2020-03-13, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Sänker länder? LÄNDERNA SÄNKER SIG SJÄLVA. Att 99% av alla som dör är icke-produktiva gamlingar med underliggande sjukdom betyder NOLL för ett land.

Att länder hamnar i ekonomisk depression leder till att ALLA FÅR ETT HELVETE.

Herregud vad efterblivna folk är. Lär dig något om livet istället ditt hysterikum.

Säg det till min 65 åriga morsa din lilla kärring. Hon passar barn, handlar och går kilometerströckor med tunga matkassar, reser, m.m.

Tyvärr pendlar hon också tåg med små HORUNGAR SOM DU som säkert sitter och hostar som en fitta utan att täcka armvecket.
Citera
2020-03-13, 02:12
Medlem
wedonthavetimes avatar
Mitt i den här krisen så är det viktigt att komma ihåg att implementera så jämlika åtgärder som möjligt.

Vi har nu en situation där vi inte kan erbjuda masker till alla läkare och sjuksköterskor. Vi har därför beslutat att ingen av dessa får bära mask.
Citera
2020-03-13, 02:14
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
För de som fortfarande säger detta är något som enbart kommer drabba äldre...

Åter upprepar igen- detta är Dr Bruce Aylward, assisting director WHO, som varit på plats i Kina och observerat.
Är det klart varför WHO beter sig som de gör? Varför de flesta nationer reagerar som de gör?
Är det klart varför man är villig att riskera börsmarknaden världen över efter detta?

"Interviewer: Dr Aylward who is most vulnerable, we know the elderly with underlying health issues are dying from it, but we heard of cases where younger people get it and die too, what did you learn about that in China?

Bruce Aylward: Yes, this was a really important question and I empathized a lot when I were speaking with folks.
There are alot of 30 year olds, 40 year olds and 50 year olds who get this disease, they're very health and they die, and they die quickly sometimes.
So we spent a lot of time talking to physicans, cause often it's the observation of people treating these people that gives you an hypothesis you can test and explore,
and they _don't know_. That is one of the, a journalist asked me the other day what is the most concerning thing that you do, figure out in China, That was the one.
We could not find hypotesis, little things that we could grab on and say "lets test that, lets explorer that", they said we don't know why these people are deteriorating.
It's a big still unanswered question and it's a really important one because that will help us obviously to attack all of this, we could say "Ok, we know who is at risk" so we could focus there
But right now we can't."

https://www.youtube.com/watch?v=XUI6DIswmFk&t=4m50s

Stämmer bra med de videos jag sett från Iran och Kina. Det är unga friska människor som faller döda ner på plats. Ibland med dödsryckningar.
Jag fattar inte varför denna information undanhålls. Det är väl bara för att minska paniken antar jag.
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Säg det till min 65 åriga morsa din lilla kärring. Hon passar barn, handlar och går kilometerströckor med tunga matkassar, reser, m.m.

Tyvärr pendlar hon också tåg med små HORUNGAR SOM DU som säkert sitter och hostar som en fitta utan att täcka armvecket.

Din 65 åriga morsa har väl valet att bunkra mat och isolera sig? Vi är inte tvingade att gå ut och bli smittade.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag undrar lite var uppgifterna kommer ifrån att inte barn och unga drabbas.
Att det bara är gamla.
Jag har sett så mycket från Iran och Kina och det stämmer ju inte alls. Barn och unga klarar sig inte heller. Det är en teori från min sida att det inte registreras barn och unga, för att hålla folk borta från panik. Ingen tycker det är så jättehemskt att det bara är gamla.

Som videon från Italiensk intensivvårdsavdelning som jag postade igår... Inte var det gamla som låg i de respiratorerna inte...
Jag tycker det är kasst att lura i folk att de är säkra om de inte är gamla och har underliggande sjukdomar. Det gör ju att folk inte är rädda om sig. Inte ska vi väl ge upp redan?
Informera så alla kan vidta åtgärder därefter. Tycker jag.

Att barn drabbas hårdare i Iran än i Sverige är ju inte märkligare än att fler som bor på soptippar dör av sjukdom än de som bor på gräddhyllan, inget mysterium.

Ingen regel utan undantag, givetvis kan ett barn avlida efter att ha smittats med Covid-19, dock tycks det vara så sällsynt att det är omotiverat att fylla sida upp och sida ner med meningslöst grävande i det, see the big picture!
Citera
2020-03-13, 02:15
Medlem
Är det Tegnell som tar besluten i FHM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Stämmer bra med de videos jag sett från Iran och Kina. Det är unga friska människor som faller döda ner på plats. Ibland med dödsryckningar.
Jag fattar inte varför denna information undanhålls. Det är väl bara för att minska paniken antar jag.

För att sådant orsakar panik, men samtidigt sitter det fittor här som är mer oroliga över deras börsinvesteringar än om de har död på delar av befolkningen.
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-

Ja. Han styr FHM med järnhand.
Citera
2020-03-13, 02:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Jag är inte riskgrupp för Corona så slipper nog inte mig. Problemet är hatiska personer som dig. Det sliter isär landet (oberoende politisk färg). Önska livet ur meningsmotståndare. Är det den typen av samhälle du suktar efter så är det väl dit vi är på väg.

