2020-03-12, 23:22
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Glöm inte att Wuhan är en stad i Kina, Sverige är ett eget land och vi har inte samma resurser som Kina har= Om det går illa och skiten träffar fläkten om ca 10 dagar så se till att du har säkrat mat för din egen del så du slipper gå ut i onödan.

Så sant.
Som tur är så bor jag utomlands i ett land som hittils agerat hyfsat nyktert så jag är mer orolig för alla i Sverige med Corona-bob. Men oavsett behöver vi alla säkra med mat, helt klart!
Citera
2020-03-12, 23:23
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Yes gott folk..

Ett gott råd här är att fara och handla på morgonen direkt när butiken har öppnat :

-Minst med folk !
-Minst med folk som varit inom butiken, som hostat och klämt på grejerna !
-Nystädat !

Ta inte en sovmorgon på lördag.

Detta är min plan på lördag, handla det sista jag behöver i en kris, redan handlat för två tusenlappar, skulle ha handlat resten idag men far min behövde cash så var tvungen att swisha resten jag hade på vanliga kontot, så får föra över och handla resten imorgon & på lördag.

I butiken idag hittade jag näsdukar kastade bland chips & mellan kaffeprodukter, jag skrev av och kastade varenda produkt som potentiellt kunde ha varit i kontakt med dem där näsdukarna.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jassodu
Akutläkare larmar: Ingen vet hur vi ska hantera misstänkt smittade.
Enligt henne börjar riktlinjer komma först nu om hantering av smittade och misstänkt smittade, vilket hon anser är alldeles för sent. De lugnande nationella beskeden om att beredskapen är god stämmer inte, menar hon.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/akutlakare-larmar-ingen-vet-hur-vi-ska-hantera-misstankt-smittade/

Precis. I pratiken finns otaligt många problem med deras hantering av virusets spridning. Att läget är under kontroll är en destruktiv lögn. Alla som arbetar eller varit i situationer kopplade till viruset bör veta det i detta laget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om man stänger skolorna. Då måste alla som stannar hemma med sina barn avstå både lön och bidrag. Det kommer gnällas över detta.

Kan man inte låta dom ta ut sin sommarsemester?
Varför måste föräldrarna vara hemma med friska skolbarn? Klarade du dig inte 8 timmar ensam, med en kompis eller annan vuxen innan du gick ur gymnasiet? Kommer all vårdpersonal att stanna hemma under det ordinarie påsklovet nästa månad?
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Lögnhalsen Löven säger att man förberett under senaste månaden
https://www.svtplay.se/video/2596510...ler-presstraff

Sverige har en tillverkare av riktig skyddsutrustning, Sundström.

Lyssna på Intervju. De har inte ens beställt utrustning!!

Börjar vid 24.28min (27.53min)

https://www.svtplay.se/video/2595360...20%3Cbr%20/%3E
Fixa till länkarna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Wow! Snacka om bra svar!

Nu minns jag ditt namn också!

Hur mår du? Har du fått några hjälpmedel med hem typ inhalatorer?

Jag mår bra, tackar som frågar.

Nej, inga hjälpmedel. Inte behövt några heller.
Citera
2020-03-12, 23:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Det var på SVT idag i ett program nästan som nästan helt handlade om Covid19.
Kolla gärna https://www.svtplay.se/aktuellt
cirka 36:19 in i programmet.

Anders Tegnell är en mycket farlig person. Finns det inte någon myndighet som kan arrestera honom?
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tandskada
Vilka, och hur, kan viktiga samhällsorgan påverkas av det vi står inför. CORONA-19

Skolor, stängs de så kommer mycket arbetskraft att försvinna i föräldrar.
Polis, många sjuka innebär färre antal uppklarade brott.
Sjukhus, KAOS.
Hemtjänst, äldre i sina hem som blir utan mat och vård.
Domstolar, uppskjutna rättegångar.
Kommunaltrafik, STOPP?

Universitet också.

I längden kan också butiker stängas, men då bör det förvärras rejält.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tandskada
Polis, många sjuka innebär färre antal uppklarade brott.
Sjukhus, KAOS. ?

Har vi tur så har poliser och sjukhus alla ansiktsmaskerna.
Citera
2020-03-12, 23:25
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Jag undrar var alla " det är som influensa" och "det blir ingen spridning" i Sverige är just nu? Vi på flashback såg redan detta i början på Januari att det är oundvikligt.

De har ändrat skepnad nu.

De loggar in från andra konton och debatterar lösningen istället fast med samma typ av kaxiga attityd och inställning.

Med andra ord har de redan förlorat men har inte lärt sig ett skit av att de hade fel. Istället fortsätter de bajsa ut skit från munnen envist, precis som Tegnell muppen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Tydligen ingen beredskap helst i den svenska sjukvården. Man har alltså inga rutiner på plats vid händelse av pandemi generellt och inga specifik för detta virus man känt till skulle komma i flera månader. Jag känner att flera ministrar måste avgå nu

https://www.dn.se/nyheter/sverige/akutlakare-larmar-ingen-vet-hur-vi-ska-hantera-misstankt-smittade/

Vi har ingen beredskap alls. Oavsett samhällsfunktion.

En vanlig lördagskväll i Stockholms kommun finns 22 poliser i 11 bilar och en piket. 30 välutrustade och kapabla Incels kan ta staden på några timmar.
Citera
Medlem
ettanollans avatar
Hjälper Alvedon och Ipren om man får hög feber av covid19?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in