2020-03-13, 02:26
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Här kan man se lite hyr NYC förbereder för coronaviruset
https://www.youtube.com/watch?v=T6bjC8R2pUw

Dom tar det uppenbarligen på större allvar än det där pinsamma landet som heter Sverige.

De går in hårt nu för att kyla ned spridning i USA.

De slår verkligen på stora trumman. Detta kan få folk att reagera o undvika att bli smittade samt undvika att smitta andra.

Mobiliserar de så får de saker gjorda.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=5EnNQ2BkD1k

För de av er som kan tyska: det här är en mycket bra video med små vardagstips för att slippa bli smittad. Jag tog till mig åtminstone två! Läkaren som pratar är urolog, men det ändrar ju inget. Han vet mer än Tegnell i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Mitt i den här krisen så är det viktigt att komma ihåg att implementera så jämlika åtgärder som möjligt.

Vi har nu en situation där vi inte kan erbjuda masker till alla läkare och sjuksköterskor. Vi har därför beslutat att ingen av dessa får bära mask.

Det är riktigt. Det är viktigt att alla ska få corona. Vi kan inte ha vissa som springer omkring och är friska. Det är fel. Man ska däremot utöka det så att även cancer och astma kan fås av alla.
Citera
Medlem
Citat:
Din 65 åriga morsa har väl valet att bunkra mat och isolera sig? Vi är inte tvingade att gå ut och bli smittade.

Glöm min morsa. Vet du hur gammal Donald Trump är? Han är 73. Stefan Löfven? 62.

Trump har garanterat ett svagare hjärta och segare blodtryck, eventuellt har han diabetes också och det börjar lagra sig kalk i hjärnan på han etc. Men det innebär inte att han är ”gammal”. Dom flesta ser inte honom och tänker han är ”gammal”... Han skulle dock kunna dö nu. Särskilt då folk i närheten av honom tydligen är smittade. Men de e nog lugnt enligt FHM. För de e bara gamlingar som dör så vi kan ptminstpnde trösta oss med det. Skitsamma om viktiga världsledare råkar dö.
Senast redigerad av fr0g 2020-03-13 kl. 02:29.
Citera
2020-03-13, 02:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
I vilken tråd återfinns samtliga dina Flashback-inlägg?

Klicka på hans användarnamn, välj "Hitta alla inlägg"

Editerad
Citera
2020-03-13, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Humm, han har noll koll.

Tänk att jag misstänkte faktiskt det.
Citera
2020-03-13, 02:28
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att barn drabbas hårdare i Iran än i Sverige är ju inte märkligare än att fler som bor på soptippar dör av sjukdom än de som bor på gräddhyllan, inget mysterium.

Ingen regel utan undantag, givetvis kan ett barn avlida efter att ha smittats med Covid-19, dock tycks det vara så sällsynt att det är omotiverat att fylla sida upp och sida ner med meningslöst grävande i det, see the big picture!

ja JAG har sett the big picture hela tiden. Iallafall så mycket jag lyckats fånga upp innan det blev censurerat.
Till skillnad från de som lever i Sverigeakvariet.
Citera
2020-03-13, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Ord och inga visor. TACK!!!

Kanske OT. Eller inte.
Spanska sjukan dyker ju upp här i tråden då och då. Vill bara dela med mig lite av vad min mormor berättade om den för väldigt längesen. Hon var ung när den härjade, 18-20 år. Folk dog som flugor i hemmen. Där hon bodde hann man inte ta hand om de döda. Det snickrades enkla kistor hemmavid och sen staplades dessa med de döda i, i de egna uthusen till det fanns resurser att få dem i jorden.

Det är ett minne som suttit fast i mig och jag har tänkt att man haft tur som inte lever i en tid med så dålig samhällsplanering och sjukvård. Har aldrig i min vildaste fantasi kunnat tänka mig att vi i min generation och yngre skulle behöva uppleva något liknande. De senaste dagarna har jag dock börjat känna att det faktiskt kan upprepa sig och det om bara någon månad.

