2020-03-13, 21:09
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om jag överlever så scriptar jag den här tråden om jag orkar bara för att håna er. I början var man fånig för att man trodde att det skulle sprida sig till Europa.

Jag fanns inte bland de som tyckte du var fånig för att du trodde detta skulle komma till Europa. Jag har bra insikt i SARS från när det begav sig, och då var ju t ex Toronto ett av de mest drabbade områdena av denna ”kinesiska” farsot. Samma gäller ”Asiaten”, ”Hong Kong influensa” mm som alla nå’t oss. Så det vore ju fånigt att tro att covid inte skulle komma hit.

Det är ju också skitfånigt att tro att vi alla skall dö av covid. Det är till och med fånigt att påstå att stora delar av befolkningen skall dö. Jag vill inte starta en diskussion om vi pratar om 0,8% eller 3% av de som insjuknar som inte klarar sig (ingen vet nu), men vi skall ju också förstå att långt ifrån alla ens smittas/insjuknar. Det finns således inget underlag för en sådan uppfattning som du göreträder, medan det finns fakta dom styrker antaganden om motsatsen.

Därför var du inte fånig, men du är det nu.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Tegnell skämmer ut Sverige.

Italien har redan hånat honom och bett honom dra åt helvete. Hur länge ska den där jävla knallkorken få hålla på?

Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om jag överlever så scriptar jag den här tråden om jag orkar bara för att håna er. I början var man fånig för att man trodde att det skulle sprida sig till Europa.

Jag fanns inte bland de som tyckte du var fånig för att du trodde detta skulle komma till Europa. Jag har bra insikt i SARS från när det begav sig, och då var ju t ex Toronto ett av de mest drabbade områdena av denna ”kinesiska” farsot. Samma gäller ”Asiaten”, ”Hong Kong influensa” mm som alla nått oss. Så det vore ju fånigt att tro att covid inte skulle komma hit.

Det är ju också skitfånigt att tro att vi alla skall dö av covid. Det är till och med fånigt att påstå att stora delar av befolkningen skall dö. Jag vill inte starta en diskussion om vi pratar om 0,8% eller 3% av de som insjuknar som inte klarar sig (ingen vet nu), men vi skall ju också förstå att långt ifrån alla ens smittas/insjuknar. Det finns således inget underlag för en sådan uppfattning som du göreträder, medan det finns fakta dom styrker antaganden om motsatsen.

Därför var du inte fånig, men du är det nu.
Citera
2020-03-13, 21:10
Avslutad
Anders Tegnell tycker att det är ojämlikt att bara vissa kan arbeta hemifrån.

“Det finns ju en aspekt i det här som liksom här handlar om jämlikhet och lite såna aspekter också. Det här är ju vissa grupper i samhället som kan göra på det här viset, men inte alla - och hur ska vi liksom få till det så det blir på ett bra sätt, och så att vi fortsatt har en jämlikhet i samhället och att alla har en chans att liksom hålla sig friska.”

https://twitter.com/hanifbali/status/1237858212759523331?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1237858212759523331&ref_url =https%3A%2F%2Fmeritwager.nu%2Fallmant%2Fstatsepid emiologen-det-finns-ju-en-aspekt-i-det-har- som-liksom-har-handlar-om-jamlikhet-och-lite-sana-aspekter-ocksa%2F
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Det är fortfarande helt oklart om barn blir smittade på samma sätt, eller om dom sprider det till sin omgivning isåfall. Ätt satsa på en hypotetisk flockimmunitet, skapa virusfarmar i skolornas och utsätta alla vuxna omkring dom för den risken är inte etiskt försvarbart.

Vidare, är det just själviska människor som finner det lockande att låta alla bli smittade, dom som dör dom dör, och resten blir immun. Istället för att minimera smittan så mycket som möjligt.

Dom tycker att det är ok om gamla människor och dom med andra sjukdomar dör i något som kunde ha minimerats. Så länge dom själva klarar sig och samhället rullar på så att deras ekonomi inte påverkas.

Det är inte bara själviskt att tänka så. Det är mordiskt.

Det är inte oklart Barn smittas men blir sällan sjuka men de är smittbärare och sprider till sin omgivning enligt intensivvårdsläkare
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Den där jäveln är sinnessjuk. På allvar.

I just det här fallet har han väl rätt? Danmark och Sverige har båda redan okontrollerad smitta i landet. Vad hjälper det att stänga gränsen?
Citera
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotgod
USA portar besökare från äldrehem som inte är på dödsbädden, borde Sverige apa efter.
Min kommun i Skåne har förbjudit besökare på äldreboenden gruppboende och lss verksamheter det är en början iallafall.
Citera
Medlem
nilsjurgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det var fan bra gjort. Törs du berätta rubricering? Har ingen aning om hur man skriver sånt här.

Njae. Det går att hitta för den som orkar leta men det var tämligen enkelt. Bara att fylla i ett formulär på JO-s hemsida.

Lämpligtvis kan man ju trycka på att ”spridande av smitta” är ett brott som har livstids fängelse i straffskalan...
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du är en ärthjärna om du inte förstår att du inte fick covid19 utan det du fick väl förmodligen en vanlig säsongsinfluensa eller vanlig säsongsförkylning, Jämför inte dess, tack. De är väldigt, väldigt olika och har väldigt olika effekter.

Ärthjärna kan du va själv...

Den vanliga säsongsinfluensan brukar ju ge snorig och rinnande näsa och kräva att man går och snyter sig stup i kvarten.
Men detta var ju bara rethosta, hög feber, tungt att andas och en satans muskelvärk...
Har aldrig under mina 46 levnadsår upplevt något liknande...

Men nääää... Jag har ingen aning om vad jag hade...
Citera
2020-03-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Okunniga Sopan och pedofilen Tegnell är en socialdemokratisk marionett. Hsn springer Löfvens ärende. Lita inte på honom.
Jag har inget förtroende alls för dessa 2 herrar.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
USA har inte stängt gränsen.

Ok, jag lyssnade på PK:n och då sa Trump att de hade stoppat resande mellan Kina och USA. Men det verkar som att USA och Sverige agerar ganska liknande.
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsjurgen
Njae. Det går att hitta för den som orkar leta men det var tämligen enkelt. Bara att fylla i ett formulär på JO-s hemsida.

Lämpligtvis kan man ju trycka på att ”spridande av smitta” är ett brott som har livstids fängelse i straffskalan...

Vad bra gjort !!👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in