2020-03-12, 13:35
Medlem
What-the-hecks avatar
De Mello-smittade borde väl synas i statistiken till helgen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Ja!!!! Min mamma var precis där och köpte till min 4 åriga dotter. Blev så JÄVLA FÖRBANNAD! Då hon vet hur allvarligt jag tar detta.. Hon fick slänga allt godis. Köpte godis i påse istället.

Men svar på din fråga. Ja
Tycker du var hård mot din mamma. Vi handlade smågodis igår. Smittan kan finnas överallt så tror inte godiset är det farligaste.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Mycket bra gjort av dessa.👍🏼
Hur törs man lita på dessa, vet ju aldrig vad det är för skurk bakom dörren.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruuners123
Jag har en ffp2 andningsskydd. Jag undrar om den ens hjälper mot corona viruset speciellt å jag är tvungen att åka tunnelbanan imorgon när det är som mest människor.Jag undrar även om det går att rengöra den eller om det är en engångsvara?
Så länge man inte står nära en människa som nyser och hostar är den främsta faran droppsmitta, dvs att folk har hostat och viruset hamnat på handtag etc eller själv haft viruspartiklar på händerna och tagit i något.

Så, din mask är sekundär. Det viktigaste är att du är noggrann med din handhygien. Tvätta händerna med två i minst 20 sekunder och avsluta med handsprit om du har. Håll händerna borta från ansiktet - viruset tar sig in via slemhinnor

Håll avstånd till människor generellt och håll ett rejält avstånd om de snorar och hostar, då klarar du dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Varför har han inte fått Zopiklon utskrivet?

Haha. Det kan nog vara bra att inte göra sig själv till en robot i dessa tider.
Citera
Medlem
Hade varit rimligt att iaf halva avdelning kört hemifrån.
MEN ICKE. Sverige, plikten för allt

"Umgås med familjen på arbetsplatsen!!" Trots att vi har virus med god spridning.

Så oerhört KASST och Svenskt.

Den här månaden kommer ju ge oss en god indikation på spridningen.
Varför inte avvakta lite.

Handsprit delas ut.. ja
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Skulle det hjälpa att hålla matbutiker öppna 24/7 så att man kan sprida ut på alla som handlar istället för att begränsa till normala tider? Det skulle väl minska på trycket av folk inne samtidigt.

Men öka trycket på personalen, går knappast att hålla igång över tid, lägg därtill eventuellt bortfall på grund av sjukdom.
Citera
Medlem
Någon som vet om det går att rengöra andningsmasker ffp2/ffp3 eller är det engångsanvändnings som gäller enbart ?
Citera
2020-03-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det är mest för att de som redan har bokat en resa, och har ett avbeställningsskydd, ska kunna hänvisa till det när man bokar av resan. Och flygbolagen kan peka på det när de lägger ner flyglinjer och permitterar anställda.

Man kan inte förvänta sig vanlig konsulär hjälp heller för den delen.
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Du bara fortsätter, man kan bara skratta åt losers som dig, nu försöker du bygga halmdockor och anklaga mig för saker jag aldrig sagt eller påstått, och sen utifrån de fantasierna påstår du
" du har inte fattat..."

Du är en idiot i alla dimensioner.

Och Teherans medeltemperatur i mars är 8 grader, vet inte om du bor på Svalbard eller?)
Medeltemperaturen i mars är 11C. Februari hade medeltemperatur på 7C.
https://www.timeanddate.com/weather/iran/tehran/climate
Men visst. Du kan ju gärna komma med siffror eller statistik eller whatever istället för smädelser, eller är det allt du har kvar?

Du har ju uppenbarligen inte fattat vad diskussionen handlade om från första början. Person X påstod att 'värmen dödar viruset', varpå person Y refererar till Iran & hävdar motsatsen & in där kommer du med det ena påståendet efter det andra utan belägg & kallar folk för det ena & det andra.

GGWP M8. GGWP.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifV
Jag var där -mår hur bra som helst. Såg inte heller några större mängder lik när jag gick därifrån.

Det tar ju mellan 5-10 dagar innan folk utvecklar symptom, så imorgon kan det nog börja trilla in fall.
Citera
2020-03-12, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
80 000, du missade nog en nolla.

Idén är helt rätt, men med tanke på storleksordningen kommer det ändå inte att fungera.
80.000 personer som behöver intensivvård fixar inte Sverige oavsett om det skulle ske under x-antal månader.

Prins Daniel kommer att vara garanterad en plats och några andra till. Men de flest blir utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in