Citat:
Ursprungligen postat av
Drullknull
Erkänn att du inklusive Anders Tegnell blev tagna på sängen, det har gått 50 år sedan Hongkonginfluensan, minnet är kort, alldeles för kort.
Dina försök till politisk diskussion har en del att önska, med facit i hand var ingen förberedd, inte ens Kina som ständigt har en gryta med mikrober puttrande i bakgårdarna.
Inte direkt, men så har jag en nördig fascination för otäcka virus, historiska pandemier och dylikt som ganska få har. Tegnell borde dock rimligen ha det han med, men han har missat så grovt så jag tror han bara ljuger om det mesta han säger.
Nonsens. jag säger ju inte att man skulle vänta sig exakt detta virus, och ha femtioelvatusen respiratorer som annars står och samlar damm. Jag säger dock att man borde ha (reserv)lager med skyddsutrustning och planer färdiga och det borde man haft i decennier vid det här laget. Jag tog för givet att sådana fanns för sådana här scenarion och är helt häpen att så inte är fallet. Varje dag är en ny tappa-hakan-upplevelse vid något tillfälle när man ser och hör ministrar och FHM. Och nej, jag tillhör inte flashbackmaffian som tror jag vet bäst om allt och vill stänga gränser osv. Det finns mellanting.