Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Om jag överlever så scriptar jag den här tråden om jag orkar bara för att håna er. I början var man fånig för att man trodde att det skulle sprida sig till Europa.
Jag fanns inte bland de som tyckte du var fånig för att du trodde detta skulle komma till Europa. Jag har bra insikt i SARS från när det begav sig, och då var ju t ex Toronto ett av de mest drabbade områdena av denna ”kinesiska” farsot. Samma gäller ”Asiaten”, ”Hong Kong influensa” mm som alla nå’t oss. Så det vore ju fånigt att tro att covid inte skulle komma hit.
Det är ju också skitfånigt att tro att vi alla skall dö av covid. Det är till och med fånigt att påstå att stora delar av befolkningen skall dö. Jag vill inte starta en diskussion om vi pratar om 0,8% eller 3% av de som insjuknar som inte klarar sig (ingen vet nu), men vi skall ju också förstå att långt ifrån alla ens smittas/insjuknar. Det finns således inget underlag för en sådan uppfattning som du göreträder, medan det finns fakta dom styrker antaganden om motsatsen.
Därför var du inte fånig, men du är det nu.