2020-03-12, 23:51
Medlem
Sverige är helt knullat. Tror vi alla kommer smittas ärligt talat.

Wuhan satte hela staden i karantän vid 400 smittade. Dlm svetsade igen dörrar, arresterade lösdrivare, ALLA BAR MASK (och dom var mask redan innan karantänen). Dom byggde ett sjukhus på 10 dagar. Militären blockerade gränserna för flyktingar så dlm inte kunde fly från Wuhan.

Vad gör vi i Sverige? Vi har inte ens mask och vi sitter i 4 säten på pendeltåg och hostar på varandra i flera tusentals per dag.

Situationen är helt jävla körd. Det absolut enda regeringen kan göra nu är att sätta karantän. Gör dom inte det så kommer dom få så extremt mycket hat när viruset dödat 10% av befolkningen. Förstår ni hur mkt folk kommer hata den här regeringen efter hela virus-holocausten är slut?

Glöm inte sen att viruset kan mutera. Särskilt när viruset tilläts simma omkring helt fritt och knulla med andra virus eller hur det nu funkar.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det här blir en rysare och nu förstår alla varför.

Justin Lessler, an epidemiologist at Johns Hopkins, was part of a team of scientists who studied a group of Covid-19 cases in Shenzhen, China. He found that most people who died had been sick for longer than 30 days.“Think of when all the cases outside of Hubei have occurred,” he said of the province whose capital is Wuhan. “If it’s 30 days or even two weeks, we’re really at the tip of the iceberg.”

Och om de flesta inte är sjuka längre än 30 dagar faller skräckpropagandan som du citerar pladask.

Och alla förstår varför.

Kan du berätta hur liten gruppen som studerades var?
Citera
Medlem
Tänker ingen på att Kina ljuger om antalet fall? är det verkligen möjligt att dem får 3 nya fall på en dag?
Mycket möjligt att dem ljuger för att rädda sin egna ekonomi och image, inte särskilt svårt i en diktatur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
RIKTIGA experter förutspår en andra våg som blir värre än den första och någon gång i sommar/sensommaren.

Kina startar upp för tidigt och kommer att uppleva en andra våg de med.
Vilka riktiga experter?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilarosa
Ur intervjun:
"This means that half of the patients are older than 65, and half of the patients are younger."

Han bokstavligt talat förklarade det för er som inte vet vad Madian betyder.

Vad är det för fel på dig?
Är det verkligen så svårt att ta in fakta som är obehagligt? Acceptera läget istället för att kämpa emot såhär. Halva Sverige håller på som du gör just nu.
Det är tragiskt.

Det är ju du som inte fattar vad median är. Om du har 9 förekomster enligt följande: 63, 63, 64, 64, 65, 77, 88, 90, 95, vad är då medianen i detta fall?

Halva Sverige håller på som du. Det vill säga bara matar ur er hur hemskt det är och hur mycket hemskare det ska bli. Ni bidrar inte ett smack till något annat än att övertyga er själva om hur hemskt det är och vill att alla ska gömma sig på obestämd tid efter att de handlat upp all ravioli i kvartersbutiken.

Älskar du att omge dig med skräckbilder?
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Det här är något jag funderat på. Men finns det konsensus i forskningsvärlden kring detta?
Jag har läst att vår kroppstemperatur successivt håller på och sjunker eftersom kroppen inte längre behöver vara lika varm som förr för att skydda sig. Vi är alltså såpass friska att vi blir kallare. Jag själv har fått lite känning som varit över snabbt och inte haft feber många gånger i mitt liv och ligger iallafall lite över 36°. Andra kanske kan svara för vad de har för immunförsvar och normalkroppstemp o se om det finns någon korrelation.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fixa till länkarna!

Testa nu....

Lögnhalsen Löven säger att man förberett under senaste månaden
https://www.svtplay.se/video/25965108/nyheter-direkt/extra-sandning-covid-19-regeringen-haller-presstraff

Sverige har en tillverkare av riktig skyddsutrustning, Sundström.

Lyssna på Intervju. De har inte ens beställt utrustning!!

Börjar vid 24.28min (27.53min)

https://www.svtplay.se/video/25953608/nyheter-direkt/presstraff-om-coronalaget-just-nu%20%3Cbr%20/%3E
Citera
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Utgår från att jag troligtvis blir smittad vad jag än gör, när jag bor i centrala Malmö och har svårt att undvika människor. Men att bli smittad utan att ha mina inhalatorer och kortison och redan pågående problem med astma sedan förra förkylningen är heller inget alternativ.
Försök och få inhalatorerna hemskickade nästa gång så du slipper träffa sjuk apotekspersonal, om det går ? Du är i en riskgrupp ang. med astman, så du borde flagga till dom på något sätt ? Hoppas dom lyssnar...
Citera
2020-03-12, 23:52
Medlem
Dbloodss avatar
Apotea.se
"Just nu har vi tyvärr något längre leveranstider och längre svarstider på kundservice på grund av hög belastning. "

Den kunde man inte se komma.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Varför måste föräldrarna vara hemma med friska skolbarn? Klarade du dig inte 8 timmar ensam, med en kompis eller annan vuxen innan du gick ur gymnasiet? Kommer all vårdpersonal att stanna hemma under det ordinarie påsklovet nästa månad?

Jag vet inte hur insatt du är. Men nuförtiden så får många barn inte vara ensamma hemma förrän de är 12.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Det förutsätter väl isåfall att Kina massivt felrapporterat antal döda?

Och det är vi väl alla överens om att de gjort och gör.

Italien är det enda vi kan bygga tillförlitlig statistik på och där har vi en dödlighet på 6-9 % och då har många ännu inte hunnit gå igenom hela sjukdomsförloppet.
Citera
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Solen sväller och jorden går under är värre, atombomber osv.

Ojämlikhet är nog snäppet värre ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in