2020-03-14, 21:19
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Intressant video från era norska grannar

https://youtu.be/SdWuQfiDpDI
Citera
2020-03-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappakaljanskaj
Inte en, inte två utan tre jag känner, oberoende av varandra, har starka symptom nu och ligger nerbäddade i Stockholm.

Samtliga mellan 25-35. You do the math.

Sjukvården kommer få stora problem och MSB/FHM har inga handlingsplaner på hur och vart vi ska ha flera platser och hur man ska bemanna dessa.

Sjukt att en person känner tre Pers varvid alla har starka symtom i ett spann där 99.99% har milda symtom.

Är ni alla heroinister kanske?
Citera
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Genialt även att inte stänga ner själva, men låta Danskarna, Norrmännen agera skyddsmur åt oss.

Genialt att inte stänga ner, men låta övriga Europa stänga av sig för att hindra smittan, medans vi även vinner på det.

Du inser KOSTNADERNA för att stänga ner en hel kontintent? Till vilken nytta? Det är ett faktum att få vi alla kommer att bli smittade, och vi måste göra allt vi kan för att skydda dom som är mest sårbara.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Hon fortfarande har viruspartiklar i alveolerna. Precis som tusentals kineser som kategoriseras som numera friska.

Detta virus är ingen influensa! Folk har svårt att fatta att det här är en farlig sjukdom som har RN delar som liknar HIV.
Ser inga käller på det som du påstår. Dock är det inte ovanligt eller konstigt att det kan ta ett tag att repa sig från lunginflammation. Har själv haft det och vet hur det känns.
Citera
2020-03-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Om man gissar på den grunden är det väl lika troligt att det muterar till en dödlighet på 10% likt sin föregångare?
Eller varför är immunitet troligare?
Därför att immunförsvaret oftast ger just immunitet.

Men jag vill att du levererar en källa på att man inte utvecklar immunitet mot SARS-CoV-2.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Jag fattar inte hur stark den psykologiska spärren är för vissa att ta in. Läget i andra länder. Hur många som dör. Det slutgiltiga resultatet vet så klart ingen men att inte förstå allvaret och hur det kan komma att påverka ens liv (för även om man inte är i riskgruppen så finns många nära och kära där) när man ser vad som händer i världen. Är det psykologiska motståndet, mot att erkänna att världen inte är så trygg som man invaggats i, så starkt i den svenska folksjälen. Man behöver inte vara så svart och vit. Domedag eller enkel förkylning. Gråskalor är det världen är uppbyggd av. Italien såg ut som oss för inte lång tid sedan. Nu har dödsfallen börjat komma här. Att vi troligtvis kommer hamna i Italiens läge, varför är det så svårt att ta in? Fascinerande vilka spärrar folk har i huvudet. Men försåtligt också. Det är smärtsamt att inse att det finns kaos och död i världen. Menar inte att förstå det logiskt utan att ta in det känslomässigt. Att den trygghet man tror sig ha kan kastas omkull utav krafter bortom ens kontroll. Jag förstår att folk vill hålla såna insikter borta men vi kommer alla möta liemannen och då kommer insikten oavsett man vill eller inte.

Svenskar är för rädda för sanningen.
Därför kommer ni dö i mängder..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Hur kan det hjälpa att tvätta händer när viruset är luftburet???
Den är inte luftburen. Luftburna virus/bakterier brukar har R på 20. Luftburet innebär att viruset kan ta sig 10-50m bort och hänga kvar i luften hela dagen eller även röra sig med luftströmmen och vinden.

SARS-CoV-2 överlever bara i vatten-droppar och hänger kvar i luften som mest 30min innan den faller till marken. Coronaviruset sprids inte med vinden, vatten-dropparna är för tunga. Blir vatten-droppen för liten, torkar viruset ut och avaktiveras.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T89
lycka till med att få alla 5-20 åringar att sitta hemma och rulla tummarna med föräldrarna i 2-3 veckor...
Hae inte sverige befolkats avs snöflingor så hade man gjort som Spanien. 600 000 i böter om man bryter mot utegångsförbudet. Men det får man inte säga i Svärje
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Men snälla En barnfamilj (kanske 3 till 6 personer) är en mindre enhet än en klass (som dessutom ingår i en större struktur - förskola eller skola).

Det finns fler kontakter att smitta på en förskola och skola än det gör hos en familj. Det skulle bli ett större smittkluster om förskola och skola håller öppet. Fattar du det?

Varför? Vill du medvetet sprida smittan fort ut i samhället? Stäng förskola och skola så saktar du ned smittspridningen.
Det är väl bara att låta sina barn vara hemma ifrån dagis och skola ändå? Man måste inte lyda folkhälsomyndigheten. Jag känner ingen som tänker släppa iväg sina barn till skolan. Sjukanmäl er eller vabba. Vad som helst men håll barnen hemma.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Om en person dör utanför ett sjukhus sker alltid en obduktion. Jag är ganska säker på att en obdocent inte missar lungor som ser ut som de varit utsatta för en stridsgasangrepp.

Men testas en 80+ som dött hemma.., för corona ?

(när man inte ens testar levande sjuvårdspersonal som är i riskzonen, som har vistats brevid corona positiva)

Svaret på det är ju givetvis : NEJ !
Citera
2020-03-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappakaljanskaj
Inte en, inte två utan tre jag känner, oberoende av varandra, har starka symptom nu och ligger nerbäddade i Stockholm.

Samtliga mellan 25-35. You do the math.

Sjukvården kommer få stora problem och MSB/FHM har inga handlingsplaner på hur och vart vi ska ha flera platser och hur man ska bemanna dessa.

Du drar slutsatser utifrån tre personer du känner som har "starka symtom" lol. Det säger inte ett skit. Vaddå starka symtom? Är de döende? Man kan bli extremt påverkad av vanlig influensa med. 40+ feber med månader av hosta och lunginflammation är inte ovanligt ens bland unga. Konsensus verkar dock vara att de flesta bara blir lindrigt sjuka av Covid-19.
Citera
2020-03-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
VI MÅSTE INTE GÖRA NÅT ALLS

När alla andra stänger av sin ekonomi. Vår puttrar på. Men de avstängda minskar spridningen åt oss.

Då kommer vi ut starkast med herd immunity. Vi och UK. Bäst.

Alla andra kommer ha problem med supply-chains osv.

Helvete! Du har noll koll. Jag undrar hur sådana idioter som dig resonerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in