2020-03-11, 23:59
Medlem
https://twitter.com/hanifbali/status/1237858212759523331

HAHA DET HÄR ÄR FAN DET SJUKASTE JAG HÖRT!!
TEGNELL DOES IT AGAIN!!!
ALLA SKA MED
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygginggg
Dom testar inte alla, endast dom som är sjukast. Fortfarande inga åtgärder för att skydda dom gamla och andra utsatta grupperna.
Flera sjukhus är drabbade pga personal som varit utomlands har kommit tillbaka direkt och fått börja jobba utan ngn karantän eller ngt.

Det infördes böter och i värsta fall fängelsestraff i Oslo och Bergen om man bryter sin karantän.
Men men, någon kommer att göra det ändå.

Jag läste för ett tag sen om ett par i Köpenhamn som var satta i karantän och som åkte på semester till Maderia.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Qatar är lite deppigt. Det knäcker liksom det sista halmstråt att viruset inte trivs i varmt väder ☹️

Fast de i öknen har en vana att resa mycket samt äta på hygienskt tvivelaktiga sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det kommer ju garanterat bli en ökning. Det tar cirka 2 veckor innan man totalt kollapsar och dör för de flesta som gör det. Den som dött idag i Sverige måste varit extra svag som gjorde det så fort.
Man får väl multiplicera rapporterat tal med någon känd faktor för hur många som kräver sjukhusvård vs hur många som kan vara i hemkarantän.
Och dessutom gäller detta väl bara Stockholm - övriga regioner testar som vanligt.
Jag undrar hur WHO ser på detta när de får Sveriges siffror?
Det minsta man kan begära är att deras statistiklunderlag har en flagga för hur siffran mäts för resp land.
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Nu när rutinerna för provtagning ändras. Hur kommer det se ut framöver? Antar att siffrorna över smittade kommer sjunka, fast de riktiga antalet ökar? Vandras man inte in i någon form av falsk trygghet då?

Mycket riktigt, men desinformatören Tegnells plan verkar ju vara att lugna Svensken så att han går snällt in i gaskammaren utan protest. Så det rimmar ju ganska väl med denna plan.

Löneslaven ska fram tills dess inbringa så mycket skattepengar i statskistan som möjligt, givetvis.
Citera
2020-03-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Hyperventilerar du också över att du kanske lever i en fastighet där du kan ha fått i dig en dos med asbest eller radon? Eller att du bor nära en trafikerad gata? Hur många fall av lungcancer, blodcancer och annat orsakar inte detta i långa loppet? Tänk alla sjukdomar som ligger och väntar som en tickande bomb. Shit. Jag tror ärligt talat Corona är ditt minsta problem. Ta itu med hypokondrin först vännen.

Jag bor i ett hus i en lugn stadsdel utan mycket trafik eller föroreningar. Lever hälsosamt och har inga sjukdomar i släkten. Men jag har inte världens bästa kondis. Oroar mig faktiskt inte för cancers, då jag är för ung och inte har det i släkten. Oroar mig bara för smittsamma sjukdomar som vem som helst kan få, oroar mig inte för exempelvis HIV, då jag aldrig har oskyddat sex eller tar droger.

Jag har en viss hypokondri, men nu oroar jag ju mig inte för att jag har corona utan för att få det i framtiden, men det kanske gills det också? Har besökt ett tiotal kuratorer och psykologer, inget hjälper. Jag älskar helt enkelt livet för mycket för att bli av med dödsångesten för vissa saker. Kan säga att jag också har extrem flygrädsla och har inte flugit på flera år och kommer aldrig göra det igen. Som tur klarar man sig bra utan flyg om man vill.
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Men du vet ju inte vad som händer i framtiden. Ja, i dagsläget får 80% bara förkylningssymptom och de nästan alla som dör är gamla och svaga. Men du vet inte hur det kommer utvecklas. Vad händer om man får viruset en andra gång, eller en tredje? Blir man inte immun kanske detta aldrig tar slut och blir dödligare efter varje wave, till slut kan det bli extremt farligt.
Det är en motsägelse i sig självt. Ju farligare viruset blir genom mutationer desto snabbare tar det slut på pandemin, av uppenbara anledningar - d.v.s ju snabbare värden dör desto snabbare dör också viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinPower
Har anlag till astma, inte brukat inhalator på snart ett halvår, har generellt sett mild nivå av slem i halsen, ingår jag i riskgruppen? Sitter hemma med snuva, slem i halsen och generellt trött.. Min roomie smittade mig med sin influensa (eller covid-19). Går ej ringa 1177 eller 113 13, vad fan ska man göra? Vill ju gärna få svar på om man är smittad ju

så länge du inte har feber kan du nog ta det lugnt
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallinder20
2300 fall i Norge, Sverige och Danmark, 1 död, börjar te sig mindre farligt än influensa. Måste spridits på hospis i Italien.

Missar en viktigt detalj också, det tar lång tid in i sjukdomsförloppet innan man oftast blir allvarligt sjuk. Upp till 12-13 dagar från första dagen. Fallen i Sverige är relativt färska emot Italiens, vänta en vecka till så får du se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag tror vi har betydligt fler sjuka redan nu, men att symptomen för många är så milda att man inte ens reflekterar över att det ens kan vara Corona.

Läkaren som skrev att han hade mild nästäppa och lite ont i halsen och dagen efter lite torrhosta. Hur många har inte haft det i februari?

Detta är jag inne på också. Självklart finns det individer vars kropp pga andra sjukdomar kanske ålder o andra omständigheter drabbas riktigt hårt, men jag är övertygad om att de flesta som får viruset inte kommer behöva sjukhusvård utan tillfrisknar ändå. Och att de VERKLIGA siffrorna för Sverige handlar om flera tusen fall vilket gör "tävlingen" mellan tex de nordiska länderna i antalet BEKRÄFTADE fall helt meningslös.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-03-12 kl. 00:04.
Citera
2020-03-12, 00:01
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
https://twitter.com/hanifbali/status/1237858212759523331

HAHA DET HÄR ÄR FAN DET SJUKASTE JAG HÖRT!!
TEGNELL DOES IT AGAIN!!!
ALLA SKA MED
Jo jag reagerade också på det. Alla ska ha lika stor chans att dö så du ska inte jobba hemifrån
Citera
2020-03-12, 00:01
Bannlyst
Efter att ha ströläst senaste 20 sidorna kan det konstateras att

folk söker tillförlitigliga källor som uppdaterar/förklarar :

Gällande immunitet hos friskförklarade.

Finns det 100% friskförklarade helt utan virus i kroppen?

Är symtomfri/friskförklarad/kliniskt frisk?

Sverige uppvisar tex endast 1 "recovered" på Worldometer.

Samtidigt finns det enstaka personer på nätet som konstaterats smittade men stannat hemma och säger sig vara symtomfria och mår bra. Har de virus i kroppen kan de inte friskförklarats?

Vilket betyder att folk måste testas grundligt för att friskförklaras? Diffust.
Senast redigerad av snuttis 2020-03-12 kl. 00:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in