2020-03-16, 14:06
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
100 MILJONER MÄNNISKOR I EUROPA I "LOCKDOWN"

https://youtu.be/WOSwYGhmnwo
Senast redigerad av JeffreyEpstein 2020-03-16 kl. 14:13.
Citera
2020-03-16, 14:06
Medlem
sannes avatar
Nu kommer snart;

Om vi inte stannar hemma så riskerar vi de sköra i samhället
Citera
2020-03-16, 14:07
Medlem
Beethovanias avatar
Ska de som kan arbeta hemma göra detta? Det låter inte särskillt jämlikt. Undrar var den kritiken tog vägen?
Citera
Medlem
Björn Olsen har följande att säga om anledningen till varför vi ens har coronaviruset i samhället. Istället för att få panik i framtiden, tänk på er jävla konsumtion av kött.

https://anlib.se/nyheter/inrikes/professor-vart-kottatande-orsakar-pandemier/
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Finland kommer tydligen att stänga skolorna fr o m i morgon. Det kommer en kommuniké om detta kl 15.00 (16.00 finsk tid). En del av skolorna/högskolorna har redan börjat med att skicka hem barn.

Det är ett stort tryck på politikerna oavsett vad "vetenskapen" säger.

Det bästa kanske ändå vore att kontrollera floden genom att låta den sippra genom dammen.. Som Tegnell uttryckte det. Flockimmunitet är tydligen det som både han och kollegorna i England strävar efter. Trots att man tidigare åtminstone inte kunde säga detta av politiska skäl.

Folkhälsa är så mycket mer än smittskydd och hantering av epidemier, psykisk ohälsa är också något som måste vägas in i helheten, att medvetet skapa panik är knappast något eftersträvansvärt ur folkhälsosynpunkt.

Flockimmuniteten är ju bättre än ingen immunitet alls, och det är oundvikligt att smittan sprids, immuniteten uppnås oavsett om vi vill det eller inte, inget man måste sträva efter, dock kan man göra mycket för att dämpa hastigheten på spridningen.
Citera
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Och fler på gång

Jag tolkade det som att deras statistik sa totalt 3 dödsfall, men dom vet att det finns fler dödsfall som inte har uppdaterats än då deras statistik uppdateras 1 gång om dagen. Alltså menade han att dom ytterligare 3 dödsfallen idag är dom som är "på gång"
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Då är den stora frågan bara hur man vet om man verkligen har Corona eller bara nåt annat när det inte görs tester.
Folk som tror sig haft de kommer att gå till arbeten bland högriskgrupper medan andra som tror dom haft nåt annat kommer att stanna hemma.
Där har vi ju den stora stenen som klämmer i skon. Som någon annan skrev för inte för många inlägg sedan så misstänker Finland att antalen fall i deras land är drygt 20-30 gånger fler än vad som har rapporterats bekräftade, vilket kan verka alarmerande men så länge det inte blir massgravar utanför sjukhusen så är det ju jävligt lugnande siffror då det innebär att viruset är betydligt mildare än vad som rapporteras i diverse apokalyptiska inlägg här.

Det är värre än en vanlig influensa, det är det ju inget snack om & en stor del av den äldre delen av befolkningen kommer troligtvis att stryka med & det är ju synd & skam när det verkligen inte hade behövts. Inte ens nu när vi kan titta på Italien som ett varnande exempel så testas omsorgspersonal. Om en vårdare bär med sig smittan in så är det fanimig game over för allihop på boendet.

Men det verkar som det ser ut i dagsläget inte vara pesten heller för den delen & för samhället i stort så känns det betryggande.

& för den som talar om risken för mutationer verkar ha glömt bort alla andra virus som i dagsläget är harmlösa men som har mer eller mindre lika stor risk som detta virus att mutera till smittkoppor 2.0 & fullständigt wipea hela världen men om det förs det inget tal om, troligtvis för att man inser ju ganska fort att det är helt jävla omöjligt att förhindra.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Den vetenskapliga utgångspunkten är tydligen 6 miljoner sjuka. Dödligheten är okänd, men betydligt lägre än 3,4%.
Om du ser till dödsfall bland vanlig influensor där det finns vaccin ligger siffran runt en halvmiljon om året.
Om jag då skall tänka på det här virusets framfart, utan vaccin så kan siffrorna stanna på fler miljoner. Ingen vet hur det kommer att sluta.
Dessutom borde folk tänka på att panikvaccin definitivt inte är bra att ta. En vanlig procedur, fas inom vaccinets område tar fler år. Måste kollas noggrant på labb runt 3-4 år kanske ännu mer innan det kliniskt testas under ett par år.. Lägg märke till " testas"
Att köra igång med ett kliniskt masstest är förödande bara det.
Jag tänker inte ta detta råttgift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
10 MILJONER MÄNNISKOR I EUROPA I "LOCKDOWN"

https://youtu.be/WOSwYGhmnwo

100 miljoner.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Det finns förkylningsvaccin. Jag blandar inte ihop det med influensa.

Problemet är att det finns åtminstone 160 olika identifierade förkylningsvirus, så att vaccinera sig mot ett förkylningsvirus minskar inte risken att bli förkyld nämnvärt. Jag skrev ju det här i mitt första inlägg, varför måste jag upprepa mig?
Du kan länka till FASS då. Det går alldeles utmärkt.

Men för att återgå till COVID-19. Vi vet för lite för att uttala oss öht än mindre för att använda oss av en teoretisk modell som flockimmunitet.
Citera
2020-03-16, 14:08
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Finland har 269 bekräftade fall. Noll döda och 10 tillfrisknade.
Hur har de klarat sig bättre än Sverige? Och 10 som blivit friska redan låter ju mycket, medan Sverige stått på endast 1 väldigt länge.

Vi får räkna dödsfall nu, tills de nya testerna (som han sa började för några dagar sen) då vi kan börja se de verkliga siffrorna.
Citera
2020-03-16, 14:08
Medlem
Kan man få både Covid-19 och vanliga säsongsinfluensan samtidigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in