2020-03-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Hittar du på medans du skriver? Låter väldigt kontroversiellt och något sådant info finns inte på FHMs sajt.

Hur ser du på saken då? Hur tänker du att landet ska komma igenom epidemin? Det finns ju ett smittsamt virus som än så länge tycks vara mest utbrett i storstäderna. Och så mycket förbud och stängningar har myndigheterna ännu inte genomfört. Såg du puckeln av vårdbehov som visades på TV? Där förklarades strategin att dra ut på epidemin så att vården inte helt ska klappa ihop .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Citat.Mette körde över sin motsvarighet till FHM.

Kilde til denne påstand?[/quote]
Läs valfri svensk media just nu så får du se att danska politiker går emot expertisen.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kommer inte alla snart att komma i kontakt med viruset? Därmed inte sagt att alla kommer utveckla sjukdomen, men jag menar att är det inte oundvikligt att ALLA på ett eller annat sätt kommer exponeras för viruset. Jag menar rent statistiskt och matematiskt borde det väl vara så?

Ja troligen så kommer så gott som alla till slut att komma i kontakt med viruset.
Citera
2020-03-14, 17:08
Medlem
elbels avatar
Varför pratar man inte om att det är åldersbetingat?

Alla dödsoffer i italien har varit över 65

Är man rädd att de som är yngre ska skita i det och sprida smittan?
Citera
2020-03-14, 17:08
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Snackat med min pappa innan, tydligen så råder det full kaos på Willys, folk bunkrar upp. Fullt med folk, sen efter att jag snackat med min syster är det samma sak på Dollarstore hyllorna är tomma på vissa artiklar. Vad är det som händer? Folk är ta mig fan inte dumma. När vi inte kan förlita oss på vår regering och FHM ska vi inte ens nämna. Då tar folk saker i egna händer. Detta gäller Skåne i alla fall.

Började igår eftermiddag vid 2-3 tiden, en tjej på city gross informerade mig om det när jag hämtade ut mitt lass på varuutlämningen i går kväll.
Citera
2020-03-14, 17:09
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kommer inte alla snart att komma i kontakt med viruset? Därmed inte sagt att alla kommer utveckla sjukdomen, men jag menar att är det inte oundvikligt att ALLA på ett eller annat sätt kommer exponeras för viruset. Jag menar rent statistiskt och matematiskt borde det väl vara så?

Jo och sedan är större delen av Sverige sterilt. Viruset gör överlevarna sterila tack vare ace2 receptorerna i pungen. Men detta struntar Tegnell i, såklart.
Citera
2020-03-14, 17:10
Medlem
Bumblebeebees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Det som är skrämmande med Spanien är att de hade färre smittade än vad Sverige har idag så sent som förra helgen, sen började kurvan peka spikrakt uppåt.

Är väldigt orolig för att samma sak kommer hända i Sverige nästa vecka.

Det kommer vi däremot och dessvärre inte få reda på isåntfall eftersom Sverige slutar testa och rapportera fall nästa vecka. Känns lite oroväckande att inte ha riktig koll på skiten..
Citera
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Men lol, det är som en mild influensa för den absoluta majoriteten. Till och med för de flesta äldre. Barn och gravid t ex påverkas ännu mindre av Covid-19 än vanlig säsongsinfluensa har det visat sig. Frågar du på riktigt vad 92% har med saken att göra? Är du seriöst så pantad?

Det är just för att det drabbar somliga mildare än vanligt som den här influensan är extra farlig för de den inte drabbar mildare. Om alla som fick den skulle falla ihop och dö inom 24 timmar så skulle den aldrig nått utanför Wuhan-området, eftersom det inte skulle finnas några levande och aktiva smittbärare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Källa?

Källa på att alla andra länder har gjort detsamma?
Läs valfri svensk media så kan du läsa att dansk politik har trumfat dansk expertis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Jo och sedan är större delen av Sverige sterilt. Viruset gör överlevarna sterila tack vare ace2 receptorerna i pungen. Men detta struntar Tegnell i, såklart.

Detta är inte bevisat. Sluta sprid outforskade teorier som om det vore fakta.
Citera
2020-03-14, 17:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Trots att han hade rätt och du fel? Vi ser ut att gå mot den stora depressionen.

Han har inte rätt eftersom det inte hänt och han har inte uttalat sig om någon depression. Vad menar du förresten med depression i detta fall?

Olsen gick 2015 ut med följande:

Citat:
Skräcken sprider sig över Europa. Den dödliga fågelinfluensan har nått Turkiet - och är på väg mot Sverige. Panikåtgärder vidtas nu för att förhindra ett mardrömsscenario.
- Miljoner människor kommer att insjukna, säger Björn Olsen, professor i infektionssjukdomar.

Han var på samma väg i det du hänvisar till och talade om höga dödstal i Sverige.
Citera
2020-03-14, 17:11
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMackan
När gav Sveriges regering tillstånd till folksamlingar på 200 000 människor under en och samma helg i Stockholm under corona utbrottet?

Aldrig? 🤔
Det där är ju bara en kass halmgubbe. Du vet mycket väl att det var fritt fram att organisera hur stora möten som helst i Sverige förra veckan, Att det är omöjligt att få Svenskar att lämna dator är en helt annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in