2020-03-12, 22:01
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Nu har man officiellt gått ut med att det är påväg att ta slut på testkit, och att detta är anledningen till att man dragit ner på testningarna.

//Skalman

Bra de är iallafall ärliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
De råden som FHM har gett till vården är farliga och felaktiga, jag såg ett reportage om en sköterska som pratade om hur hon skyddade sig när hon behandlade Covid-19 patienter, hon drog på sig ett Level3 skydd med visir och sa att det är bara droppsmitta för det säger FHM.

Ett skydd som tandläkare brukar använda!

De är otroligt okunniga. Spridningen av viruset är beroende på temperatur och luftfuktighet. Vid hög temperatur och luftfuktighet kan man säga att det är som droppsmitta. Alltså det sprids inte lång väg. Men om luften är torr och kall kan viruset spridas betydligt längre och då kan man säga att det är luftburet.
Jag undrar om smittklinikerna ens fattar hur de skall ställa in temperatur och luftfuktighet där de behandlar patienterna och att till exempel UV-ljus har en desinfekterande effekt.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Om smitten sprids för snabbt, blir alldeles för många sjuka samtidigt, vården överbelastas och tusentals kommer dö i onödan.

Men det är vel inga bekymmer för dig...

Det måste vara vad doktor Tengele vill. Det finns ingen annan förklaring till hans beteende. Snälla Sverige stäng ned förskola och skola som alla andra länder.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det är du som fortfarande inte är med. Om man mörkar så döljer man sina intentioner. Dvs man skulle låtsas att man fortsatte testa hejvilt osv. Det gör man inte. Man har inte resurser, och ser det inte som meningsfullt i vissa regioner längre. Och det berättar man. Det är inte att mörka, det är att delge öppet vad som sker.

Är du med?

Jag vill inte anklaga dig för att inte förstå. Kanske missuppfattar du bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Skolor är kända smitthärdar och det hjälper därför naturligtvis på så sätt att det saktar ned spridningen, vilket är just det som måste vara våran högsta prioritet just nu.

Gör man inte detta så kommer vi snart få en explosion av sjuka människor samtidigt vilket fullkomligt kommer lamslå sjukvård och samhälle (se t.ex. Italien). Detta kommer orsaka många gånger värre samhällsskada än vad stängda skolor ett tag skulle göra.

Återigen.
Vilken forskning säger det här?
Det är en gissning. Inget annat.
Citera
2020-03-12, 22:02
Medlem
mjohan84s avatar
Byts andningsmask vid varje patient som testas ?
Citera
Medlem
mUdajs avatar
Drog just iväg ett mail till WHO där jag bad dem att sätta press på Sverige att vidta proaktiva åtgärder mot covid-19, får se om jag får svar, värt ett försök i alla fall
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schleswig-Holstein
http://i.4cdn.org/pol/1584037625644.jpg

Inlägg av en person på det stora internationella forumet 4chan, publicerat den 31 Januari 2020. Inlägget är på engelska, personen har bekanta som arbetar inom WHO och inlägget som är nästan 1.5 månad gammalt förutspår sådant som skett nu de senaste dagarna/veckorna.

Intressant läsning.

Ja extremt intressant, det förklarar oxå varför det var en helt ny "strain" som dök upp i Italien, som inte hade något med Kina att göra. Man gjorde en ny drop helt enkelt. Detta talar för att det är ett Biovapen, som så mycket annat.
Citera
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Inte etniska svenskar men stora MENA-familjer som inkluderar äldre såväl som yngre bor ju ihop i väldigt stor utsträckning. Svensk media når inte tillräckligt mycket ut med information till dem p.g.a språket och ointresse. Dessutom är det fortfarande många äldre svenskar som rör sig ute bland folk på stan, i köpcentrum, går till affären, apoteket, frisören o.s.v..

Det är en väldigt stor skilland mellan Italien och Sverige oavsett om det finns variationer. Vi kindpussas heller inte speciellt mycket här i Sverige.
Citera
2020-03-12, 22:03
Medlem
Du är en idiot som ringer 1177 för det. Verkligen obeskrivligt korkat.

1. Ring försäkringsbolaget och kolla om intyg är krav

2. KRY eller Min Doktor täljer guld just nu på att skriva ut sjukintyg, appa med dem och spela dödssjuk, säg att din dumma dumma arbetsgivare kräver intyget.

Klart.
Citera
2020-03-12, 22:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Alltså inte undra på att man blir osäker när experterna sig. Nu på aktuellt SVT där professorn i infektion står framför en skärm där man prickat för olika symptom, och på Covid19 är inte nysningar iprickad.
Ändå säger senare professorn;

- Det smittar mest när man hostar och nyser

Känns som de har 0 koll.

Man kan ju faktiskt nysa fast man har en sjukdom där nysning inte är ett symptom. Damm, allergi, solljus, annan sjukdom
Citera
2020-03-12, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Det ska jag göra. Det jag är ute efter är renodlad statistik. Finns det med i programmet?

Nej, intervju med italienska ansvariga läkare, dom har knappast nån anledning att ljuga!
Eftersom det är kaos inom sjukvården så tror jag det är svårt att få fram exakt statistik och fakta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in