en helt annan sak.
Citera
2020-03-16, 14:12
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Jag tolkade det som att deras statistik sa totalt 3 dödsfall, men dom vet att det finns fler dödsfall som inte har uppdaterats än då deras statistik uppdateras 1 gång om dagen. Alltså menade han att dom ytterligare 3 dödsfallen idag är dom som är "på gång"

Hoppas verkligen du har rätt. Jag fattade det inte så.
Citera
2020-03-16, 14:12
Medlem
lifeabroads avatar
Sydkoreas statistik ser imponerade ut med under 100 nya fall per dag. De testar ju ändå 20 000 per dag så statistiken bör väl vara hyfsad säker.
Citera
2020-03-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vilken tid brukar Italien släppa nya siffror?

Kl 18.00
Citera
Medlem
bl1nks avatar
De som jobbat på SAS kan ju börja tillverka skyddsutrustning.
Citera
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Jag tror faktiskt att Storbritanniens och Sveriges taktik kommer visa sig mer lyckosam i längden. Den är väldigt cyniskt, men jag tror inte att det går att mura sig bort från smittan om vi inte vill göra som Nordkorea
Citera
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mejj1
Denna tråden framhåller det sämsta med flashback. Maken till konspirationsteorier, falsarier och ryktesspridning får man leta efter.

Först aktivera ett magasinerat konto från 2008, sen copy past på ett manus som blir 1:a inlägg år 2020 som tar ställning i frågan. Det här har jag sett förut och kommer ihåg individerna som reggade hundratals konton på den tiden. Det här tricket funkar inte längre....men det blir som sagt en separat diskussion. Om nu samhället kraschar har det inte ett skit med Flashback att göra utan hur regeringen och FHM har agerat, det är dom som styr båten, vi är bara passagerare som klagar på det sätt som dom framför båten. En överblick över omvärlden jämfört med Sverige skadar inte heller, om man som du nu inte vill ha en DDR-politik som hör hemma i historieböckerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
http://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2020/03/study-reveals-sharp-increase-covid-19-kids-shenzhen?fbclid=IwAR0FRsH1Xti7sI5hxOjuZR3r0oHCl9tH 3-GgY7Y GYJN-I9lyPNGxpyHnWh4

Såja.

Japp, de skrev att 2% bar på smittan. Det är ingen som ifrågasätter detta. Det man har upptäckt är att barn nästan aldrig smittar och utvecklar symptom. Det som blir intressant är att se utvecklingen hos dessa barn. Och jag är inte så säker på dessa diagnoser heller då sjukhusen här inte är bra. Jag bor bara några mil från Shenzhen nämligen.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Lillgrabben gick till skolan idag och fick veta att 18 lärare var borta. Många lektioner inställda och väldigt mycket oro bland barnen. Väldigt få svar från lärarna på barnens frågor om vad det hela handlar om. Majoriteten av lärarna i skolan är 30-40 år. Vad jag tidigare fått veta är det ingen större risk i den åldern att få viruset, men nu känns det lite som att viss information inte verkar nå ut till allmänheten. Varför är mer än hälften av skolans lärare i den åldern sjukskrivna idag?

Kanske en liten "förkänsla" i svalg och hals Nu måste de enligt landsfader Löfven sitta i 14 dygns hemkarantän. Man behöver inget sjukintyg.
Citera
2020-03-16, 14:14
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Det är inte sant, ca 40% är under 50 år som kommer att behöva sjukhusvård. Dock med vård blir de allra flesta friska, men utan vård är det en helt annan sak.

Dock verkar det som att en del yngre som tillfrisknat har drabbats av svåra men.
Citera
2020-03-16, 14:15
Medlem
mrtassles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
VA ÄR DET SANT?

SÅ Storbrittanien backar från den sk flockimmuniteten men inte idiot Sverige med dess FHM och regering, tvi.

Var kan man läsa om att UK backar från den galnaste och påhittade och totalt obeprövade torin av dem alla?

Smart av dem att tillsist ändå ha lyssnat på de länder som har erfarenhet och se på Iran som ett skräckexempel.

https://www.youtube.com/watch?v=nEKADZMHQpk
Gick ut imorse om att man backar från den här strategin.
Endast Sverige som nu vill att så många som möjligt ska bli smittade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in