2020-03-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Källa på det?

Det du gör, gav jag upp med för ett tag sedan. De har inga källor, eller så är det källor i form av forum som har lika stor trovärdighet som hamsterpaj. Tyvärr.
Citera
2020-03-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Rätt smart strategi att gå emot Strömmen.
Vad ska de andra länderna göra i höst när nästa våg av spridning kommer. Kommer ju beteendena bara upprepas och de isolerar sig igen. Kan man ha handel med England och Tyskland i höst och sen en bra smittspårning för att skydda ålderdomshemmen mm.

Tror dödligheten hos de som är under 40 år går att ta ner ännu mer om folk inte stressar eller utsätter sin kropp för onödiga risker. Medan man känner av symptom.

Allt bygger på ett antal statistiska modeller samt förhoppningar om att vi skall bli immuna mot viruset efter att vi haft det. Det kontroversiella är: Vad händer om vi inte blir immuna? Skälet till varför Danmark och Norge stänger gränsen beror på att de inte är säkra. De vågar inte ta risken. Om en månad kommer vi få svaret. Antagligen kommer dödsfallen bli många i Sverige. Så här skriver Helle Klein om vad media bör göra

Citat:
Tror kanske inte att medierna nu ska rapportera varje dödsfall - det gör vi aldrig vid vanlig influensa som också skördar sina offer varje år. Blir lätt ännu mer panikstämning.#Coronasverige

https://twitter.com/HelleKlein/status/1238743884777361408

Om det här skiter sig. Det vill säga "herd immunity" inte fungerar är det kört.

https://en.wikipedia.org/wiki/Herd_immunity

Du spelar med hundratusentals liv. Upp mot 100,000 svenskar och invandrare kan förlora sina liv i det här. Å andra sidan. Det kanske fungerar. Italien har bara haft omkring 1,500 dödsfall. De kanske slutar på 5000 dödsfall. Sverige har bara haft två dödsfall. Om 2-3 veckor kommer det dock rulla in sjuka och om 3-6 veckor kommer vi (men vi behöver inte) ha 50-100 dödsfall om dagen. Det är därför journalisten Helle Klein vill censurera. Som sagt. Regeringens strategi om "herd immunity" är ingen dålig strategi. De är bara inte ärliga om att de vill blåsa igenom viruset genom populationen.

Detta är min primära kritik mot dem.
Citera
2020-03-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Hon fortfarande har viruspartiklar i alveolerna. Precis som tusentals kineser som kategoriseras som numera friska.

Detta virus är ingen influensa! Folk har svårt att fatta att det här är en farlig sjukdom som har RN delar som liknar HIV.

Alla RNA virus har det, gällande HIV. Vet du varför?

För att HIV råkar vara ett ens virus . Ditt jävla moje.

Dessutom, det har inte publicerats något kring hennes utandningsluft, så sluta hitta på.

Jag kan däremot meddela att jag har INTE NÅGOT i mina aresoler. Zero, bada. Negativ intre dagar nu förövrigt.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Viruset är inte luftburet. Sprid inte en massa smörja i tråden.

Pappskalle.

Har du fortfarande problem med att läsa innantill din jävla dumkärring?
Googla Coronavirus airborne, läs på för EN gångs skull innan du skriver.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Svensk sjukvård är mycket bra under normala omständigheter, och om nu Spanien är så bra
så borde de väl inte vilja komma hit nu

Många, (de flesta?) är inte spanska medborgare och pratar inte spanska, så sannolikt därför.
ja, svensk sjukvård är mycket bra, iaf expertisen. Det är spansk också.
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Fakta: regeringens åtgärder, minska folksamlingar, jobba hemifrån om du kan, karensdag borta, läkarintyg behövs inte.

Fakta: mindre mängd folk ute på gatorna en fredagskväll, nästan ingen ute på kaffer och gallerior en lördag.

Fakta: folk tvättar händerna, det fanns handsprit i de flesta butiker.

Fakta: många oroliga föräldrar håller sina barn hemma trots allt, många klasser vittnar om hälften närvaro.

Dessa åtgärder besegrar viruset. Om 2 veckor är ni doomers bara löjliga och alla kommer skratta åt er.

Gud är det du ? Det där är egen fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det här har säkert redan postats, men här är FHMs (och regeringens) strategi för COVID-19:
https://twitter.com/AgnesWold/status/1238903585968205824

Ja, det är en mycket skrämmande strategi. Synd att FHM inte förmått vara mer tydlig med den, men när man lägger ihop bitarna (och läser från UK) så blir det ju tydligt att dom tror på att släppa viruset löst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Förhoppningsvis stänger även Finland gränserna snart.

Nån som vill fly till Finland innan det blir för sent?
Citera
2020-03-14, 21:28
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Den är inte luftburen. Luftburna virus/bakterier brukar har R på 20. Luftburet innebär att viruset kan ta sig 10-50m bort och hänga kvar i luften hela dagen eller även röra sig med luftströmmen och vinden.

SARS-CoV-2 överlever bara i vatten-droppar och hänger kvar i luften som mest 30min innan den faller till marken. Coronaviruset sprids inte med vinden, vatten-dropparna är för tunga. Blir vatten-droppen för liten, torkar viruset ut och avaktiveras.

Innebär det att om man går in i en hiss tex där någon just hostar/ nyst kan man bli smittad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Men snälla En barnfamilj (kanske 3 till 6 personer) är en mindre enhet än en klass (som dessutom ingår i en större struktur - förskola eller skola).

Det finns fler kontakter att smitta på en förskola och skola än det gör hos en familj. Det skulle bli ett större smittkluster om förskola och skola håller öppet. Fattar du det?

Varför? Vill du medvetet sprida smittan fort ut i samhället? Stäng förskola och skola så saktar du ned smittspridningen.
Men sluta låtsas som att jag inte fattar. Det är DU som inte fattar. Det går inte att alla håller sig hemma oavsett. Och om några får göra det för staten går in och betalar så kommer det bli jävligt omotiverande för de som måste göra det.

Skolan ska hållas öppen. Samhället ska hållas igång. Sjuka ska vara hemma och folk i riskzonen ska isoleras.

Citera inte mig igen. Orkar inte diskutera med spån
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jag tycker Kina kunde kompensera omvärlden för det här viruset de sprider över världen.
De borde ju tänka över hur deras hygien är på djurmarknaderna som är så vidriga så man tror inte det är sant..

Varför då? De gjorde ju något åt viruset och isolerade det. Sverige tänker blåsa det genom populationen för att få herd immunity.

https://en.wikipedia.org/wiki/Herd_immunity
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Det du gör, gav jag upp med för ett tag sedan. De har inga källor, eller så är det källor i form av forum som har lika stor trovärdighet som hamsterpaj. Tyvärr.

Den här tråden har ingen stor trovärdighet tyvärr. Består till stor del av domedagsprofeter och hysteriska kärringar. Få eller inga som backar upp sina vilda påståenden och gissningar med tillförlitliga källor. Föreslår att man läser på Reddit istället, där är det mer balanserat och rationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in