Citat:
Ursprungligen postat av
kentuckyfry
Hyperventilerar du också över att du kanske lever i en fastighet där du kan ha fått i dig en dos med asbest eller radon? Eller att du bor nära en trafikerad gata? Hur många fall av lungcancer, blodcancer och annat orsakar inte detta i långa loppet? Tänk alla sjukdomar som ligger och väntar som en tickande bomb. Shit. Jag tror ärligt talat Corona är ditt minsta problem. Ta itu med hypokondrin först vännen.
Jag bor i ett hus i en lugn stadsdel utan mycket trafik eller föroreningar. Lever hälsosamt och har inga sjukdomar i släkten. Men jag har inte världens bästa kondis. Oroar mig faktiskt inte för cancers, då jag är för ung och inte har det i släkten. Oroar mig bara för smittsamma sjukdomar som vem som helst kan få, oroar mig inte för exempelvis HIV, då jag aldrig har oskyddat sex eller tar droger.
Jag har en viss hypokondri, men nu oroar jag ju mig inte för att jag har corona utan för att få det i framtiden, men det kanske gills det också? Har besökt ett tiotal kuratorer och psykologer, inget hjälper. Jag älskar helt enkelt livet för mycket för att bli av med dödsångesten för vissa saker. Kan säga att jag också har extrem flygrädsla och har inte flugit på flera år och kommer aldrig göra det igen. Som tur klarar man sig bra utan flyg om man vill.