2020-03-13, 21:11
Medlem
WHO är oroade över Europas passivitet och senfärdighet.

Tedros stressed countries must take a comprehensive approach.
“Not testing alone,” he said. “Not contact tracing alone. Not quarantine alone. Not social distancing alone. Do it all. Find, isolate, test and treat every case, to break the chains of transmission … Do not just let this fire burn.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Ja, fast immunitet är också vad som de findings man har hittills från Kina indikerar. Du har rätt i att det är för tidigt att bekräfta, särskilt om den håller i sig i månader/år.

I Kina har man märkt att väldigt få (en mycket liten procent) som har tillfrisknat helt och hållet.
Att de är immuna nu är fortfarande inte bekräftat då tusentals verkar ha fått smittan, tillfrisknat och sedan blivit infekterade och sjuka igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Vet inte om man får länka till samhällsnytt men du har 2 nya artiklar där. En från Italien om horribla lunginflammationer bland yngre. En om SVT reportern Kristoffer Viita som hoppas gamlingar dör och då frigör lgh. Han hoppas även på supercorona. Vilken galning!

länka dessa påståenden! vet att de har slutat hjälpa gamlingar men fan, YNGRE?!?!
Citera
2020-03-13, 21:12
Medlem
Knuxs avatar
Allt detta är Kinas fel. Varför är dom helt galna, kineserna? Sluta ät fladdermussoppa, hundar, katter, krokodiler, giraffer etc etc så hade vi inte haft den värsta epidemin i modern historia.

Kineserna borde plugga mindre matte och lära sig mer om personlig hygien.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Tegnell skämmer ut Sverige.

Italien har redan hånat honom och bett honom dra åt helvete. Hur länge ska den där jävla knallkorken få hålla på?

Nu hittar du på. Italien har inte bett honom att dra åt helvete. Däremot var det en efterklok italiensk stolle som ville vara med i TV och cover his ass (lite sent då han inte haft eller idag har någon koll alls hemma i Italien) genom att göra lite random uttalanden om vad man borde göra.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Blir du inte särskilt sjuk, vilket dom flesta inte blir så är det inte alls olikt en vanlig influensa. Hosta, feber och värk i kroppen är väl vanligt vid influensa?
Ja det är ju det jag säger. Det är en vanlig influensa du haft. Då är det inte COVID-19. Covid-19 är något _helt_ annat.

Det anfaller lungor, interna organ och immunförsvaret och dess biverkning är lunginflammation - som mild biverkning.
Citera
Medlem
hejsan07s avatar
Vill påminna med lite statistik:

:80./. Blir lätt sjuka och tyvärr smittspridare för att de inte blir "tillräckligt" sjuka .

15./. Blir jättesjuka med känningar i lungor, vuxna

5./. Blir respiratorfall, där hittar man de med högt blodyryck, hjärtsvikt, diabetes och med kombon ålder.
Senast redigerad av hejsan07 2020-03-13 kl. 21:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluto456
Vet någon hur man kan få tag på handsprit eller är det bara att ge.upp?
Du kan använda alkohol. Åk till systemet och köp vodka.

Kanske rakvatten?
Citera
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Du menar på allvar att Corona skulle döda dubbelt så många som spanska sjukan i Sverige? Nu kan ju jag lika lita som du sia om framtiden, men det känns inte alls troligt måste jag säga med tanke på hur "snällt" Coronaviruset ändå är jämfört med Spanska sjukan.

Jag uttryckte mig otydligt. Förlåt.

Om man nu faktiskt valt att försöka uppnå flockimmunitet genom att smitta så många under 65 som möjligt så snabbt som möjligt, så tror jag att man räknar med betydligt lägre dödstal än 50000 under "immuniseringsperioden".

Om jag huvudräknar och slänger in lite mörkertal (mycket fler smittade än man upptäckt etc) och övertro på svensk sjukvård så tror jag mer på klart under 10000 döda som resultat av strategin vi diskuterar.

Svårt att sia såklart. Vi får (kanske) se om ett par veckor ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Ärthjärna kan du va själv...

Den vanliga säsongsinfluensan brukar ju ge snorig och rinnande näsa och kräva att man går och snyter sig stup i kvarten.
Men detta var ju bara rethosta, hög feber, tungt att andas och en satans muskelvärk...
Har aldrig under mina 46 levnadsår upplevt något liknande...

Men nääää... Jag har ingen aning om vad jag hade...
'

Hur gick det med dig? tack gud att det gick bra
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Min kommun i Skåne har förbjudit besökare på äldreboenden gruppboende och lss verksamheter det är en början iallafall.

Det har väl hela Sverige gjort?
Citera
2020-03-13, 21:13
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Den där jäveln är sinnessjuk. På allvar.

Inte för att vara sådan, men vad för kvalifikationer har du att uttala dig om frågan? Antar att du har tagit 0 hp i någon form av medicinsk utbildning men ändå väljer att hata på folk över internet som om du skulle sitta på en doktorsexamen i epidemiologi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in