2020-03-15, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Hjälp! Tegnell är spritt språngande galen. Han är på väg att döda många av oss och våra nära och kära. Vi måste förstå detta.
Det är ingen influensa vi har att göra med, detta är så mycket värre!
Han måste bort omedelbart!
Hur ska vi protestera mot hans sinnessjuka framfart och mördande flockimmunitets-strategi så att politikerna förstår att vi vägrar dö pga den galne mannen?
Som det är nu finner vi oss ju bara som lamm på väg till slakt och en del av folket har överhuvudtaget inte förstått varthän detta barkar och anser att den imbecilla idioten fattar rätt beslut för "det är bra om många smittas för det går ju ändå inte att ändra på".
Det är inte bra att offra en del att befolkningen. Det är mord!
Varje morgon är att vakna till en ny dag i mardrömmen. Var är politikerna?
De måste skyddas oss mot den galne mannens och hans anhang.
Tegnell och hans undersåtar kommer att vara massmördare och kanske inte ens ställas till svars efteråt?
Snälla får mig att vakna upp ur mardrömmen nu 😭
Någon konkret idé vad vi som privatpersoner kan göra för att se till att Tegnell avsätts och Sverige inför samma skyddsåtgärder som de flesta andra länder? Jag kan inte finna mig i att ledas till slaktbänken som en dumnaiv medborgare som tills det är försent tror på att staten vill mitt och mina anhörigas bästa?
Citera
2020-03-15, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Dvs Tyskland redan många intensivvårdsplatser men förbereder alltså många fler för att ge vård till Coronapatienter. Vad gör Sverige?
Kliar sig i huvudet och tillsätter en utredning.....
Citera
2020-03-15, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ditt sjukhus lyder under samma lag som alla andra sjukhus.
Du kan sitta här och fortsätta att hitta på, men det funkar ju inte så bra.
Dina svar blir bara galnare och galnare.
Men men.
Hoppas att ingen i tråden lyssnar på dina dumheter nåt mer. Din bubbla har spruckit. Sjuksköterska är du inte.
Jag skiter fullständigt i vad du tror.

Har du hittat något som andra vårdpersonal har haft att invända mot vad jag skrivit som du påstår, eller har du dragit det också ur stjärten?
Citera
2020-03-15, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Vi flockimmuniserar ett virus som muterar och inte kan immuniseras mot.

Det finns väl inte immunitet mot något av coronavirusarna, varför skulle detta vara annorlunda.
Citera
2020-03-15, 08:18
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Kan du visa mig lagen och lagtexten?

Nej det har jag ingen lust att leta rätt på. Men sök själv så kommer du att hitta det.
Det säger sig ju lite självt annars...
Men vill du fortsätta slicka låtsassjuksköterskan i röven så varsågod. Jag tänker inte hindra dig.

De som har något innanför pannbenet har redan fattat att hon är en bluff. Jag gillar inte folk som sitter och ger låtsasråd till andra i en viktig situation som kan påverka andra människors hälsa.
Citera
Medlem
Expressens osmakliga nyhet: "Kvinnor förlorar jobb pga Coronan". Men de glömde detailjen att majoriteten av de som dör hittills är män.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba

I ett marknadsliberalt samhälle är vinstintresse den drivande faktorn, inte samhällsnytta.

Lagerhållning är en kostnad för ett företag.
Att inte maximera vinsten (skära ner på personal, minimera lagerhållning, köpa billigare (sämre kvalitet) materiell osv) är hädelse för aktieägare.
Ja, tyvärr är det så.
Citera
2020-03-15, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Någon konkret idé vad vi som privatpersoner kan göra för att se till att Tegnell avsätts och Sverige inför samma skyddsåtgärder som de flesta andra länder? Jag kan inte finna mig i att ledas till slaktbänken som en dumnaiv medborgare som tills det är försent tror på att staten vill mitt och mina anhörigas bästa?

