2020-03-16, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Har du nedsatta funktioner sedan tidigare då eller tror du att covid-19 är som obotlig cancer?

Nja men är 50+ och har diabetes. Samt att jag hjälper min sjuka mamma mycket och vill så klart inte döda henne heller.
Citera
2020-03-16, 13:58
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Det var en person här som påpekade att personer som hade smittats med SARS 1 (Covid-19 är att likställa med SARS 2, dom är nära besläktade) & överlevt hade resistans mot viruset även 6 år efter att dom hade smittats. Lägg ihop det med att typ endast ett halvt dussin fall av över hundratusen där det hävdas att dom har blivit smittade igen, varav samtliga icke är bekräftade huruvida det var en andra infektion eller om det har att göra med att dom blev utskrivna innan dom var helt & hållet friska får mig att känna mig ganska säker att du troligtvis kommer att vara immun mot viruset om du redan har fått det.
Då är den stora frågan bara hur man vet om man verkligen har Corona eller bara nåt annat när det inte görs tester.
Folk som tror sig haft de kommer att gå till arbeten bland högriskgrupper medan andra som tror dom haft nåt annat kommer att stanna hemma.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Vilken tid brukar Italien släppa nya siffror?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Varför ska man tvätta händerna när målet är att bli sjuk?

Målet måste vara att så få som möjligt blir sjuka.
Citera
Medlem
Ny press klockan 14. Vad kommer riksklåparna säga nu?

"Tvätta händerna extra extra noga"
Citera
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Ser fram emot UG reportage med Janne om ett halvår

Om han lever då, vill säga..
Han är ju 60+.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Upp till var och en att söka information om de ansvariga kompetens, och också bilda sig en egen uppfattning om hur skickliga de är.

Jag tycker inte att det är ett bra argument att påtala att Sverige inte gör som alla andra gör, det finns ett otal historiska exempel på att majoriteten inte alltid har rätt.

Det kan vara så, att Folkhälsomyndigheten inte gör vad som borde göras, för min egen del anser jag att det ännu inte finns något som talar för att myndigheten är ute och seglar.

Situationen är komplex, åtgärder bör sannolikt vidtas i rätt läge så att säga, inte omöjligt att även Sverige stänger skolor eller annat, men det sker då utifrån läget i Sverige och inte samtidigt som när alla andra gör det.

Jag tittar på Danmark och Norge, med dagens siffror har Danmark fler avlidna per capita, och igår hade även Norge det om jag inte har sett fel. Det kan vara så att de ligger längre fram i spridningen än vad Sverige gör, således kommer deras åtgärder också tidigare, det är dock bara en hypotes, jag vet inte.
Min systerdotter sitter i karantän i Norge. Hennes son blev smittad av coronaviruset genom en ögonläkare. Barnet är tre år.
Citera
Medlem
Citat:
Corona-bedragare knackade på
Två personer i gröna kläder och grön skyddsutrustning för ansiktet knackade i lördags på hos en person som bor i Farsta.

Personerna sa att de ville komma in i bostaden och testa personen för coronavirus.

Händelsen är polisanmäld och en anmälan om försök till grov stöld är upprättad.

Källa: AB

Sjukt läskigt. Alltså wtf!
Citera
2020-03-16, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
NAPROXEN / PRONAXEN?

Med tanke på smärtan i leder o.s.v?
Mitt dåliga knä & vrickade fotled t.ex känns ganska ömma och även typ en ond tand brukar bli värre nu emellanåt.

Några få rapporter säger att det hindrar kroppens egna försvar helst gällande Ipren då.
Treo?
Naproxen - låg dos (250x2ggr dygn)?

Vid virus ska man inte ta treo och liknande preparat. Det är alvedon som gäller då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag tror inte det kommer att fungera, kanske om alla länder har samma strategi men nu verkar det bara vara Sverige och England.

Det finurliga att vår strategi (korrekt implementerad) fungerar OAVSETT vad andra länder gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vilken tid brukar Italien släppa nya siffror?
Efter 18 nån gång.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
NAPROXEN / PRONAXEN?

Med tanke på smärtan i leder o.s.v?
Mitt dåliga knä & vrickade fotled t.ex känns ganska ömma och även typ en ond tand brukar bli värre nu emellanåt.

Några få rapporter säger att det hindrar kroppens egna försvar helst gällande Ipren då.
Treo?
Naproxen - låg dos (250x2ggr dygn)?

Det är väl anti inflamatoriska värktabletter man skall undvika som då ibuprofen och liknande

Paracetamol skall vara bättre då ibuprofen kan reta upp viruset så det blir mer aktivt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in