2020-03-11, 23:55
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag tror vi har betydligt fler sjuka redan nu, men att symptomen för många är så milda att man inte ens reflekterar över att det ens kan vara Corona.

Läkaren som skrev att han hade mild nästäppa och lite ont i halsen och dagen efter lite torrhosta. Hur många har inte haft det i februari?

Guilty. Nu har jag huvudvärk också vilket jag inte brukar ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Liten fundering, hur kulminerar ett virus? Dör det ut efter några år? Spanska sjukan exempelvis tog ju ut efter några år.

I vanliga fall så blir folk immuna vilket minskar spridningen, sedan kommer vaccin som minskar det också. Sedan finns det dem som inte haft det eller tar vaccin, men som då har otroligt liten chans att smitta. Till slut så försvinner det med tiden då.

Det händer förhoppningsvis med corona men det läskiga är ju att ingen vet om man KAN bli immun mot detta, det verkar skilja sig mycket från andra virus. Då går det heller inte att få fram vaccin.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Känns tryggt när minst hälften fortfarande tror det är en förkylning.
Skulle säga över 90%. Var till Återvinningen, macken, Ica och bolaget idag och frispråkig som jag är frågade jag random folk i kassorna och köerna lite lätt om detta och fick samma svar av alla.
Detta är BARA en förkylning. Så våran Tegnell har pondus än så länge.
Citera
2020-03-11, 23:56
Medlem
Storbritannien är näst på tur att stänga skolor.
Citera
2020-03-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Spanska sjukan var fågelinfluensa, den är inte död utan är återkommande.

Inte svar på min fråga, den kulminerade ändå.
Citera
2020-03-11, 23:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Testas 200 substanser vid Göteborgs universitet just nu. Bla. HIV-mediciner. Resultat nästa månad.

Alla andra länder jobbar också på behandlingsmetoder. Kan man lindra symptomen, speciellt andningsproblemen, så gör det sjukdomen mycket mindre allvarlig. Det borde snart börja komma mediciner. Men de skall ju tillverkas och distribueras i världen också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Skulle säga över 90%. Var till Återvinningen, macken, Ica och bolaget idag och frispråkig som jag är frågade jag random folk i kassorna och köerna lite lätt om detta och fick samma svar av alla.
Detta är BARA en förkylning. Så våran Tegnell har pondus än så länge.

Lär ändra sig inom en vecka eller två.
Citera
Medlem
2300 fall i Norge, Sverige och Danmark, 1 död, börjar te sig mindre farligt än influensa. Måste spridits på hospis i Italien.
Citera
2020-03-11, 23:58
Medlem
PutinPowers avatar
Har anlag till astma, inte brukat inhalator på snart ett halvår, har generellt sett mild nivå av slem i halsen, ingår jag i riskgruppen? Sitter hemma med snuva, slem i halsen och generellt trött.. Min roomie smittade mig med sin influensa (eller covid-19). Går ej ringa 1177 eller 113 13, vad fan ska man göra? Vill ju gärna få svar på om man är smittad ju
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Skriv inte sån dårskap, du har uppenbarligen inte läst tillräckligt om smittan.

Det är farligt för alla. Oddsen säger att du borde klara dig, men även unga fullt friska dör, ingen vet innan de får viruset hur de kommer klara sig. Det finns inga garantier, ingen säkerhet.

Det är INTE blåst bortom proportioner, snarare tvärtom. Vi behöver extrema åtgärder NU.
Du får fan skärpa dig. Detta är allvarligt men med din hypokondri så kommer folk att tro motsatsen.
Tagga ner, skärp dig... och andas.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Qatar är ju en bubblare också. Ökade från 24 fall totalt igår till totalt 262 idag!

De har en fet flygplats..
Citera
2020-03-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Skriv inte sån dårskap, du har uppenbarligen inte läst tillräckligt om smittan.

Det är farligt för alla. Oddsen säger att du borde klara dig, men även unga fullt friska dör, ingen vet innan de får viruset hur de kommer klara sig. Det finns inga garantier, ingen säkerhet.

Det är INTE blåst bortom proportioner, snarare tvärtom. Vi behöver extrema åtgärder NU.

Det är en förkylning med feber, ingenting en frisk människa inte klarar, risken att man får lunginflammation som i övrigt frisk är väl typ samma som att vinna på lotto. Jag är dock oroad över min sambo, men enligt 1177 så ska vi avvakta....hon är mer sjuk än jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in