Du bifogade inget namn på överläkaren. Att vara överläkare i sig betyder inte att du är insatt i epidemiologi och hur samhället fungerar. Vilket är det vi pratar om.

Jag önskar inte livet ur dig, skrevs i affekt, blir bara så förbannad över att folk lever i total förnekelse. Men om du fortsätter att leva som vanligt så lovar jag att du riskerar ditt liv alldeles på egen hand, kanske dina nära och kära också. Vill du ha namnet så får du läsa länken, intressant att du svarade utan att ens ha läst den.

Det handlar inte om hat, det handlar om att agera, förstår du skillnaden? Man agerar och sätter in storsläggan i sådana här lägen, sen utvärderar man. Det är ett krig mot en osynlig patogen, utan varken hudfärg eller politik. Man väntar inte och reagerar för att sen upptäcka, oj då, landet ligger i ruiner, vem ska vi nu skylla på? Jag antar att svaret blir Revodneb - bara för att jag sa det så kan man inte ta det i sin mun, för då stödjer man ju den bruna sidan.
Citera
2020-03-13, 02:19
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Sänker länder? LÄNDERNA SÄNKER SIG SJÄLVA. Att 99% av alla som dör är icke-produktiva gamlingar med underliggande sjukdom betyder NOLL för ett land.

Att länder hamnar i ekonomisk depression leder till att ALLA FÅR ETT HELVETE.

Herregud vad efterblivna folk är. Lär dig något om livet istället ditt hysterikum.

Inte riktigt sant....

BBC
https://www.youtube.com/watch?v=9mrPHO-nkVE
Citera
2020-03-13, 02:19
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-

Nä inte egentligen, man har möten och bollar frågor osv men den som leder mötet kan enkelt leda resultatet beroende på ämnet och deltagarnas beroende samt nivåer.

Jag kan väl lägga till att den som har kontakterna med externa parter/utomlands styr även informationen om det inte är gruppmöten med typ Skype, men det tror jag inte är fallet utan enskilda samtal.
Senast redigerad av 28dagar-senare 2020-03-13 kl. 02:25.
Citera
2020-03-13, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
De gamla kommer att dö för att:
1. Egoister i framförallt Stockholm åkte till Italien mitt i en pandemi och tog med sig Corona-viruset tillbaka.

2. FHM och Tegnell är inkompetenta och stängde inte allas resande till norra Italien fort som attan.

3. Svenska myndigheter har inte bunkrat upp för något som detta och blev fullständigt tagna på sängen även MSB som finns till för att lösa problem som detta.

4. Det oerhört låga förtroende som människor i Sverige nu har för myndigheter och politiker symboliserat av Bagdad Bob Tegnell.

5. Diverse utspel i media under hela februari där allting är lugnt tills det inte är det längre och folket börjar bunkra när de inser att ingen har koll på detta.

Några frågor på det?

Ord och inga visor. TACK!!!

Kanske OT. Eller inte.
Spanska sjukan dyker ju upp här i tråden då och då. Vill bara dela med mig lite av vad min mormor berättade om den för väldigt längesen. Hon var ung när den härjade, 18-20 år. Folk dog som flugor i hemmen. Där hon bodde hann man inte ta hand om de döda. Det snickrades enkla kistor hemmavid och sen staplades dessa med de döda i, i de egna uthusen till det fanns resurser att få dem i jorden.

Det är ett minne som suttit fast i mig och jag har tänkt att man haft tur som inte lever i en tid med så dålig samhällsplanering och sjukvård. Har aldrig i min vildaste fantasi kunnat tänka mig att vi i min generation och yngre skulle behöva uppleva något liknande. De senaste dagarna har jag dock börjat känna att det faktiskt kan upprepa sig och det om bara någon månad.

Det är väldigt lätt att läsa mellan raderna när seriefiguren Tegnell och de andra byråkraterna uttalar sig, att sjukvården är mycket nära en kollaps trots att vi inte ens har tusen (kända) smittade fall. Efter de senaste dagarnas uppgång känns det inte alls omöjligt att människor kommer att bli liggande hemma och dö för att sedan förvaras på någon uppsamlingsplats tills allt är över, precis som för 100 år sen. Det råder redan brist på sjukhusmaterial och det kommer inom kort inte att finnas tillräckligt med varken vårdplatser eller sjukvårdspersonal om smittade/sjuka kommer att fortsätta öka i den här takten vilket allt talar för att det kommer att göra.

Som många skriver, FHM kommer att inte bara att ha blod på sina händer, de kommer att vara helt nersölade av blod innan detta är över. Totalt oförberedda, naiva så det skriker om det och tror att det går att lura ett helt land. Och Tegnell... ja vad ska man säga. Det måste gå att få bort karln på något sätt även om man inte sitter i regeringen. Men det är väl något de överlevande får ta itu med när allt är över och fler än som nu har fått upp ögonen.

Må fan ta ner er från era höga hästar, ni generaldirektörer och smittskyddsansvariga på berörda myndigheter som inte vidtog några åtgärder i tid fast så många av oss klarsynta insåg varåt det barkade. Höga löner = stort ansvar, tycker ni att ni tagit det??? Och till dig herr Statsminister, för dig klämtar klockan. Skämmes ta mig fan!!!
Senast redigerad av siris 2020-03-13 kl. 02:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in