Kanske har de olika definition för vad "Frisk" innebär? Jag vet inte säkert, spekulerar bara. Annars kanske det helt enkelt är så att finnarna är av hårdare virke.
Viruset ska väl dö i hög värme, så de kan ju bero på allt bastubadande
Därför att de vet att 30-40-åringar kommer att bli svårt sjuka i vissa fall och de vet också att barn och ungdomar smittar, ändå om de inte själva blir sjuka.
Det är inte sant, ca 40% är under 50 år som kommer att behöva sjukhusvård. Dock med vård blir de allra flesta friska, men utan vård är det en helt annan sak.
Jag tolkade det som att deras statistik sa totalt 3 dödsfall, men dom vet att det finns fler dödsfall som inte har uppdaterats än då deras statistik uppdateras 1 gång om dagen. Alltså menade han att dom ytterligare 3 dödsfallen idag är dom som är "på gång"
Hoppas verkligen du har rätt. Jag fattade det inte så.
Jag tror faktiskt att Storbritanniens och Sveriges taktik kommer visa sig mer lyckosam i längden. Den är väldigt cyniskt, men jag tror inte att det går att mura sig bort från smittan om vi inte vill göra som Nordkorea
Denna tråden framhåller det sämsta med flashback. Maken till konspirationsteorier, falsarier och ryktesspridning får man leta efter.
Att stänga ner ett samhälle ger ganska allvarliga konsekvenser och som många har pekat på skulle det leda till en betydligt högre arbetslöshet. Det här är inte enbart att ställa ekonomi mot sjukdomen. Utan det handlar om att hålla samhället igång så vi kan hantera sjukdomen. Att se till så att varor produceras, att transporter fungerar, att personal kan fortsätta att arbeta. Det finns också en dimension som innebär att när folk blir arbetslösa så försämras deras hälsa vilket också innebär en ökad dödlighet.
Att låta samhället totalt krascha för att förhindra spridningen av viruset riskerar alltså att få allvarliga konsekvenser på annat håll.
Därför är jag benägen att hålla med FHM i de övergripande dragen att det bästa inte är att sätta samhället i stort i karantän, utan att fokusera på riskgruppernas isolering. En majoritet kommer att bli smittade förr eller senare, och för denna majoriteten är det lätta symptom som blir följden.
Det kommer absolut att vara tufft. Det kommer absolut att ske dödsfall - något som kommer vara extremt tragiskt. Men att stänga ner allt har konsekvenser också, som myndigheterna i dagsläget bedömer som värre.
Jag är tacksam att regeringen lyssnar till experterna på FHM som sannolikt är den institution med mest utbildade och pålästa personer i ämnet i landet. Även om det visar sig, i efterhand, att deras beslut inte var optimala så menar jag att chansen att de fattar rätt beslut jämfört med politiker med gymnasieutbildning är väldigt mycket större. Jag föredrar också att regeringen fattar sina beslut baserat på FHM än flaskbackexpertisen av samma anledning.
(( Sen finns det ABSOLUT skäl att påtala att den nedmontering som skett av samhället innan den här händelsen och hur det också kommer påverka utgången av den samma. Jag anser dock att detta är en separat diskussion som inte riktigt berör hur FHM och regeringen hanterar den _pågående_ krisen. ))
Väl mött. glöm inte att tvätta händerna nu.
Först aktivera ett magasinerat konto från 2008, sen copy past på ett manus som blir 1:a inlägg år 2020 som tar ställning i frågan. Det här har jag sett förut och kommer ihåg individerna som reggade hundratals konton på den tiden. Det här tricket funkar inte längre....men det blir som sagt en separat diskussion. Om nu samhället kraschar har det inte ett skit med Flashback att göra utan hur regeringen och FHM har agerat, det är dom som styr båten, vi är bara passagerare som klagar på det sätt som dom framför båten. En överblick över omvärlden jämfört med Sverige skadar inte heller, om man som du nu inte vill ha en DDR-politik som hör hemma i historieböckerna.
Japp, de skrev att 2% bar på smittan. Det är ingen som ifrågasätter detta. Det man har upptäckt är att barn nästan aldrig smittar och utvecklar symptom. Det som blir intressant är att se utvecklingen hos dessa barn. Och jag är inte så säker på dessa diagnoser heller då sjukhusen här inte är bra. Jag bor bara några mil från Shenzhen nämligen.
Lillgrabben gick till skolan idag och fick veta att 18 lärare var borta. Många lektioner inställda och väldigt mycket oro bland barnen. Väldigt få svar från lärarna på barnens frågor om vad det hela handlar om. Majoriteten av lärarna i skolan är 30-40 år. Vad jag tidigare fått veta är det ingen större risk i den åldern att få viruset, men nu känns det lite som att viss information inte verkar nå ut till allmänheten. Varför är mer än hälften av skolans lärare i den åldern sjukskrivna idag?
Kanske en liten "förkänsla" i svalg och hals Nu måste de enligt landsfader Löfven sitta i 14 dygns hemkarantän. Man behöver inget sjukintyg.
Det är inte sant, ca 40% är under 50 år som kommer att behöva sjukhusvård. Dock med vård blir de allra flesta friska, men utan vård är det en helt annan sak.
Dock verkar det som att en del yngre som tillfrisknat har drabbats av svåra men.