2020-03-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
En webbsajt av Google ska alltså stoppa spridningen i USA.

Trump: Google sätter upp en hemsida väldigt snabbt... hemsidan kommer upp mycket snabbare... än vad hemsidor gjorde förut.

Nej det viktiga är att man börjar få fram tester och ser till att folk kan få nödvändig sjukvård. Och att göra det hela enkelt och kostnadseffektivt. Sjukvårdssystemet i USA är lite krångligt. Har du försäkring kan du få vård men annars är det knepigare. Det skulle göra att coronasmittan sprider sig totalt okontrollerat där.

En notering är att jag såg att kostnaden för ett Corona test idag med nuvarande system kostar runt 1300 USD ur fickan. Detta kommer nu ges till alla som behöver free of charge gissar jag

Jag tror USA gör rätt och kommer att klara sig bättre än vad man tror. Men det kommer tiden att utvisa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Visst fan låter Donald Trump förkyld och verkar något allmänpåverkad under sin presskonferens just nu
Ja det tycker jag. Mmm
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Erkänn att du inklusive Anders Tegnell blev tagna på sängen, det har gått 50 år sedan Hongkonginfluensan, minnet är kort, alldeles för kort.

Dina försök till politisk diskussion har en del att önska, med facit i hand var ingen förberedd, inte ens Kina som ständigt har en gryta med mikrober puttrande i bakgårdarna.

Hong kong flunsan var inte lika illa som denna..Jag var ung och blev smittad..De flesta i familjen blev smittade och vi är rörande överens om att den är det värsta vi upplevt på dessa år sedan den härjade i landet..Överlevde man den så vet man vad det innebär att vara riktigt sjuk..Folk med hong kong symptom skulle i dag inte ens komma in på sjukhusen som är fullbelagda med corona. De skulle få gå hem och ta sin flunsa utan större hjälp från sjukvården..De måste prioritera corona patienter nu som är på väg att avlida.. inga andra mer "normala" patienter.
Citera
2020-03-13, 20:52
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Erkänn att du inklusive Anders Tegnell blev tagna på sängen, det har gått 50 år sedan Hongkonginfluensan, minnet är kort, alldeles för kort.

Dina försök till politisk diskussion har en del att önska, med facit i hand var ingen förberedd, inte ens Kina som ständigt har en gryta med mikrober puttrande i bakgårdarna.

Inte direkt, men så har jag en nördig fascination för otäcka virus, historiska pandemier och dylikt som ganska få har. Tegnell borde dock rimligen ha det han med, men han har missat så grovt så jag tror han bara ljuger om det mesta han säger.

Nonsens. jag säger ju inte att man skulle vänta sig exakt detta virus, och ha femtioelvatusen respiratorer som annars står och samlar damm. Jag säger dock att man borde ha (reserv)lager med skyddsutrustning och planer färdiga och det borde man haft i decennier vid det här laget. Jag tog för givet att sådana fanns för sådana här scenarion och är helt häpen att så inte är fallet. Varje dag är en ny tappa-hakan-upplevelse vid något tillfälle när man ser och hör ministrar och FHM. Och nej, jag tillhör inte flashbackmaffian som tror jag vet bäst om allt och vill stänga gränser osv. Det finns mellanting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Samma sak som jag hade i den gångna veckan..
39.5 i feber och en jävla torrhosta följt av kroppslig värk.
Borta igen efter 4-5 dagar.

Framåt våren så kommer hela världen att fråga sig vad fasen det var som hände...
För inte kan samhället kollapsa varje gång en ny influensa dyker upp...

Tänk efter innan du skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Verkar erbjudas drive-in tester i USA med bil.

Har Sverige något liknande? Eller hade vi slutat testa befolkningen och föra statistik? Tyckte jag läste det.

Vi har slutat testa personer som inte är tillräckligt sjuka för att behöva vård, i brist på tester.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Hur många gånger tror du att få göra det, då?

Om jag överlever så scriptar jag den här tråden om jag orkar bara för att håna er. I början var man fånig för att man trodde att det skulle sprida sig till Europa.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sankt Göran funkar bäst av sjukhusen i Stockholm.
Visst. Kan man handplocka patienter och personal så...men vem ska ta hand om alla andra?
Och ändå verka inte allt bara guld och gröna skogar:
https://www.dn.se/sthlm/lakarmottagning-stangs-efter-medicinsk-granskning/
https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2018/12/13/mycket-personal-i-omlopp-pa-st-gorans/
https://www.lakartidningen.se/Aktuellt/Nyheter/2020/03/St-Goran-i-stabslage-efter-oklart-fall-av-covid-19/

Mest personalflykt och problem, verkar det som.
Citera
2020-03-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Jag tror att de räknar med betydligt färre i Sverige, men blir det 50000, och det på relativt kort tid, så kommer sjukvården att pressas hårt.
Det känns så tryggt att vi har tagit emot välutbildade läkare, och sjuksköterskor från mellanöstern.
Det är ju i alla fall vad våra politiker sagt senaste fem åren?..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Lyssnade du inte på resten?

Människor ska alltså kunna använda webbsidan för att kolla om deras symtom stämmer in på coronaviruset. Om det gör det så kommer de vidare i systemet och får upp var närmaste teststation finns. Många sådana ska sättas upp inom kort. De har snabbt upphandlat med ett företag att leverera massor med nya testkit.

Vad gör Sverige?
Hmmm vi kör inte Google vi kör Altavista
Citera
Medlem
Citat "Ursprungligen postat av pollarn
Fan trott. Så sa han för en månad sen:
Ingen anledning
Anders Tegnell, statsepidemiolog på Folkhälsoinstitutet, tycker att det är förnuftigt att människor inte avstår från att resa.

– När det gäller den här typen av resor finns det absolut ingen anledning att bekymra sig för coronaviruset. I exempelvis Alperna och Sydeuropa finns det ingen spridning över huvudtaget, säger han.

https://www.kristianstadsbladet.se/n...tlovsresandet/

Yeah right Anders !"

Sveriges statsepidemolog Anders Tegnell har alltså med sina ord och handlingar drivit på och drastiskt ÖKAT coronssmittan i Sverige.

VÅR,STATSEPIDEMOLOG.
Citera
Medlem
Varför skriver folk i tråden att kärnkraftverken i Sverige börjar få problem med driften? För många hemma samtidigt? Det verkar konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in