Det är väldigt lätt att läsa mellan raderna när seriefiguren Tegnell och de andra byråkraterna uttalar sig, att sjukvården är mycket nära en kollaps trots att vi inte ens har tusen (kända) smittade fall. Efter de senaste dagarnas uppgång känns det inte alls omöjligt att människor kommer att bli liggande hemma och dö för att sedan förvaras på någon uppsamlingsplats tills allt är över, precis som för 100 år sen. Det råder redan brist på sjukhusmaterial och det kommer inom kort inte att finnas tillräckligt med varken vårdplatser eller sjukvårdspersonal om smittade/sjuka kommer att fortsätta öka i den här takten vilket allt talar för att det kommer att göra.

Som många skriver, FHM kommer att inte bara att ha blod på sina händer, de kommer att vara helt nersölade av blod innan detta är över. Totalt oförberedda, naiva så det skriker om det och tror att det går att lura ett helt land. Och Tegnell... ja vad ska man säga. Det måste gå att få bort karln på något sätt även om man inte sitter i regeringen. Men det är väl något de överlevande får ta itu med när allt är över och fler än som nu har fått upp ögonen.

Må fan ta ner er från era höga hästar som inte vidtog några åtgärder i tid fast så många av oss klarsynta insåg varåt det barkade. Skämmes ta mig fan!!!

Mycket bra inlägg. Det är helt fascinerande om en på ett otäckt sätt att det inte finns någon i ledande ställning som kan ta ett riktigt beslut här. Det talas om att det är jämlikt om alla får corona av Anders Tegnell och media reagerar inte med kraft mot ett sådant uttalande. Regeringen klarar inte av att se att FMH inte fungerar och tillsätter andra som kan sköta det här.

Det är som om de har en tävling vem som kan göra mest skada genom sina beslut vinner.
Citera
2020-03-13, 02:32
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Anders Jansson, överläkare vid Danderyds sjukhus skriver att Sverige står inför den största kris som drabbat oss sedan andra världskriget.

https://www.facebook.com/anders.jansson.12576/posts/10160169452033868

Anders Tegnell kommer att ta död på oss med sin myndighetsutövning! Svårt att se något demokratiskt i att en man skall ha denna makt, han är inte ens folkvald. Tänk om han rentav är sinnessjuk!
Citera
2020-03-13, 02:33
Medlem
NeoVains avatar
Här kan man köpa testkit till Coronaviruset

www.dx.com/p/novel-coronavirus-2019ncov-antibody-detection-kit-3pcs-2723105.html

Sådana borde staten köpa in.

Men lite dyrt 700 kr ungefär. Men kan vara bra att ha själv när inte staten hjälper till och testar, för de som är oroliga.
Citera
2020-03-13, 02:34
Medlem
ministryofdrugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Alltså är viruset INTE farligt för friska människor.

DET ÄR INGET MÖRDARVIRUS SOM KOMMER DÖDA MÄNSKLIGHETEN.

Är man gammal och har underliggande sjukdom så är man i riskgrupp. Men man hade lika gärna kunnat dö av något annat det kommande året.

DET HÄR ÄR BLOWN OUT OF PROPORTION TILL MAX

Det finns miljarder människor som är i just den riskgruppen. Människor, som är våra föräldrar och vänner. Därför är vi oroliga. Vi vill inte att våra föräldrar & vänner ska dö.

En ekonomisk krasch, vilket vi ser ut att vara på väg mot, skulle leda till en katastrof i det redan bottenkörda Sverige. Folk blir arbetslösa, hemlösa, bidrag dras in - Hoppas du har en hagelbössa!
Citera
2020-03-13, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Drog just iväg ett mail till WHO där jag bad dem att sätta press på Sverige att vidta proaktiva åtgärder mot covid-19, får se om jag får svar, värt ett försök i alla fall

Wow intressant om svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in