2020-03-14, 17:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Finns det inte stor risk att svenskar kommer uppfattas som pestsmittade ute i världen tack vare Anders T och vår handfallna regering? Inreseförbud för svenskar...

Det håller redan på att hända. Allt fler länder säger specifikt att svenskar tillhör den största riskgruppen. Italien och Kina har båda kritiserat Sverige och kräver att EU agerar mot Sverige. Att Danmark (och nu ikväll även troligtvis Norge) stänger sina gränser har också till stor del med Sverige att göra.
Citera
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Läs mina tidigare inlägg innan du svarar på måfå.

Sluta försök plocka politiska poäng åt SD, tramsa med inlägg som det jag kommenterade, där han på allvar beskrev en postapokalyptisk Hollywood film.

Då slipper folk ignorera pandemin bara för att slippa ert skitsnack.

Då kommer dom se vad det faktiskt rör sig om, som är långt ifrån vad nuvarande beslutsfattare hävdar.
Och då blir det mycket svårare för clowner som Anders Tegnell och övriga att fortsätta med idiotin.

Ni är skyldiga oss andra det. Backa och låt folk ta reda på fakta utan att dra in er politik. Det borde Tegnell och beslutsfattare också göra. Allt har blivit som det har blivit därför att dom har tagit sina beslut baserat på politik.

Ja jag kollade upp dina inlägg tidigare och du är egentligen inte alls dum. Jag kan förstå att du tröttnar på apokalyptiska inlägg, det kan jag också göra. Men du verkar ändå så pass seriös och förståndig att jag ville bemöta ditt påstående om att "sverigevänner" ska vara skyldiga till att vänsterblivna inte tog det här på allvar.

Det är inte "sverigevänner" som med rätt partibok idag innehar flera poster och tjänster där de egentligen är helt fel person på den positionen.

Hur många är idag nöjda med Anders Tegnell, jag tror att vi kan enas om missnöjet utan att gå vidare i den politiska debatten. Idag är liksom inte rätt tillfälle att försöka plocka politiska poäng, den dagen kommer nog men idag bör vi enas om att tillsammans kämpa för vårt folk och land.

Okej?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Om du inte litar på eller känner igen WHOs Bruce Aylward är det ditt problem.

Jag länkade till forskningsrapporten som du kunde läst.
Aha sorry, jag randomavfärdar alltid YT-klipp från konspiratörer med tveksam politisk hemvist och oklar agenda. Får kolla in det där klippet sen då.
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Källa?
Följer du inte de dagliga presskonferenserna?
Det är planen. Den är föränderlig.

Sverige hanterar det enligt skolboken. Punkt.
Att Flashback vill stänga ner Sverige är sekundärt. Det är inget självändamål. Det ska sättas i relation till 1000 andra saker.
Ta ditt ansvar genom att inte gå till ditt (eventuella) jobb sjuk, så kommer det att gå alldeles utmärkt.

Ge mig en källa på vad planen är mer än att avvakta (precis som Italien och Spanien gjorde i början)

Det är uppenbart att det inte räcker att isolera sig när man väl är sjuk.
Man bär på viruset smittar även när man är helt symptomfri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGårman
Corona är en vanlig jävla influensa.

"The flu and the new coronavirus have similar symptoms, but the coronavirus is far deadlier — here's how the 2 compare"
https://www.businessinsider.com/coronavirus-compared-to-flu-mortality-rates-2020-3?r=US&IR=T

Varsågod!
Citera
Medlem
Ett dåligt år har vi 1000 dödsfall i influens i Sverige. Corona har dödat 2. Låt oss få panik!
Citera
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/8mkLQx/zlatan-har-flugit-hem-till-sverige

Zlatan flyr från italien i ett privatjet och uppges samtidigt fundera över sin framtid.

Bra Zlatan, du drog därifrån i grevens tid.

Med dom tillgångarna så är han väl rätt safe?

inte så mkt att fundera på kan man tycka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har aldrig varit borta. Det är du som varit ouppmärksam. Naturligtvis ska jag göra det när tid är. Fast vad har du med det att göra?

Trots att han hade rätt och du fel? Vi ser ut att gå mot den stora depressionen.
Citera
2020-03-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
När införde Sverige restriktioner om folksammlingar? Hur många fall har Sverige Vs spanien per capita?

När gav Sveriges regering tillstånd till folksamlingar på 200 000 människor under en och samma helg i Stockholm under corona utbrottet?

Aldrig? 🤔
Citera
2020-03-14, 17:03
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Hur tror ni det kommer se ut i Italien idag? Personligen tror jag att det kommer vara uppemot 400 nya dödsfall och 4000 nya smittade...
Citera
2020-03-14, 17:04
Medlem
Soterns avatar
Kommer inte alla snart att komma i kontakt med viruset? Därmed inte sagt att alla kommer utveckla sjukdomen, men jag menar att är det inte oundvikligt att ALLA på ett eller annat sätt kommer exponeras för viruset. Jag menar rent statistiskt och matematiskt borde det väl vara så?
Citera
2020-03-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Snackade nyss med en bekant som är hemma sjuk med torrhosta och feber. Enligt honom går det upp och ner och han jobbar på en förskola. Tydligen hade en av föräldrarna nyligen varit i Kina...

Detta är alltså i en av de större städerna i landet med bara 1st bekräftat fall..

Det här är inte bra.

Du har inte förstått va?
Det är massvis av folk som r dan varit eller är sjuka, utan att det påverkar det nämnvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in