Stanna hemma, be alla stanna hemma. Kontakta alla, myndigheter, media, WHO, alla. Folk måste protestera massivt.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
https://www.svd.se/norska-losningen-kan-inte-fungera-pa-sikt

Tegnell är en tomte som inte skulle fälla en
tår om hela svenska befolkningen dog.

Edit: Han har inte gjort nåt för att jävlas. Lite autism/aspie!
Han är inte ett lämplig val för uppdraget. Eller så fick han order.

Pick one.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-03-15 kl. 08:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Och där fick du in ditt hat mot privata företag. Det är tack vare folk som dig som vi sitter i denna skiten. I stället för att syssla med kärnverksamhet som försvar, beredskap, infrastruktur har staten använt resurserna till godhetssignalering, jämlikhet, homosex. Man kan inte äta kakan och ha den kvar.

Nu dör folk som flugor i Italien. Snart i en moske nära dig. Grattis!

Haha det är inte läge att prata politik eller vad och vem som gjort fel vid pandemi den diskussion sparar vi gärna tillsvidare. Hatar absolut inte på privata företag, driver ett själv (ej inom vården). Poängterade bara att all snack om brist på resurser kanske ska fokusera på var resurserna finns istället och hur man kan ta hjälp av alla privata kliniker runt om i landet. Eller du kanske föredrar att ssk etc köper munskydd för egna pengar för kunna jobba och hjälpa sjuka ?
Senast redigerad av sthlm4h 2020-03-15 kl. 08:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, att medvetet låta folket smittas, samtidigt som man ljuger för detsamma att inga åtgärder som skulle kunna förhindra smittan skulle vara effektiva ändå - det är nog en plan som bara kan uppstå i Helvete. Samt i det socialdemokratiska Sverige.

Det enda rätta skulle ha varit att stänga ner allting från början, hindra smittspridningen till max, vakta på gränserna och alla som ändå smittats som en hök... och förhala, förhala, förhala spridningen. Tills det kom ett vaccin. Så att vi slapp bli sjuka. Nu kommer massor av människor att lida och dö i onödan.

Detta med att landets barn i skola och dagis, också används i strategiskt syfte som något slags virusreservoar, att sättas in och tas ut på en given signal, var det mest magstarka dock. Varför accepterar svenska folket det? Alla borde ha tagit sin Mats ur skolan redan från början. Vad kunde ha skett? Samhället kan inte hämta flera hundra tusen barn och tonåringar till skolan med polis, eller skicka socialen på dem, liksom. Huvudsaken hade varit att barnen inte blivit smittade - och därmed inte familjemedlemmarna därhemma heller, av barnen. Vi är för mesiga!
Eftersom friska barn, unga och vuxna enligt datan från så tillspetsade epicentra som Wuhan och Italien (och kom nu inte och ropa efter källa för har du inte ens sett statistiken vid det här laget är du diskvalificerad) klarar viruset utan i stort sett vårdbehov är det självklart bättre att de som kan ta smällen får ta smällen?

Riskgrupperna - äldre och sjuka, inte sällan i kombination - svävar enligt datan i potentiell livsfara och måste fortsätta skyddas med hårda restriktioner på sjukhus, ålderdomshem och sjukhem.

99,9% av de utanför riskgrupper fixar detta, den stora majoriteten med inga, milda eller lindriga symptom. Därför tror jag svenska folket accepterar det här.
Citera
2020-03-15, 08:21
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Tanken är väl att de starkaste ska överleva och ärva landet.
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Vi flockimmuniserar ett virus som muterar och inte kan immuniseras mot.
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Kliar sig i huvudet och tillsätter en utredning.....
Journalister bör söka raka svar av myndigheterna/politikerna på de här enkla frågorna: Hur många ventilatorer har vi i landet? Hur många har vi beställt? Och med given följdfråga: varför vi inte gör mer? Ladorna är ju välfyllda säger Finansministern. Men använd pengarna då för sjutton!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in